• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kiezen Weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerArt

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2019
Berichten
53
Beste Helpers,

In bijgevoegd vakantie overzicht kan ik via Range("C2") & Range("C3") weken kiezen. D.m.v. de knop Selectie kleuren worden de weken in het overzicht gekleurd. Tot zover gaat alles zoals ik wil. In kolom C staat het aantal vakantieweken binnen een bepaalde periode. Deze staat in de module weekkiezen. Nu is dit een vaste gedefinieerde Range.

Code:
Sub Weekkiezen()
With Range("C13:C31")
.Formula = "=CountIf(E13:S13, ""#"")"
' .Value = .Value
End With
End Sub

Hoe moet ik deze code aanpassen dat deze hetzelfde wordt als de weken die ik in Range("C2") & Range("C3") kies.

Mvg.
 

Bijlagen

  • VakantieRooster test 2020.xlsm
    27,8 KB · Weergaven: 29
Ik snap niet wat je bedoelt. Moet de E13:S13 worden aangepast aan de gekozen weken?
 
Ik heb het vermoeden dat je de verkeerde code hebt geplaatst
 
Als dat mogelijk is dan moet E13:S13 inderdaad worden aangepast aan de gekozen weken. Dus als ik wk15 - wk17 kies dan kleurt Range S13:U13 geel daar waar van toepassing. Het aantal weken dat hierbij hoort moet nu in kolom C komen te staan. Dus in het voorbeeld is dat;

Collega 03 1 week
Collega 09 1 week
Collega 10 1 week
Collega 17 3 weken

Bij de overige collega's is dit 0

Ik snap de verwarring omdat de module weekkiezen eerst moet worden gekozen en daarna de module kleuren. In mijn enthousiasme heb ik dat vergeten te melden.
 
Laatst bewerkt:
Zonder VBA, met voorwaardelijke opmaak...
 

Bijlagen

  • VakantieRooster test 2020.xlsm
    25,8 KB · Weergaven: 23
Ha Jan Karel,

Dank je voor jouw bijdrage. Maar het gaat hier om de weergave van het aantal weken in kolom C. Zie #4
 
Bedoel je dit?

Of gebruik deze formule voor in C13 als je die hulpcellen niet wil gebruiken;

Code:
=AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(E13;0;RECHTS($C$2;2)-1;1;RECHTS($C$3;2)-$M$2);"#")
 

Bijlagen

  • VakantieRooster test 2020.xlsm
    27 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Ha JVeer,

Dank je wel voor de oplossing. Heb het vertaald naar:
Code:
Range("C13:C31") = "=COUNTIF(OFFSET(RC[1],0,RIGHT(R2C3,2)-1,1,RIGHT(R3C3,2)-R2C13),""#"")"
voor als nog geen gekke dingen gezien. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Maar die code is toch overbodig? De formule staat al in die cellen.
 
Ha Jan Karel,

Je hebt volkomen gelijk. Ik vind het leuk om dit soort dingen binnen VBA te gieten. Al is mijn kennis minimaal. ;)
 
Een niet volatile formule:
Code:
=AANTAL.ALS(INDEX(E13:BE13;1;VERGELIJKEN(C$2;E$11:BE$11;0)):INDEX(E13:BE13;1;VERGELIJKEN(C$3;E$11:BE$11;0));"#")
 
Ik zie dat ik toch nog naar een hulpcel had verwezen.
Zo is dat opgelost

Code:
=AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(E13;0;RECHTS($C$2;2)-1;1;RECHTS($C$3;2)-(RECHTS($C$2;2)-1));"#")
 
Beste helpers,

Ik ben jullie zeer erkentelijk voor de aangedragen oplossingen. :thumb::)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan