query fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Ik heb volgende code:

DoCmd.RunSQL "UPDATE DATA SET DATA.CODE = """ & [me.nieuwe_code] & """ WHERE Left([KODELANG],11)= """ & Left([Forms]![Weergave voorschrift]![KODELANG], 11) & """ and data.code=""" & [me.oude_code] & """;"
(merk op de """ Michel)
ik krijg hier een foutmelding 2465
Kan veld|1 niet vinden waarnaar wordt verwezen in de expressie

Als ik de waarden ingeef en dezelfde lijn loop in een query dan werkt het wel perfect:

UPDATE DATA SET DATA.CODE = '563010' WHERE Left([KODELANG],11)= '31030354005' and data.code='560011';
De waarden heb ik telkens uit de code genomen en bestaan dus wel degelijk

Weet niet wat ik hier fout doe
Dank voor de hulp
JP
 
Ik kan me niet voorstellen dat de onderste query gebaseerd is op de bovenste, maar dan zonder de dubbele quoots. In de bovenste zit namelijk een fout (eigenlijk twee, maar het is dezelfde).
Code:
    DoCmd.RunSQL "UPDATE DATA SET CODE = """ & [COLOR="#FF0000"][B]Me.[nieuwe_code][/B][/COLOR] & """ WHERE Left([KODELANG],11)= """ & Left([Forms]![Weergave voorschrift]![KODELANG], 11) & """ and data.code=""" & [B][COLOR="#FF0000"]Me.[oude_code][/COLOR][/B] & """;"
 
dat is inderdaad de fout
1000 bekeken, 1000 niet gezien

Bedankt
JP
 
Let er op dat als je systeemwoorden gebruikt, zoals me. dat a) de Intellisense werkt (je zou dan gelijk de veldnaam Oude_code moeten vinden als je de letters "oud" typt) en b) dat Me. wordt omgezet naar een hoofdletter. Bij jou staat me. nog in kleine letters, en daaraan kun je dus al gelijk zien dat er iets fout gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan