• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren naar groep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vandelx10

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
Berichten
13
Goedemorgen,

Voorheen gebruikten we een file waarin de gegevens van iedere rit werden opgeslagen per medewerker. Dat werkt super en daar zijn we ook erg blij mee.
De code:
Sub VenA()
ar = Sheets("Data").Cells(1).CurrentRegion
With Sheets("Verwerking")
For j = 2 To UBound(ar)
r = Application.Match(ar(j, 2), .Columns(1), 0)
c = Application.Match(CDbl(ar(j, 1)), .Rows(4), 0)
If IsNumeric(r) And IsNumeric(c) Then .Cells(r, c).Resize(12) = Application.Transpose(Application.Index(ar, j, Array(3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13)))
Next j
End With
End Sub

Alleen nu willen we de lay- out een beetje aanpassen, zodat we meer informatie er in een keer uit kunnen halen.
Daarmee bedoel ik dat we de info wat meer in groepen willen hebben ipv medewerker.

Ik heb alleen geen idee hoe deze code is geschreven en kan hem dus ook niet aanpassen.
We willen eigenlijk dat:

Kolom C van tabblad Data in het voorbeeld bestand moet worden verwerkt in tabblad Verwerking rij 5 t/m 9
Kolom D van tabblad Data moet worden verwerkt in Verwerking Rij 11 t/m 15
Kolom E van tabblad Data moet worden verwerkt in Verwerking Rij 17 t/m 21
Kolom F van tabblad Data moet worden verwerkt in Verwerking Rij 23 t/m 27
Kolom G van tabblad Data moet worden verwerkt in Verwerking Rij 29 t/m 33
Kolom H van tabblad Data moet worden verwerkt in Verwerking Rij 35 t/m 39
Kolom I van tabblad Data moet worden verwerkt in Verwerking Rij 41 t/m 45
etc

Zou iemand hiermee kunnen helpen?
Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Proef.xlsx
    25,4 KB · Weergaven: 37
Zorg er op zijn minst voor dat je bestand a) de macro bevat (dus een xlsm bestand) en b) dat de gegevens kloppen. Zo roep je in de macro een werblad "Data" op, maar dat ontbreekt in je bestand.
 
een draaitabel getransponeerd heeft je die resultaten
 

Bijlagen

  • Proef (2).xlsb
    38,3 KB · Weergaven: 29
Hoi OctaFish,

Ja, dat had wat makkelijker geweest.
ik had het uit het originele bestand gehaald als voorbeeld. Nu zou het bestand moeten kloppen.
 

Bijlagen

  • Proef22.xlsm
    31,4 KB · Weergaven: 29
Hoi Cow18,

Bedankt voor je reactie. Een draaitabel is niet helemaal wat ik zoek.
Dit bestand dient als input en met een draaitabel ben ik bang dat deze teveel aan verandering onderhevig is.
 
er zat anders ook een macro alles doorschreef in "verwerking (2)"
Aanvankelijk klopte het niet, er zaten slordigheden in, extra spaties, jaartal geen 2020, maar 1900, etc.
 
Nog eens alles doorgekeken. Ik hoop nu alle slordigheden eruit gehaald te hebben.
 

Bijlagen

  • Proef22.xlsm
    32,1 KB · Weergaven: 26
er wordt wel van uitgegaan dat er voor iedere datum en iedere medewerker maximaal 1 rij in data voorkomt zodat er niet gesommeerd moet worden
 

Bijlagen

  • Proef22 (1).xlsm
    44,2 KB · Weergaven: 37
Hoi Cow18,

Bij mij geeft hij op verschillende computers aan: de messagebox: datum niet gevonden en dan de datums uit het werkblad data.
Doe ik iets verkeerd of staat er een instelling bij mij verkeerd?
 
is dit beter, bij het inlezen wordt nu telkens vooraf op beide werkbladen de datums omgezet naar getal en dan teruggezet.
 

Bijlagen

  • Proef22 (1) (3).xlsm
    44,8 KB · Weergaven: 33
Hoi Cow18,

Ja dat is het. Het doet het nu helemaal top.
Hartstikke bedankt voor al je hulp. Dit had ik zelf nooit kunnen maken
:thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan