sharepoint en VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

cow18

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
4.276
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Excel365
even de situatie schetsen, voor de intake in een ziekenhuis zijn 3 laptops voorzien, die op éénzelfde excelfile werken.
Vanop alle 3 kunnen gegevens toegevoegd of gewijzigd worden.
Kan iemand uit ervaring zeggen of dat problemen kan opleveren, zo ja welke en wat zijn de oplossingen ?

PS. dit moet morgenochtend werken.
 
Hoi
Wij gebruiken daar Teams voor ook van microsoft.
Daar kun je meerdere personen tegelijk in 1 document werken.
In teams heb je ook sharepoint maar ook excel-word enz.enz.
Is dat wat je wilt weten?
 
het is niet voor mezelf.
Ik geef de info door en hoor het wel.
Ik was enkel bang voor het VBA-deel van excel en delen, dat er daar wat ruis op zat.

Alvast bedankt.
Wordt vervolgd.
 
Bart, ik weet niet hoe ver je al bent.
Ik heb geen goeie ervaring met shared Excel-documenten in combinatie met VBA, en zou het dus afraden.
Een simpel model zou dit kunnen zijn:
1. Maak 1 masterfile
2. Maak 3 identieke invoer files (op iedere laptop 1)
3. Maak een macro om per input via een button je input naar de masterfile te sturen (binnen 1 seconde)
4. Die macro moet bij een upload request eerst checken of de masterfile niet bezig is met een ander upload request (if FileAlreadyOpen = True of zoiets)
5. Indien vrij dan de masterfile openen en de nieuwe input toevoegen aan de master tabel en met eventueel een date-stamp en een username van de afzender er bij.
6. Dan in de input-satelliet de nieuwe input regel afvlaggen om te bevestigen dat hij in de masterfile zit.
7. Na iedere geslaagde actie de files saven.
 
Mij lijkt in deze casus 1 invoerlaptop voldoende. de overige 2 hoeven slechts een raadpleegfunktie te hebben.
Met een read-only bestand op een server is dat eenvoudig gerealiseerd.
 
Laatst bewerkt:
bedankt, ik zal alle tips vanavond (of vroeger in noodgevallen) doorgeven, als ik gecontacteerd word.
Verder kan ik voorlopig enkel mijn vingers gekruist houden en afwachten hoe het loopt.
 
@snb: heb jij toevallig ook last van 'snelheidsproblemen' met het opslaan? Ik merk dat het opslaan heel lang duurt, en dat mijn berichten dan gelijk maar twee keer gepost zijn :).
 
Ik heb nergens last van, het forum wel.

Ik krijg de melding 'wilt u de huidige pagina verlaten ?' dat duidt volgens mij op een trage server.
 
@cow18,
Gaat deze vraag over het mailtje dat je gisteren gedaan hebt? Zo ja dan heb ik de voorkeur om het gewoon via dit forum te laten lopen. Om op de vraag uit de OP terug te komen; Zelf werk ik al wat langer met sharepoint maar echt prettig vind ik het niet en er nog geen onderzoek naar gedaan wat de mogelijkheden zijn in het kader van delen of het gebruik van macro's door meerdere personen. Direct vanuit de browser openen kom je gelijk in een uitgeklede versie. Het bestand openen in de office app gaat wel goed maar of het dan deelbaar is weet ik niet. Even @jkpieterse contacteren?

Als aanvulling op de suggestie van @snb,

1 werkblad met alle gegevens van alle personen op alle dagen (de basis database)
met advancedfilter maken we een selektie uit de database per dag op het tweede werkblad.
met de gegevens van het tweede werkbald maken we de gegevesn voor de te printen labels in een derde werkblad.

zou ik een stamtabel opnemen met daarin alle medewerkers en een userform gebruiken om niet alles uit de pdf over hoeven te typen maar met een slimme zoekroutine de juiste gegevens/personen te vinden.

De workaround van @Piet Bom is natuurlijk ook een optie.

Om het geheel te duiden heb ik de bestanden er maar even bijgedaan. Via het forum zijn er meer meedenkers dan via een soort van pm.;)

Nb. Dat dit met spoed moet en dat er geen budget is lijkt mij wat overtrokken maar ik ken de situatie natuurlijk niet hoe de vraag bij jouw is binnengekomen. 17k tests gaan er de komende tijd in Nederland per dag afgenomen worden en moeten wij hier een administratie voor gaan verzinnen?
 
Laatst bewerkt:
inderdaad, de zelfde vraag van gisterenavond.
Ik heb voor het ogenblik geen verder nieuws.
In de laatste mail deze morgen was TS nog vol goeie moed.
Laat ons er van uit gaan dat geen nieuws in deze tijden heel goed nieuws is.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn geen verdere vragen voor vandaag.

Het sharepoint en het excelbestand heeft het goed gedaan, tot ieders tevredenheid.
Morgen wordt er op die manier verder gewerkt.
Aangezien ze de klok hebben rond gewerkt, is het niet aan de orde om meer details te vragen.
 
@cow18, welke bestanden? ;)

Verder goed te lezen dat er een werkende oplossing geboden lijkt te zijn.
 
Chapeau, cow18 :thumb:

Is het toch 1 bestand gebleven op SharePoint ?
En is het Multi-user te gebruiken.
Met of zonder VBA ?
Heb je de size nog omlaag kunnen brengen ? ( dan is wel nuttig om de snelheid er in te houden op SharePoint)
 
Dit gaat wel een heel erg cryptisch draadje worden.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan