• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over verwijderen van rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
In het voorbeeldbestand staat in tabblad 1 (origineel) een Excel van Octafish (die hij ooit voor dit forum heeft gemaakt) waarin hij laat zien hoe je rijen kan laten verdwijnen als alle waarden van die rij 0 zijn. In de linkermatrix zijn de rijen 3, 4, 7, 17, 18 en 23 helemaal nul en in de rechtermatrix zijn die rijen helemaal verdwenen.

Nu zou ik ook zoiets willen, maar nu dat rijen verdwijnen als in in de cellen van kolom D "weg" of "fout" staat (zie tabblad nieuw). Ik heb tabblad nieuw voor de duidelijkheid een voorwaardelijke opmaak meegegeven zodat de rijen die moeten verdwijnen rood zijn. Maar ik snap helemaal niet hoe ik de rechter matrix (de blauwe) moet aanpassen om dit te realiseren. Kan iemand helpen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld_octafish.xlsx
    18,9 KB · Weergaven: 25
Met een macro ook oke?

Code:
Sub J()
Dim erow As Long, lastrow As Long, i As Integer
lastrow = Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row

For i = 2 To lastrow
    If Cells(i, 4) <> 0 And _
        Cells(i, 4) <> "Weg" And _
        Cells(i, 4) <> "Fout" Then
        Range(Cells(i, 1), Cells(i, 6)).Copy
    
    erow = Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Offset(1, 0).Row
    ActiveSheet.Paste Destination:=Range(Cells(erow, 8), Cells(erow, 14))
    End If
Next i
Application.CutCopyMode = False
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dank JVeer! Maar eerlijk gezegd doe ik het liever zonder macro's. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het moeilijk en heb er altijd ruzie mee. Ik vond juist het aantrekkelijke van het bestand van Octafish dat hij het zonder macro deed. Maar ik snap niet goed het nu precies werkt. Ik hoop dat er nog een mogelijkheid komt.......
 
Alsof matrixformules eenvoudig te begrijpen zijn. Waarom niet gewoon filteren of een draaitabel?

Code:
=IFERROR(INDEX(A$2:A$24;SMALL(IF((($D$2:$D$24<>"Weg")*($D$2:$D$24<>"Fout"));ROW(A$2:A$24)-1);ROW(A1)));"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan