vba vraagstuk voor een rookie

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2020
Berichten
2
Goedemorgen heren en dames,

ik ben een beetje en rookie met vba, maar kom toch altijd heel ver. maar deze lukt me niet.

ik werk bij een autodealer en heb een bedrijfs intranet met inlog van een leverancier en wil aan de hand van een kenteken, de apk datum en aansprakelijkheidsdatum ophalen naar excel.

dat deel is me gelukt en werk prima.

maar dat doet hij nu voor 1rij b.v. ( cel 5a ) en dan zet hij het netjes neer in 2 velden daarachter. (cel 5b en cel 5c)

maar nu moet hij dit voor bv 150 rijen doen.

als ik de code b.v. 5x onder elkaar zet doet hij het ook, alleen moet er naar mijn idee een makkelijkere manier zijn?


groetjes johan.



hieronder een deel van die code:


'Vul het kentekenveld in

Application.Wait Now() + #12:00:02 AM# 'wait
Set kentekenFld = ieDoc.getElementsByClassName("license-search")(1) 'kentekenveld
kentekenFld.Value = Blad3.Range("e5").Value

'<div id="kenteken_top_input_licenceplate" class="group-input license-plate" style=""> 'websitecode

'klik de knop


Application.Wait Now() + #12:00:03 AM# 'wait
Set gegevensophalenBtn = ieDoc.getElementsByClassName("button button-secondary")(0) 'gegevensophalenknop
gegevensophalenBtn.Click

'<button id="kenteken_top_button" type="submit" class="button button-secondary" style=""> 'websitecode


'Data ophalen

Application.Wait Now() + #12:00:03 AM#

'<div class="right" id="value-apk">31-05-2021</div> 'apk datum

Blad3.Range("d5") = ieDoc.getElementById("value-apk").innerText

'Application.Wait Now() + #12:00:01 AM#



'<div class="right" id="value-historie-datum-aansprakelijkheid">16 april 2009</div> 'datum laatste tenaamstelling

Blad3.Range("c5") = ieDoc.getElementById("value-historie-datum-aansprakelijkheid").innerText

'Application.Wait Now() + #12:00:01 AM#



ie.Quit
 
Hallo Johan,

Welkom op dit forum.

Het gaat wat makkelijker als je een voorbeeldbestandje plaatst;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan