Gmail + pop3 = traag binnenhalen van mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Ik werk met Gmail op mijn laptop en op mijn telefoon.s en
Alle mails die naar mijn @gmail gaan, komen direct binnen.
Maar ik heb ook mijn @home mail adressen aan mijn gmail gekoppeld (dmv account import)
De @home mails komen wel binnen, maar vaak een uur later pas.
Online kan ik niets vinden wat een oplossing kan bieden. Vooralsnog kwam ik niet verder dan: "er is niets aan te doen, accepteer het maar zoals het is"
Is dat inderdaad zo? Of is er een manier om mijn gmail vaker de laten syncen?


Side quest:
Ik zie dus dat ik via POP3 werk, maar ik dacht dat Ziggo destijds naar Imap was gegaan
Of waren ze juist van Imap naar POP3 gegaan?
Just curious hoor
 
Ziggo zit standaard op Imap.
Maar ze zullen nooit zo maar uw mail account overzetten van pop3 naar imap. Dat moet u zelf doen. Het punt is namelijk dat u dan uw bestaande account moet stoppen en het account opnieuw instellen met imap en dan bent u alle oude mails kwijt.
Lees hier: https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap

Dan over uw gmail probleem.
Ik heb ook een ziggo-account en een gmail-account. De ziggo mail laat ik via Outlook gaan en de gmail gaat via Thunderbird.
Ik geef er altijd de voorkeeur aan om mijn mail-accounts gescheiden te houden.

Mijn oplossing komt er dus op neer dat uw twee verschillende e-mail-programma's gebruikt, een voor de @home en een voor de gmail.
Geen probleem met verschillende verwerkingstijden op die manier.
 
Laatst bewerkt:
Hallo @srpchulp

Ik heb ooit eens mijn ziggo instellingen omgezet van Imap naar POP3, of vice versa, dat weet ik dus niet meer. Vroeg ik mij gewoon af. Maar dat staat helemaal los van mijn vraag.

Ik heb jaren lang gewerkt met Windows Live Mail. Maar om redenen daarmee gestopt. En via Gmail alles gaan doen, omdat ik daar altijd en overal bij kan komen.
 
Ikzelf forward van Hotmail naar Gmail, dat duurt meestal rond de minuut..
 
Ziggo zit standaard op Imap.
Even wat opheldering ;) Elke provider (beter gezegd: elke emailserver) ondersteunt
smtp => emails versturen vanuit je email programma.
pop3 => emails binnenhalen naar je email programma.
imap => emails blijven op de emailserver van de provider, je synchroniseert telkens (je werkt min of meer op de emailserver van de provider).

Het belangrijkste verschil tussen pop3 en imap:
Als je met pop3 een email binnenhaalt op 'apparaat A' dan kan je deze email op geen enkel ander apparaat nog lezen (de email is verplaatst naar apparaat A). Bij imap blijven alle emails op de emailserver van de provider zodat je vanuit élk apparaat de emails kan lezen totdat je de email(s) verwijdert.

Om bij pop3 toch het imap-gemak te hebben kan je in email programma's bij pop3 instellen dat een kopie van de email een bepaalde tijd op de emailserver moet blijven staan. Niet elk email programma heeft deze functie.

Dus het ligt aan jou wat je hebt ingesteld voor je email, pop3 of imap?
Daar heeft de provider niets mee te maken want die biedt ze beide aan.

Het gaat er dus om waar je voorkeur ligt. Tegenwoordig wordt meestal imap gebruikt, maar bedrijven die een eigen emailserver hebben gebruiken vaak pop3.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan