2e monitor krijgt geen signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
5 feb 2001
Berichten
38
Beste mensen,

Ik wil een 2e monitor aansluiten op mijn laptop. Ik heb daarvoor een adapter HDMI naar VGA aangeschaft, maar de monitor wordt wel herkend, maar krijgt geen videosignaal.
Ik heb geprobeerd de resoluties en de frequenties in overeenstemming te brengen, maar het baat niet. De tweede monitor geeft wel een signaal als deze is aangesloten op een IMac.

Specificaties:

laptop: MSI, Intel (R) core (TM) 17-8750 CPU @ 2,20GHz 2,20GHz, 64-bits besturingssysteem, x64-processor, resolutie max. 1920x1008, 60Hz

2e monitor: DELL 1905FP, max. 1280x1024, 60Hz

Adapter: HAMA HDMI naar VGA, 00054569

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Rob Suijkerbuijk
 
Deze monitor heeft volgens mij meerdere connectoren.
Staat hij wel zo ingesteld dat 'ie de VGA poort gebruikt?
Kijk ook eens met de toetscombinatie WIN+P en maak daar een keuze.
 
Laatst bewerkt:
En wat voor HDMI naar VGA kabel heb je gebruikt. Er zijn namelijk nogal wat goedkope rommel op de markt die niet werkt.
 
Het omschakelen van Analog naar Digital maakt geen verschil. Ik heb een FN-toets i.p.v. een WIN-toets, maar daar kan ik niets mee.

Mijn adapter is een HAMA, HDMI naar VGA, 00054569 van ongeveer 25 euro. Ik hoop dat dit geen rommel is.

Verder nog een andere monitor geprobeerd: MyCom 17''TFT-LCD, 1280x1024, 60/75 Hz.
Ook hiermee geen signaal.

Overigens is mijn besturing: Windows 10 home
 
In de handleiding van die converter staat het volgende:
Ingebruikname en werking
• Stel beide toestellen (zowel pc/notebook/tablet alsook monitor/tv/beamer) voor een functionerende overdracht op dezelfde beeldschermresolutie in.
• Schakel de pc/notebook/tablet en de monitor/tv/beamer in en start alle apparatuur compleet op.
• Sluit de adapter op de HDMI™-uitgang van uw pc/notebook/tablet aan.
• Sluit vervolgens een VGA-kabel allereerst op de adapter en daarna op de monitor/tv/beamer aan.
Activeer in het menu van uw monitor/tv/beamer indien nodig de VGA-ingang.

Dat laatste nog gecontroleerd in het menu van de monitor, of deze dus het juiste ingangs-signaal gebruikt ?
 
De WIN toets is de knop met het Windows logo erop, dat heeft ieder standaard toetsenbord.
Druk die in tegelijk met P.
 
Ik heb de WIN-toets gevonden (zat aan de andere kant van het toetsenbord). WIN+P geprobeerd en de keuze "uitbreiden" gedaan, maar het heeft geen effect.

Tevens heb ik exact de volgorde in acht genomen zoals beschreven in de handleiding. vervolgens een andere VGA-kabel, waarvan ik ook zeker weet dat die werkt. Helaas nog geen signaal.

Verder nog gevonden:
Adaptertype Intel(R) UHD Graphics 630.
NVIDIA-hardware: GeForceGTX 1050

Kan het te maken hebben met de grafische kaart in mijn laptop?
 
Ja, dat kan.
De UEFI / BIOS is zo ingesteld dat er automatisch, afhankelijk van de benodigde grafische prestaties, geschakeld wordt van de IGP (Intel(R) UHD Graphics 630 in de processor) naar de externe videokaart (GeForceGTX 1050).
Die instelling zou in je BIOS beschikbaar moeten zijn tenzij het een "locked" BIOS betreft waarin alleen basale instellingen aangepast kunnen worden.
Dys zou daar eens naar kijken en deze instelling gewoon eens veranderen en kijken wat het oplevert.
 
Hallo


Zijn de korrekte chipsetdrivers voor deze "MSI, Intel (R) core (TM) 17-8...." wel geinstalleerd ???

Het lijkt er op , dat er geen "data" (videosignaal) op de h.d.m.i. poort aanwezig is.


Als test zou je die h.d.m.i. --> s.v.g.a. convertor eens op een andere h.d.m.i. bron kunnen aansluiten (d.v.d. speler) om te controleren of deze dan wel werkt.


Dit is dergelijke convertor ... en om u een idee te geven wat deze kost :

https://www.benl.ebay.be/itm/HDMI-M...hash=item26361f70d5:m:mhX5Q25G6rLkcjOwnicpChQ

Peter



I
 
De converter op de aangegeven website is dezlfde als die ik gebruik, alleen een ander merk.

De kaart GeForceGTX 1050 heb ik intussen kunnen " activeren", maar geeft geen signaal voor de monitor.

Kan het zijn dat mijn laptop (gekocht oktober 2019) te modern is voor deze monitoren (gekocht ongeveer 2005 / 2006)?

Rob
 
Nee, dat is echt onzin...het moet gewoon werken en beeld geven....:rolleyes:
 
Dank voor jullie antwoorden.

Ik heb ten langen leste een nieuwe monitor als 2e scherm aangeschaft met een HDMI-verbinding. Functioneert uitstekend.
De oude monitoren gaan naar de kringloopwinkel.

Ik heb intussen van meer mensen gehoord dat een oud scherm op geen enkele manier beeld geeft in combinatie met een moderne computer. Wellicht zit hier toch een dieper probleem.

Rob
 
Hallo

Ik vermoed dat uw probleem in die adaptor zit ...

De goedkope , chinese uitvoering heb ik , en deze werkt perfekt ....

Zoals reeds eerder vermeld ... eens testen op een andere videobron (d.v.d. speler , etc ....)

Hoef je natuurlijk allemaal niet te doen , maar een reserve scherm is toch altijd nuttig.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan