• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen weergeven/verbergen aan de hand van celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pyrogic2020

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2020
Berichten
35
Goedemiddag,

Ik heb een probleem en ik kom er zelf niet uit.
Ik heb een code gemaakt die alle cellen weergeeft wanneer er een verschil ontstaan is vanuit mijn database.

Hoe kan onderstaande code zo gebouwd worden dat er voor verschillende eisen verschillende uitkomsten zijn wat betreft het verbergen of zichtbaar maken van de onderdelen?

Voorbeeld:
Bedrijf Talent moet alle verschillen laten zien en onderbouwen als die boven de 100 positief of negatief is.
Bedrijf BBL moet alle verschillen laten zien en onderbouwen als die boven de 4000 positief of negatief is.
Bedrijf EU moet alle verschillen laten zien en onderbouwen als die boven de 2000 positief of negatief is.

Zo wil ik dit voor 7 bedrijven instellen, maar als ik eenmaal een voorbeeld heb, kan ik die zelf verder uitwerken.
Note: Er zijn geen 3 onderdelen, maar zoals hierboven vermeld, als ik een voorbeeld per onderdeel heb, kan ik zelfstandig de rest doen.

Dit is de huidige code:
Code:
If Range("C8") = 0 Then
        Rows("5:13").Hidden = True
    Else
        Rows("5:13").Hidden = False
End If
If Range("C18") = 0 Then
        Rows("15:23").Hidden = True
    Else
        Rows("15:23").Hidden = False
End If
If Range("C28") = 0 Then
        Rows("25:33").Hidden = True
    Else
        Rows("25:33").Hidden = False
End If

Hoor het graag!

Gr, Kevin
 
Nu inclusief bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeeld toelichting.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 14
een tabel met je grenswaarden en in VBA worden die uitgelezen en de rijen getoond/verborgen
 

Bijlagen

  • Voorbeeld toelichting.xlsb
    20,9 KB · Weergaven: 14
Hey Cow18,

Thanks voor het snelle reageren. Ik zie echter niets veranderen in de sheet zodra ik de cijfers aanpas. Hoe kan dit komen?

Gr, Kevin
 
de macro werd nergens aangeroepen of handmatig opgestart, dus in de module van blad1 staat er nu een change_event
 

Bijlagen

  • Voorbeeld toelichting.xlsb
    22,3 KB · Weergaven: 12
Hij werkt, waarvoor mijn dank!
Is het ook mogelijk om deze tabel te verplaatsen naar een ander blad? Als ik dit namelijk probeer bij dit bestand dan begint de macro te spugen.

Ik weet niet hoe ik de VLookup hiernaar kan verplaatsen.
Het Datablad heet "DATA".

Hoor het graag!

Gr, Kevin
 
gewoon de tabel even selecteren, dan knippen en plakken op het volgende tabblad.
Aangezien het een tabel is, vindt VBA die wel vanzelf terug, de naam bleef dezelfde, nl. "TBL_grens".
Lukt het niet, file even saven, afsluiten en opnieuw openen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan