Nieuwe partitie maken... klopt het wat ik doe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste leden.

Ik heb het volgende probleem. Een veelgebruikte harde schijf van mij (G) doet regelmatig het volgende, wanneer ik naar een map wil.
Het scherm bevriest, de map en bestanden zijn niet zichtbaar of toegankelijk. Je hoort een zacht opzwellend gezoem in de schijf, gevolgd door een "krk" en dan doet hij het.
Ik zie dat als een teken dat hij het kan gaan begeven! Dus ik heb allereerst het volgende gedaan:
De gehele inhoud van de schijf (G) gekopieerd naar een andere, splinternieuwe 2TB schijf (Z).

Nu wil ik op (Z) een nieuwe partitie afsplitsen om (G) van te maken. En ook zo te noemen, zodat alle snelkoppelingen het gewoon nog doen.

Mijn vraag: zie ik iets over het hoofd? Wat zal ik doen met de oude mogelijk defecte G? Hernoemen? 'Uitzetten' als dat kan? Moet ik nog ergens rekening mee houden bij het afsplitsen van een harde schijf?

Bedankt! Het gaat om een custom 64bit Windows 7 computer.
 
tip: download Chrystal Disk en laat dit programma de oude schijf eens bekijken. W7? Hoe zeker ben je dat er geen virus op zit?
 
Laatst bewerkt:
Die partitie maken gaat perfect, maar het was nog zo makkelijk geweest om dat te doen alvorens er iets op te zetten hé ... ze was toch nieuw en dus leeg.
Maar nu zal het nog wel gaan als je een goede partition manager software gebruikt ... effe google gebruiken en je vindt die wel.

Een nieuwe partitie is wel ALTIJD en per definitie LEEG !
 
Laatst bewerkt:
Ja ik suggereer MiniTool Partition Wizard Het is bijzonder uitgebreid voor een gratis programma. Met de nieuwste versie 12 wordt er aangeboden om als extra een driver zoeker te installeren en dat moet je afwijzen met "Decline."

Daarmee verklein je de partitie waarna je lege ruimte krijgt en daarin maak je vervolgens een nieuw logisch station.

Binnen Windows, in Computerbeheer > Schijfbeheer kan je vervolgens de voor jou meest geschikte schijfletter voor de partities bepalen.
 
Ik heb het volgende probleem. Een veelgebruikte harde schijf van mij (G) doet regelmatig het volgende, wanneer ik naar een map wil.
Het scherm bevriest, de map en bestanden zijn niet zichtbaar of toegankelijk. Je hoort een zacht opzwellend gezoem in de schijf, gevolgd door een "krk" en dan doet hij het.
Ik zie dat als een teken dat hij het kan gaan begeven!

Wat zal ik doen met de oude mogelijk defecte G?
Wat denk je dan zelf als je dat zo leest?;)

Begeven? Dat hoeft niet het direct het geval te zijn. Echter wat wil je zelf? Zo constant zitten te knoeien en maar wachten dat de schijf 100% zal gaan functioneren. Dat kun je vergeten. De schijf is onbetrouwbaar, kost allemaal veel tijd en ergernis. Dus even kijken naar privacy en dan de schijf weggooien.
 
Laatst bewerkt:
Dit klinkt als een wat oudere schijf die in slaapstand is gegaan. Als je dan de schijf aanspreekt, dan duurt het even voordat de schijf reageert. En dan lijkt windows (verkenner) te hangen. Mechanisch geluid eenmalig kan voorkomen.

Maakt de schijf vaker geluid dan 1 keer bij het opstarten dan is er meer aan de hand en is de schijf waarschijnlijk aan het eind van zijn leven.

Kijk eens bij energiebeheer wat de instellingen van deze harde schijf zijn?
 
Exact, wat TS hoort is het op-spinnen ( op gang komen ) van de schijf en de klik zal het in positie komen van de lees- / schrijfkoppen zijn.
Voor een oudere schijf heel normaal maar een controle met Crystal Discinfo kan uiteraard nooit kwaad...
 
@femke
Volledig mee oneens. Waarom? Mensen maken hun eigen keuzes en nemen zelf beslissingen. Die moeten niet gebaseerd zijn op angst, intimidatie en manipulatie.

'Om veel ellende voor te zijn'
'heel slecht idee', 'blootstelt aan', 'slechte resultaten'
'verhoogd risico op o.a cyberaanvallen'

Dergelijke uitspraken zijn helemaal niet nodig en in mijn ogen ook niet waar. Men kan met een goed securityprogramma mogelijk nog jaren doorgaan met W7 en sommige organisaties, gemeenten gaan (dan wel tegen betaling aan Microsoft) nog door met het gebruik van Windows 7. Waarom? Dan moet je zelf maar met hun gaan praten.
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin reactie weer die totaal nergens over gaat behalve jouw narcistische vorm van alwetendheid.....
Ga deze discussie lekker in de Members-chat voeren en laten we eens kijken of TS met wat meer info omtrent betreffende schijf komt want ik betwijfel of deze echt op punt van overlijden staat.
 
Die is de schijven zeker aan het verwisselen. Ik ben het eens met Senso dus hij met mij. Wat een betweterij dat die alleen voor zichzelf spreekt. Dat het niet zo hoeft te zijn dat Windows na datum steeds gevaarlijker wordt dat wist iedereen ook al van andere topics. Gewoon misplaatst en behoefte aan meer ruimte. Laat het liever weten als de vraagsteller dat gebruikt en wat je dan beter niet kan doen met de computer. We moeten elkaar opbouwen.
 
Goh, het gekibbel hier is echt bizar. Maar goed. Ja, ik heb helaas geen zeeën van tijd. Ik ga hopelijk zodadelijk eerst maar eens die schijf controleren om te zien of hij wel echt iets mankeert, of nog helemaal in orde is. Bedankt voor alle tips.
 
Ik vind geen enkel mankement van deze harde schijf. Waarschijnlijk wordt hij dan toch elke keer uit een slaapstand gehaald. Bij "energiebeheer" zie ik echter niks over de harde schijven? Waar zou ik de slaapstand-instellingen van deze schijf kunnen zien en wijzigen?
 
Ik vind de twee paden zie je zoekt, maar ik zie geen 'geavanceerde' optie. Dit zie ik wel, maar duidelijk vind ik het niet.

Untitled-1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan