Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 13 van 13

Onderwerp: 2e monitor krijgt geen signaal

Member r.suykerbuyk_chello.nl's avatar
    Vraag is opgelost

2e monitor krijgt geen signaal

Beste mensen,

Ik wil een 2e monitor aansluiten op mijn laptop. Ik heb daarvoor een adapter HDMI naar VGA aangeschaft, maar de monitor wordt wel herkend, maar krijgt geen videosignaal.
    Ik heb geprobeerd de resoluties en de frequenties in overeenstemming te brengen, maar het baat niet. De tweede monitor geeft wel een signaal als deze is aangesloten op een IMac.

Specificaties:

laptop: MSI, Intel (R) core (TM) 17-8750 CPU @ 2,20GHz 2,20GHz, 64-bits besturingssysteem, x64-processor, resolutie max. 1920x1008, 60Hz

2e monitor: DELL 1905FP, max. 1280x1024, 60Hz

Adapter: HAMA HDMI naar VGA, 00054569

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Rob Suijkerbuijk
    Rob

Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    Deze monitor heeft volgens mij meerdere connectoren.
    Staat hij wel zo ingesteld dat 'ie de VGA poort gebruikt?
    Kijk ook eens met de toetscombinatie WIN+P en maak daar een keuze.
    Laatst aangepast door edmoor : 7 april 2020 om 15:56
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Ik zal er naar kijken.

Bedankt, Rob
    Rob

Mega Honourable Senior Member RogerS's avatar
    En wat voor HDMI naar VGA kabel heb je gebruikt. Er zijn namelijk nogal wat goedkope rommel op de markt die niet werkt.
    Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.

Het omschakelen van Analog naar Digital maakt geen verschil. Ik heb een FN-toets i.p.v. een WIN-toets, maar daar kan ik niets mee.

Mijn adapter is een HAMA, HDMI naar VGA, 00054569 van ongeveer 25 euro. Ik hoop dat dit geen rommel is.

Verder nog een andere monitor geprobeerd: MyCom 17''TFT-LCD, 1280x1024, 60/75 Hz.
    Ook hiermee geen signaal.

Overigens is mijn besturing: Windows 10 home
    Rob

Giga Senior Scrapheap's avatar
    In de handleiding van die converter staat het volgende:
    Ingebruikname en werking
    • Stel beide toestellen (zowel pc/notebook/tablet alsook monitor/tv/beamer) voor een functionerende overdracht op dezelfde beeldschermresolutie in.
    • Schakel de pc/notebook/tablet en de monitor/tv/beamer in en start alle apparatuur compleet op.
    • Sluit de adapter op de HDMI™-uitgang van uw pc/notebook/tablet aan.
    • Sluit vervolgens een VGA-kabel allereerst op de adapter en daarna op de monitor/tv/beamer aan.
    Activeer in het menu van uw monitor/tv/beamer indien nodig de VGA-ingang.
    Dat laatste nog gecontroleerd in het menu van de monitor, of deze dus het juiste ingangs-signaal gebruikt ?

Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    De WIN toets is de knop met het Windows logo erop, dat heeft ieder standaard toetsenbord.
    Druk die in tegelijk met P.
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Ik heb de WIN-toets gevonden (zat aan de andere kant van het toetsenbord). WIN+P geprobeerd en de keuze "uitbreiden" gedaan, maar het heeft geen effect.

Tevens heb ik exact de volgorde in acht genomen zoals beschreven in de handleiding. vervolgens een andere VGA-kabel, waarvan ik ook zeker weet dat die werkt. Helaas nog geen signaal.

Verder nog gevonden:
    Adaptertype Intel(R) UHD Graphics 630.
    NVIDIA-hardware: GeForceGTX 1050

Kan het te maken hebben met de grafische kaart in mijn laptop?
    Rob

Ja, dat kan.
    De UEFI / BIOS is zo ingesteld dat er automatisch, afhankelijk van de benodigde grafische prestaties, geschakeld wordt van de IGP (Intel(R) UHD Graphics 630 in de processor) naar de externe videokaart (GeForceGTX 1050).
    Die instelling zou in je BIOS beschikbaar moeten zijn tenzij het een "locked" BIOS betreft waarin alleen basale instellingen aangepast kunnen worden.
    Dys zou daar eens naar kijken en deze instelling gewoon eens veranderen en kijken wat het oplevert.

Ik ben in het BIOS geweest en ik kan er inderdaad maar weinig mee.
    Rob

Mega Honourable Senior Member VDK_P's avatar
    Hallo

Zijn de korrekte chipsetdrivers voor deze "MSI, Intel (R) core (TM) 17-8...." wel geinstalleerd ???

Het lijkt er op , dat er geen "data" (videosignaal) op de h.d.m.i. poort aanwezig is.

Als test zou je die h.d.m.i. --> s.v.g.a. convertor eens op een andere h.d.m.i. bron kunnen aansluiten (d.v.d. speler) om te controleren of deze dan wel werkt.

Dit is dergelijke convertor ... en om u een idee te geven wat deze kost :

https://www.benl.ebay.be/itm/HDMI-Ma...rLkcjOwnicpChQ

Peter

I
    Een computer maakt dat je minder moet raden maar dat heb je met een bikini ook.
    Als God de mens had geschapen om computers te gebruiken, had hij ons zestien vingers gegeven.
    Een computer kan in twee seconden zoveel fouten maken als twintig man in twintig jaar.

De converter op de aangegeven website is dezlfde als die ik gebruik, alleen een ander merk.

De kaart GeForceGTX 1050 heb ik intussen kunnen " activeren", maar geeft geen signaal voor de monitor.

Kan het zijn dat mijn laptop (gekocht oktober 2019) te modern is voor deze monitoren (gekocht ongeveer 2005 / 2006)?

Rob
    Rob

Nee, dat is echt onzin...het moet gewoon werken en beeld geven....

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business