afsluiten desktop computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurice1986

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2019
Berichten
48
Ik heb een heel vreemd probleem dat me toevallig opviel. Als ik mijn computer afsluit met edge dan blijft het lampje van de voeding branden maar de compter is wel uit.
Doe ik hem afsluiten met chrome dan gaat alles uit.is hiet iets van bekent bij iemand die dat toevallig ook heeft of gehad.
bvd
 
Je computer afsluiten met een browser???
 
Dat is de 1e keer dat ik hoor dat je een computer kunt uitzetten d.m.v. je browser......:eek::shocked:
 
Nee ik bedoel dat wanneer ik afsluit en als laatste edge gebruikt heb hij het niet doet en als ik als laatste chrome heb gebruikt hij het wel doet. dan zal dat wel toeval zijn.
 
Op internet lees ik dat mogelijk een proces ctfmon.exe daarvoor verantwoordelijk kan zijn. Je zou die taak in Taakbeheer onder processen kunnen beëindigen maar of dat verstandig is weet ik niet.

Kunt een batch file maken en op bureaublad plaatsen met onderstaande tekst:
Opslaan als: Afsluiten.bat

Code:
@echo off
rem sluit alle openstaande webbrowsers
rem vervolgens computer afsluiten
taskkill /F /IM chrome.exe /T
taskkill /F /IM firefox.exe /T
taskkill /F /IM iexplore.exe /T
taskkill /F /IM MicrosoftEdge.exe /T
rem taskkill /f /im opera.exe /T
rem taskkill /f /im safari.exe /T
C:\Windows\System32\shutdown.exe -s -t 5
 
Laatst bewerkt:
Wat mij opgevallen is dat als je bepaalde opschonings/antimalware software draait, anders dan die van MS, die dan meld dat ie Edge af gaat sluiten, terwijl ik Edge helemaal niet gebruik.
Dus kennelijk wordt Edge automatisch op de achtergrond gestart door Windows.........
Ik heb al gezocht naar informatie hierover, maar kon dat tot nu toe niet vinden.
 
Edge is compleet verweven binnen Win10 en wordt door veel andere processen gebruikt, o.a. als standaard PDF reader om er maar 1 te noemen.
Dus dat gedrag is niet vreemd...
 
Het is ook op dat gebied de opvolger van Internet Explorer.
 
Bedoel je dit?
How to Stop Background Apps from Running When Microsoft Edge Is Closed.
 
In v 1909 zijn de instellingen zoals op de screens in dat artikel niet aanwezig, tenminste niet in mijn Win 10 Pro v1909, leuk gevonden maar je kunt er dus niks mee...:rolleyes:
 
In v 1909 zijn de instellingen zoals op de screens in dat artikel niet aanwezig
Zo gaat het vaak in de artikelen die op internet staan. Microsoft moet het blijkbaar altijd weer anders en zogenaamd beter doen. Vaak is het slechter. De instellingen zijn bijna niet meer te vinden. Neem bijvoorbeeld de 'microfoon' geluidsopname maken dat is nu 'voicerecorder'. Als je dat niet weet, kost je dat een half uur. Maar goed dat moet Helpmij.nl dan allemaal maar onbetaald oplossen. Doe een donatie.

Waarom zou Microsoft dat altijd zo doen? De reden lijkt mij duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    registerbackup.png
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.


Stap 2:
  1. Download boostshutdownwindows.zip en pak deze uit
  2. Rechtsklik boostshutdownwindows.vbs
  3. Klik op Openen

Na het uitvoeren van het script zullen je actieve programma's afgesloten worden tijdens het afsluiten.


Bekijk bijlage boostshutdownwindows.vbs.zip
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan