Nieuwe partitie maken... klopt het wat ik doe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@femke
Volledig mee oneens. Waarom? Mensen maken hun eigen keuzes en nemen zelf beslissingen. Die moeten niet gebaseerd zijn op angst, intimidatie en manipulatie.

'Om veel ellende voor te zijn'
'heel slecht idee', 'blootstelt aan', 'slechte resultaten'
'verhoogd risico op o.a cyberaanvallen'

Dergelijke uitspraken zijn helemaal niet nodig en in mijn ogen ook niet waar. Men kan met een goed securityprogramma mogelijk nog jaren doorgaan met W7 en sommige organisaties, gemeenten gaan (dan wel tegen betaling aan Microsoft) nog door met het gebruik van Windows 7. Waarom? Dan moet je zelf maar met hun gaan praten.

Onbegrijpelijke en ongefundeerd ... klasseren onder de noemer 'Corona is eigenlijk een onschuldig griepje ...'
 
Nou ja zeg.
Hoe kan je jezelf op een forum bekendmaken?

Het is noemenswaardig dat je naast controle van de Energieinstellingen ook moet rekenen met de BIOS of Firmware. In de Setup staan namelijk ook energiebeheer opties en de Schema's S1 of S2 en dergelijke kunnen conflicten geven met de Energiebeheer instellingen van Windows. Beter kan je dat daar uitschakelen.

Ik heb wel eens tweak programma's gezien die de harde schijf laten uitschakelen bij geen gebruik. Wees ook hierop verdacht.
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Configuration_and_Power_Interface
Veranderingen van de energieinstellingen in Windows wordt ook in de bios/uefi uitgevoerd.........
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/power/system-power-states
In de Setup staan namelijk ook energiebeheer opties en de Schema's S1 of S2 en dergelijke kunnen conflicten geven met de Energiebeheer instellingen van Windows. Beter kan je dat daar uitschakelen.
Waarom weer de boel proberen te verwarren?
 
Makkelijker kan niet en dat anderen voor jou alles vaak verwarren daar kan ik niets aan doen. Ik laat mij uitschrijven voor notificaties over dit moeilijk gemaakte topic.
 
Ja, ik heb geleerd dat deze schijf niet bijna overleden is, dus dat scheelt een hoop gedoe! (En de backup die ik nu heb kan toch nooit kwaad)
 
Niet bijna als helemaal wel?
OF is de schijf gewoon nog oké?

Succes verder met partities maken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan