Bevriezen toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

kluifkip

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2013
Berichten
31
Enkele maanden geleden heb ik mijn PC vervangen en draai(de) tot volle tevredenheid met Windows 10.
Eerst had ik een paar weken geleden last dat mijn muis haperde / vertraagde, maar dat heeft zichzelf opgelost.

Nu sinds een paar dagen heb ik spontaan last dat mijn toetsenbord zo nu en dan bevriest en hele stukken tekst overslaat,
of bijvoorbeeld dat het weigert om met de shiftknop een aantal bestanden te selecteren,
of het weigert om bestanden te deleten.

Wie weet waar het aan zou kunnen liggen ?

groet,
Frans
 
Muis en toetsenbord draadloos ( WiFi of BT ) of met een touwtje..?
 
Bluetooth heeft een frequentie die vlak bij WiFi kan liggen en een overbelaste band kan zelfs door de buren komen of door apparaten in of bij de woning.

Een andere band kiezen voor WiFi kan een uitkomst zijn maar 5 GHz in plaats van 2.4 GHz heeft wel een minder ver bereik en de computer verbonden apparaten moeten dat ondersteunen. Selecteer anders een nieuw en niet naastgelegen kanaal op de router. Er zijn manieren om uit te vinden welk kanaal (groep frequenties) het meest vrij is en goed resultaat geeft. Je kan een programma ervoor draaien of naar de ontvangst indicator kijken. Kies blindelings eventueel het liefst eerst een hoog of laag kanaal.

https://www.codejourney.net/2017/04/wifi-and-bluetooth-interference-diagnosing-and-fixing/
 
batterijen

Mansv1966, Uiteraard heb als eerste de batterijen vervangen voor nieuwe, met het zelfde resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier, ik heb een Logitech toetsenbord / muis combinatie.
Zender dichter bij brengen heeft volgens mij weinig zin omdat het probleem dan constant zou moeten zijn,
het zijn fases dat de bevriezing plaats vindt.
 
Toetsenbord en muis zijn Bluetooth en WiFi zit dat op bepaalde kanalen in de weg. De WiFi heeft dan een ander kanaal nodig en als dat kan de 5 GHz band, als het modem/router daarop nog niet is ingesteld.
 
Alfred 2, dat het signaal eventueel door buren verstoord zou kunnen worden is uiteraard mogelijk, temeer het fases zijn dat het probleem zich voor doet.
Echter de mogelijke oplossingen die jij aanreikt gaat me iets té ver boven mijn pet, dat laat ik maar aan mijn zoon over wanneer hij weer eens in de buurt is.
In ieder geval bedank voor je uitleg !
 
Heeft u zelf niet een WiFi verbinding voor Internet? Dan zou u een kabel kunnen proberen.

Bij Apparaatbeheer in Windows (gebruik Help om het te vinden) ziet u de groepen drivers en als een driver niet goed werkt dan komt er een uitroepteken bij het pictogram te staan. Misschien werd de driver door Windows 10 geupdate en dan ziet u bij Eigenschappen ervan de uitgavedatum. Ik begrijp dat het probleem zich opeens voordoet?

Storing kan veroorzaakt worden door van alles. Heeft de zender niet meerdere kanalen Bluetooth, waartussen bij de batterij kan worden gekozen? Vaak is dat mogelijk om een probleem te ondervangen of wanneer er meerdere gelijke apparaten gebruikt worden in de omgeving, kan ook iemand bij de buren zijn. De apparaten moeten dan even opnieuw worden aangemeld bij de zender. Succes en laat het ons maar weten.
 
Lange Pier, ik heb een Logitech toetsenbord / muis combinatie.
Zender dichter bij brengen heeft volgens mij weinig zin omdat het probleem dan constant zou moeten zijn,
het zijn fases dat de bevriezing plaats vindt.
Type is geheim?
Logitech Unifying™-ontvanger gebruikt BT en geen WIFI en de afstand is zeker van belang, eigen ondervinding en het probleem is juist niet constant, sterkte ermee.
 
Zo te zien op de site van Logitech hebben ze (nu) alleen Bluetooth apparaten en geen WiFi, zonder type kunnen we daar verder weinig mee.

Enige tip, toevallig de laatste tijd nog stroomkabels/laders anders gelegd in de buurt van de ontvanger/toetsenbord/muis.
En juist het af en toe storen, duidt meestal op een signaal storing door andere stroombronnen, die in meer of mindere mate belast worden.
 
Zo te zien op de site van Logitech hebben ze (nu) alleen Bluetooth apparaten en geen WiFi, zonder type kunnen we daar verder weinig mee.

Enige tip, toevallig de laatste tijd nog stroomkabels/laders anders gelegd in de buurt van de ontvanger/toetsenbord/muis.
En juist het af en toe storen, duidt meestal op een signaal storing door andere stroombronnen, die in meer of mindere mate belast worden.

Heb hetzelfde probleem gehad, de zender ontvanger in de kaartlezer met USB die voorin zit geplaatst en probleem opgelost maar de TS heeft weinig aan de voorstellen want hij doet er bij voorbaat al niets mee.
 
Zo te zien op de site van Logitech hebben ze (nu) alleen Bluetooth apparaten en geen WiFi, zonder type kunnen we daar verder weinig mee.

Enige tip, toevallig de laatste tijd nog stroomkabels/laders anders gelegd in de buurt van de ontvanger/toetsenbord/muis.
En juist het af en toe storen, duidt meestal op een signaal storing door andere stroombronnen, die in meer of mindere mate belast worden.

Heb hetzelfde probleem gehad, de zender ontvanger in de kaartlezer met USB die voorin zit geplaatst en probleem opgelost maar de TS heeft weinig aan de voorstellen want hij doet er bij voorbaat al niets mee.
 
Draadloze gsm lader...ook een leuk ding om in de buurt van de ontvanger te zetten, geen gsm erop, logitech setje werkt, telefoon op de lader, nauwelijks meer werken.
 
Het lijkt er op dat maestro12 en Lange Pier de gouden tips hebben aangereikt.
maestro12 gaf aan dat "toevallig de laatste tijd nog stroomkabels/laders anders gelegd in de buurt van de ontvanger/toetsenbord/muis"
en dit was inderdaad het geval toen mijn bureau is gewisseld voor een ander en daarbij alle kabels e.d. eruit zijn gegaan en opnieuw zijn aangesloten.
Lange Pier adviseerde om de zender dichterbij te plaatsen, Ik heb de zender hierbij verkast naar de voorzijde van de PC en tot heden (gistermiddag en vanochtend)
géén haperingen / bevriezingen meer ondervonden. :d:d

Ik kijk het nog even aan,
maar ik wil alvast een ieder danken voor zijn adviezen.
Frans
 
Laatst bewerkt:
Tis ook geen weer meer voor bevriezingen, wacht maar weer tot het einde van het jaar :p:evil::D

Maar mooi dat het opgelost schijnt te zijn.
 
Dank je wel Maestro12,
de gehele ochtend ermee gewerkt en géén haperingen en bevriezingen meer, en wat je zegt het weer is té mooi voor dit soort onzin:d:d

Nogmaals allen dank voor de tips!

Ik gok erop dat mijn PC probleem is opgelost en sluit hiermee dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan