Is grafische kaart compatibel met moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ray1972

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2020
Berichten
9
Hallo, even een vraagje. Ik kom er zelf met mijn gedegen kennis van de huidige hardware niet helemaal uit. Kan iemand mij vertellen of een grafische kaart AMD radeon rx 560 gaming oc 4g (rev2.0) compatibel is met het moederbord van ASUS ,de p8h61 m le rev2.0? De combinatie zal waarschijnlijk niet de beste zijn gezien het verschil in leeftijd van de 2 maar ik wil weten of het mogelijk is en dan ook werkbaar is. Het is voor een projectje voor mijn zoon. Alvast bedankt.
 
Vrijwel elke PCI-e videokaart werkt in een PCI-e x16 slot, voeding kan het enige tekortkoming zijn.
 
Bedankt voor je reactie. We hebben het geprobeerd met als resultaat dat de 2 fans op de kaart wel aan gaan ,maar de kaart is niet zichtbaar in de Bios en dus ook niet in apparaatbeheer/beeldschermadapters.
Ik heb in de Bios bij graphics configuration de primary display veranderd, maar zonder resultaat. Hij pakt alleen de IGPU. Bij PCIE gooit hij hem direct na opnieuw opstarten terug naar auto mode en dus de IGPU.
De Bios is geüpdate naar de laatste versie. Hij draait trouwens op windows 10, deze computer.
De voeding is van König CMP-PSUP 450w .er zit 1 harde schijf van 160 gig aan, 1 dvd drive en de beschreven kaart, alleen die krijgt zijn voeding via het moederbord. Ik heb eventueel nog een 650 w van sweex in een oude medium pc zitten. Heeft het nut om die te proberen? In windows draait de pc trouwens prima, zonder problemen en foutmeldingen tot nu toe, behalve de video kaart installatie.

Medium =Medion
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn geen top merken voedingen maar denk dat daar het probleem niet ligt, als de videokaart niet wil werken ligt het daaraan.
 
de beschreven kaart, alleen die krijgt zijn voeding via het moederbord
En precies dáár zit jouw probleem....
De radeon rx 560 gaming oc heeft een extra voedingsaansluiting ( 6 pins ) aan de bovenzijde van de kaart zoals je kunt zien...
2001623769.jpeg

Als je die niet aansluit, nee, dan doet die kaart niks...
Als hij na aansluiten van deze extra voeding nog niet werkt, dan trekt de voeding die kaart niet...
 
De kaart zou volgens de specs genoeg moeten hebben aan een voeding van 400w.
Als je een speaker op het moederbord hebt aangesloten zou je piepjes moet krijgen, aan de hand daarvan kun je grofweg vast stellen waar je moet zoeken.
"Eén lange en drie korte piepjes" van de luidspreker

Het detecteert het abnormale in de grafische kaart. Als de grafische kaart extra voeding nodig heeft, zorg er dan voor dat de voeding genoeg watt levert.
Bron

En waarom heb je de extra voeding niet aangesloten?
De König CMP-PSUP 450w heeft die gewoon.
.............De voeding is CE gekeurd en heeft een passieve PFC. De voeding is voorzien van een 24/20 pins connector voor op het moederbord.
Ook standaard bij deze voeding zijn twee S-ATA voeding aansluitingen en een 6pin PCI express aansluiting.................
Bron
 
Beste Scrapheap en Meastro12, dat is het eerste wat ik deed voor ik hem in de pc wilde bouwen ,kijken waar alle aansluitingen zaten en het spijt me zeer, maar er zit echt geen 6 pins aansluiting op deze kaart. De foto van Scrapheap die komt niet overeen met de bovenkant van de uitvoering die ik heb! Was het maar zo simpel.......... Dus vandaar dat ik die 6pin PCI express aansluiting van de voeding niet heb aangesloten ,ik zou niet weten waar.
 
Enige wat ik kan bedenken is dat de kaart niet conpatible is met de bios, welke versie staat erop?
 
Deze kaart trekt bij vollast zo'n 100 Watt.
Het PCI-e slot van het moederbord kan max. 75 Watt aan vermogen leveren.
Volgens Gigabyte zelf heeft deze kaart een systeemvoeding van 400 Watt nodig ( bron ) zoals @maestro12 ook reeds aangaf.
Je zou de zwaardere voeding nog kunnen proberen maar ik denk niet dat dát de oplossing is...
 
Lange Pier, ik heb hem afgelopen weekend geupdate naar Bios versie 4601.
Scrapheap ,die hou ik op mijn optie lijst. Als ik niet verder kom zal ik dit weekend de voeding overzetten om te kijken of dat iets doet.
 
Dat is niet handig van me, ik heb dus de LE i.p.v. de LX R2.0 bios update gepakt. Ik ga dit direct herstellen! Ik laat weten hoe het afloopt.
 
Daarmee bedoel ik dus de eerste update van 4601 was volgens mij download historie van de p8h-m LX en niet de LE
 
Ik linkte als eerst van de rev. 2.0 en de tweede van de rev. 3.0, bij de laatste staat een versie 4601 bij.
 
Gisteren bezig geweest met proberen van het upgraden naar Bios versie 1204 en nu loop ik tegen het volgende aan. Als ik de driver download van asus krijg ik hem (ingepakt binnen als ,cap file. Als ik hem uitpak op mn usb stick en dan opnieuw opstart en naar de Bios ,advanced/tools ga en ez flash 2 open ,dan ziet hij de .cap file niet op mijn usb. (fs0) Ik kan hem dus niet updaten. Rom ziet hij wel ,gezien het feit dat de driver voor de lx3 (4601) op rom format is binnen gehaald en die wel werkte. Wat gegoogled naar .cap maar dat is volgens mij nog wel een dingetje. Enige tips misschien over hoe dit aan te pakken?
 
Bedankt Lange Pier, ik heb het bekeken en helaas, EZ Flash 3 werkt toch net weer anders als EZ Flash 2.
Dus kort samengevat, ASUS heeft een eigen BIOS bestands extensie (.CAP) welke niet gevonden word door mijn BIOS. Ik heb al diverse USB sticks gebruikt ,de sticks zijn zichtbaar in EZ Flash ,alleen de content (. CAP) niet. Het BIOS bestand van het rev3.0 moederbord ,de .ROM ziet de BIOS wel en werkt ook, ondanks dat ik de rev2.0 versie moederbord heb.
Er worden diverse methoden aangeboden om je BIOS te updaten met een .CAP bestand (via BIOS met USB stick, via windows, via DOS als ik het goed begrepen heb. Lijkt mij dat de veiligste manier via BIOS is maar nu alleen nog zien te begrijpen hoe?
Bij de ASUS site ben ik nog niet veel wijzer geworden. Ik ga in ieder geval proberen maandag kontakt met ze op te nemen voor uitleg van hun kant indien mogelijk ,als ik het dit weekend niet opgelost krijg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan