• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

FredvanderLaan2

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2020
Berichten
6
Hallo allemaal,

Voor een stukje automatisering en foutverbetering zou ik graag het volgende willen. Ik gebruik een kabellijst met daarin merk, type, aantal aders, doorsnede aders, lengte per kabel & een artikelcode van de leverancier. Als ik dit vertaal naar een draaitabel krijg ik mooi het totaal aantal meter per type etc. Nu zou ik graag uit deze draaitabel weer de gegevens willen lezen in een tabel. Hierbij wil ik dan de artikelcode, omschrijving van de het product en de totale lengte weer terug zien zonder dat ik dit allemaal met de hand heen en weer moet gaan tikken. Het nadeel is dat de type kabel per project verschillen dus staan nooit op dezelfde plek in de draaitabel of bestaan niet meer. Ik zou graag steeds dus een actuele bestellijst hieruit willen filteren zodat ik dit niet meer met de hand heen en weer hoef te zetten.

Ik hoop dat jullie het begrijpen wat ik bedoel. Ik heb geprobeer een voorbeeld bestand te maken.

Alvast bedankt! Groetjes Fred.
 

Bijlagen

  • Nieuw - Microsoft Excel-werkblad (2).xlsx
    16,5 KB · Weergaven: 25
Tweede draaitabel gebruiken misschien?
 

Bijlagen

  • Nieuw - Microsoft Excel-werkblad (2) (AC).xlsx
    21,1 KB · Weergaven: 21
Iets anders opgelost, nog steeds met één draaitabel.
 

Bijlagen

  • Draaitabel.xlsx
    21,6 KB · Weergaven: 21
Iets anders opgelost, nog steeds met één draaitabel.

Dit lijkt het meeste op wat ik zou willen bereiken. Ik ben het nu aan het toepassen op de werkelijke kabellijst alleen moet ik even wijs worden in wat er nu precies gebeurd in de code voor het zoeken van de artikelcode. Word nog vervolgt ik ga eerst nog even zelf stoeien voordat ik jullie gelijk weer het vuur aan de schenen leg. De voorzet ligt er.
 
Zowel de functies CELL() als INDIRECT() zijn niet echt aan te raden in Excel. Beiden zijn volatiel en de parameters in CELL() zijn taalafhankelijk.
 
De functie Cell invoeren in het Amerikaans werkt ook in Nederlandse versies.

Code:
=cel("contents";a1)
 
Helaas gisteren niet toegekomen verder te gaan maar vandaag gaan we het weer proberen. Ik had een deel van de code wel werkend maar helaas kreeg ik nog niet gewenste resultaat maar dat ligt mogelijk meer aan mij.
 
@VenA #5

Zijn niet taalafhankelijk als je de Engelse tekst gebruikt. Dus in Nederlandse versie van excel CEL("address").

Sorry: ik zie dat HSV iets dergelijks ook al gemeld heeft.

Greetz/Excelbat
 
Helaas is het niet gelukt om de optie van OctaFish werkend te krijgen in de kabellijst. Ik heb het bestand waar de informatie in zit wel bij de hand maar omdat er ook eea. in zit wat ik niet openbaar mag/kan zetten is het lastig om dit hier te posten. Wat hebben we eventueel voor opties over om het eventueel direct aan te sturen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan