• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform - Multipage data wegschrijven/opslaan/muteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SportBV

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2020
Berichten
26
Goedendag,

Ben bezig met een ledenbestand. In het bestand kan gemuteerd worden middels een userformulier. Tot zo ver (met erg goeie hulp van een aantal users op dit forum) ben ik al een heel eind gekomen.

Situatie waar ik naar toe wil: Voor elk lid wordt een 20 weken plan bijgehouden. De trainer kan hier voor notities achterlaten in een excel bestand. Input zal via een userform moeten (Multipage?). Deze data moet opgeslagen worden, zodat er in een later stadium naar terugverwezen kan worden. Dan is er nog een algeheel dashboard. In het dashboard wil ik alleen de laatst toegevoegde opmerking laten zien. In dit geval in cel F2 en verder.

Ik heb mijn userform inmiddels aangepast met een multipage. Tevens denk ik dat de data op een aparte sheet moet worden weggeschreven, daarvoor heb ik een extra sheet aangemaakt. Ik krijg het echter niet voor elkaar om de gegevens op te slaan e.d. Zoals ik dat wel al met de andere onderwerpen van het userform heb.

Al heel wat tutorials achter de rug maar het lukt mij nu niet.

Zou iemand mij het duwtje in de juiste richting kunnen geven?

Bvd,

Ron
 

Bijlagen

  • Bestand_Dummy.xlsm
    113,4 KB · Weergaven: 53
Veel vragen en opmerkingen?:

Alles kan uiteraard in EEN database.
Waarom en WANNEER kleuren cellen groen of geel enz?
Als het formulier iets groter kan/mag, zijn er veel mogelijkheden.

Ik zal er morgen nog even naar kijken...
 
Vragen/opmerkingen - Zal tot maximaal 20 weken gaan. De bedoeling is dat de coach/trainer/begeleider elke week (indien nodig) een update kan toevoegen.

M.b.t. de kleuren. Dat is een visuele weergave die aan moet geven of er door het buurthuis actie moet worden ondernomen. Gebaseerd op de input van de coach/begeleider/trainer

Het bestand mag best wat uitgebreider worden. Tegelijkertijd is een doelstelling wel om het zo overzichtelijk mogelijk te houden. Een balans die in evenwicht moet blijven.

Achtergrond van het bestand. Wij zijn een groep sportieve mensen die in de regio zich bezig houden met het aanbieden van sportieve activiteiten voor gezinnen die niet de financiële ruimte hebben omdat zelf (volledig) te financieren. Om toch een beetje een overzicht te houden in alles willen we gebruik maken van een excel bestand. Het bestand moet deelbaar zijn omdat er tegelijkertijd meerdere mensen mutaties in door moeten kunnen voeren.

We zijn dus op zoek naar een soort van ledenbestand waarin wat algemene informatie terug te vinden is en tegelijkertijd ook de voortgang per week vermeld kan worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je mij een PB tje sturen? Intussen ga ik vast wat knutselen...
 
Sorry Philiep. Ik blijf eea doen op dit forum, maar ik begreep dat het hier om gevoelige info gaat. Vandaar dat ik dit wilde overleggen. Wees niet bang, ik kan veel meer van jou leren al jij van mij, maar ik zal alles hier publiceren... In het verleden. Heb ik erg veel van jou geleerd. Jij hebt ooit een Garage programma voor mij gemaakt, toen ik nog niet eens wist wat VBA was...:p
Dat was de enige reden, en zeker geen financieel belang of. Veel te blij dat ik iets te doen heb in deze tijd...


Groet., Maarten
 
Een beginnetje...
 

Bijlagen

  • Bestand_DummyMvdV.xlsm
    49,4 KB · Weergaven: 65
En dit is een aanpassing om de Week overzichten inzichtelijker te maken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dit is een aanpassing om de Week overzichten inzichtelijker te maken...

Ziet er goed uit. Vooral die weken zijn mooi overzichtelijk. En ik vind de mogelijkheid om het excel venster er omheen weg te halen perfect.

Ik zie ook slicers in het bestand. Naar mijn weten kan je een bestand met slicers niet delen. Weet het niet zeker hoor ;) Bedoeling is wel dat het bestand gedeeld wordt, als in, meerdere gebruikers die er tegelijkertijd in kunnen muteren.

EDIT 11:55 - Mochten de slicers niet kunnen dan zouden we eventueel de database als dashboard kunnen gebruiken. Om het overzichtelijker te maken kunnen dan een aantal dingen verborgen worden. Deze kan de trainer dan wel uit de userform halen. Denk aan adresgegevens, email, telefoon.

Zelfde voor het 20-weken plan. Dan hoeft in principe niet al die 20 weken zichtbaar te zijn. Idealiter alleen de laatste week waarin een toevoeging is gedaan.

Al met al denk ik gewoon even hard op. Het ziet er tot nu toe veelbelovend uit en ben erg blij!
 
Laatst bewerkt:
Een aanpassing waarbij je de laatste mutatie kan zien in het formulier. Nieuwe tab "Laatste mutatie"

Aangaande het delen van een bestand met slicers: ik weet het niet. Daar heb ik me (nog) niet in verdiept.
Het lijkt me geen goed idee om een dashboard te maken van een database. Werk zoveel mogelijk in het formulier om fouten te voorkomen, bijvoorbeeld het onbedoeld wissen van formules.

Kijk maar eens, en bestudeer de codes...erg simpel, anderen kunnen dat veel beter, maar het werkt prima...

Ik heb zelf een database met meer dan 120000 rijen, en zelfs die werkt nog, en snel genoeg. Wat is een seconde op een mensenleven...

Knop toegevoegd om in tabblad Lijsten gegevens te kunnen veranderen...evt wachtwoord toepassen, kijk naar de knop Klein...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@mvdvlist, als ik dit lees.
En ik vind de mogelijkheid om het excel venster er omheen weg te halen perfect.

Dan begrijp je er nog steeds niet veel van wat je als voorbeeldbestand plaatst. Er zit niemand te wachten op onzinnige code die het uit uiterlijk manipuleert. Er staat ook nergens in de vraag om het te doen. Verder maar niet gekeken naar het bestand. (Weinig zin om alles in de instellingen te herstellen.)
 
TS geeft aan in #9 dat hij die mogelijkheid WEL mooi vind. En ik gebruik het ook al jaren. Misschien ook een kwestie van smaak?
 
Hier zal ik me zeker in gaan verdiepen.. Zelf heb ik nog nooit last gehad, en ook niet op de pc, 's van anderen, waarop ik het heb geïnstalleerd. Altijd wel met een knop om terug te gaan...
 
Bestand op verzoek verwijderd
 
@huib, Dank je. Het bestand in #8 doet ook hetzelfde

Code:
Private Sub Workbook_Open()
 Maximize
End Sub

Geen
Code:
Workbook_BeforeClose
te vinden. Zal wel ergens in het formulier staan?
 
In #8 ook weg
 
Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar de voorbeelden van mvdvlist slaan nergens op en TS kan er niets mee aanvangen.
 
Waarom zou je dat niet mogen zeggen. Als je het vriendelijk zegt is er niets mis mee. Nu nog even aangeven waarom iemand er niets mee kan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan