Kloon maken lukt niet volledig

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb een pc met een 120GB SSD, deze zit zo goed als vol en ik heb nu een 1TB SSD gekocht, in de PC erbij gehangen en met met Macrium Reflect en EaseUS Todo Backup geprobeerd een kloon te maken.

De kloon lukt maar vervolgens is mijn nieuwe schijf maar 120GB. In Windows 10 met schijfbeheer geprobeerd de partities samen te voegen, lukt niet, krijg een melding van te weinig ruimte. Met EaseUS Partition Master geprobeerd samen te voegen, uit te breiden maar dat lukt ook niet. De nieuwe schijf start overigens wel gewoon op.

Bovengenoemde software kun je maar beperkt gebruiken en daarna moet je het kopen.

Weet er iemand een goed gratis alternatief waarbij ik ook kan aangeven dat ik de volledige schijf wil benutten.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Steeds meer functies verdwijnen uit freeware om later te betalen! Kijk hier eens naar. Er staat: Step 5. Select Fit Partitions to entire disk or Edit partitions on the disk. Heb er zelf geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Gparted live op een usb stick zetten en daarmee opstarten. Is ook nog steeds gratis.
 
Dank voor jullie reacties.

Van de week weer even proberen, nu lekker in het zonnetje
 
Ik had het verkeerde programma gebruikt van macrium. Nu de link van @senso gebruikt en het is gelukt.

Nogmaals dank voor jullie hulp

Mvrgr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan