• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen invoegen op meerdere tabbladen en specifieke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsmdewit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2020
Berichten
4
Beste mensen,

Ten einde raad klop ik hier aan...ik heb al ruim een jaar aan het knoeien om het volgende voor elkaar te krijgen. Wellicht dat het niet eens kan???

In het bijgevoegde document zie je een format voor een recept (tab1) en kostprijs (tab2). Wat ik wil van het document is het volgende:

Als ik de tabel 'ingrediënten' invul wil ik dat er automatisch een rij onderaan die tabel toegevoegd wordt mét opmaak. Tevens moet de informatie die in die tabel wordt aangegeven gekopieerd worden naar 'Kostprijs' (tab2) in de rij die daarvoor bedoelt is. Hier zou dan ook automatisch een rij toegevoegd moeten worden.

Wie kan mij helpen of een duwtje in de juiste richting kunnen geven. Ik heb al veel macro's geprobeerd die het werk los allemaal uitvoeren, maar niet gecombineerd zoals hierboven is gewenst.

Thomas
 

Bijlagen

  • Format recept en kostprijs.xlsx
    22,3 KB · Weergaven: 31
Thomas,

kun je in mijn ietwat aangepaste bijlage eens wat gegevens willen invoeren en dan ook op tabblad Kostprijs aangeven welke infor waar terecht moet komen?

Ik heb uit het eerste tabblad alle samengevoegde cellen weggehaald en van de tabel een echte Exceltabel gemaakt. Zo'n tabel breidt zichzelf uit
 

Bijlagen

  • Format recept en kostprijs (hs).xlsx
    22,3 KB · Weergaven: 23
Dag Haije,

Dank je wel voor je hulp!

Ik heb wat gegevens ingegeven en laten zien op het volgende tabblad waar de gegevens moeten komen te staan.

Thomas
 

Bijlagen

  • Format recept en kostprijs (hs).xlsx
    23,2 KB · Weergaven: 29
Mag ik vragen waarom je de ingrediënten op beide tabbladen wilt hebben?
 
Dat mag zeker!

De koks hebben alleen de informatie op het recept nodig om te koken. Deze print ik later apart uit van de kostprijsberekening. De recepten moeten ook te tonen zijn voor gasten, ivm allergenenwetgeving, zonder dat zij kunnen zien wat het gerecht kost om te maken...

Thomas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan