Tekst verbergen in Word formulier gaat niet. Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vibor

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Berichten
45
Hoi,

Ik loop alweer een hele avond te prutsen en krijg het niet voor elkaar.

Ik wil dat als er een CheckBox aangevinkt is dat er dan een tekst wegvalt. Het liefste met het oude selectievakje. Het Active X vakje kan je nl niet groter maken.

Dat zou toch zonder VBA moeten lukken als je na Alt-F9 Cntr F9 drukt en de volgende code opbouw:

{IF {REF Selectievakje1} = "TRUE" "-" "Dit is de te verbergen tekst" \*MERGEFORMAT}

Het uitlezen van het selectievakje lukt mij dus niet. Wie weet raad?


Grt. Vincent
 

Bijlagen

  • Test.docx
    14,5 KB · Weergaven: 47
Ik geef de voorkeur aan secties om teksten te verbergen/zichtbaar te maken. In bijgaand voorbeeldje daar een uitwerking van. de Beveiliging kun je gewoon aan- en uitzetten, er zit geen wachtwoord op. Maar de beveiliging is dus wel nodig om de checkbox te laten werken, anders doet-ie nooit wat je er van verwacht.
 

Bijlagen

  • Test.docm
    24,1 KB · Weergaven: 66
Nou nee, dat gaat niet lukken zonder programmeren (macro's). Dus wat wil je nu?

Hoi OctaFish,

Bedankt voor de snelle reactie. Wat ik wil is het formulier het liefst zonder macro's te laten werken. Op veel PC's is tegenwoordig het gebruik van macro's geblokkeerd, dus zoek naar een oplossing zonder.

Ik kan de tekst laten verbergen door een tekstveld uit te vragen, zie bijlage, dat werkt goed. Als je een 1 invult valt de tekst weg. Het zou dan toch ook mogelijk moeten zijn om die aan een checkbox die de status 'TRUE' heeft te koppelen?

Deze werkt goed:
{IF {REF Text1} = "1" "-" "Dit is de tekst die je kan verbergen door een 1 in te vullen" \*MERGEFORMAT}

...maar nu nog via een checkbox.

Het voorbeeld in de bijlage is beveiligd maar zonder paswoord.

Als dit enkel via VBA kan, wat ik ook al geprobeerd heb, lukt dat enkel met de ActiveX checkbox, deze is helaas beperkt in opmaak. De oude checkbox kan je groter maken.

Misschien zie ik nog niet iets wat wel kan. Ik hoop dat je me nog een stapje verder kan helpen.

Grt. Vincent
 

Bijlagen

  • Test2.docx
    14,6 KB · Weergaven: 57
Ik geef de voorkeur aan secties om teksten te verbergen/zichtbaar te maken. In bijgaand voorbeeldje daar een uitwerking van. de Beveiliging kun je gewoon aan- en uitzetten, er zit geen wachtwoord op. Maar de beveiliging is dus wel nodig om de checkbox te laten werken, anders doet-ie nooit wat je er van verwacht.


Oh sorry, deze oplossing had ik nog niet gezien, dit werkt op zich wel, maar enkel op een niet beveiligede sectie. Dat is dan weer jammer, omdat iemand de originele tekst dan kan aanpassen (bewust of onbewust) en dat ik niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt:
deze oplossing had ik nog niet gezien, dit werkt op zich wel, maar enkel op een niet beveiligde sectie.
Weet je dat 100% zeker? Ik heb er geen enkel probleem mee. Zou ook niet mogen trouwens, want de beveiliging wordt tijdelijk uitgezet.
 
Op verzoek heropend.
 
Dan nu de vraag: waarom? Ik zie nog geen nieuwe vragen/informatie :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan