• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen automatisch naar ander blad verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pleunnnnn

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2020
Berichten
7
Beste mensen,

Allereerst wens ik jullie allemaal veel sterkte en gezondheid in deze tijd.
Ik hoop dat een van jullie mij wilt en kan helpen.

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een bestand met alle orders, door elkaar, lopend/afgerond, klanten etc.
Deze wil ik graag opsplitsen, in een blad lopende en een blad afgeronde orders. Dus 1 hoofdblad, en hierin kun je dan markeren of het een lopende of afgeronde order is en zo verspringt die dan dus naar het toegewezen blad. Ook zou ik graag de orders per klant in een werkblad willen zetten. Ik heb dit geprobeerd met advanced filter, maar dan werkt het niet automatisch, dan moet je het handmatig over de data doen.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje begrijpen.. en kunnen en willen helpen.

Ik hoor graag van jullie,

Met vriendelijke groet,
Pleuni Bouwens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan uiteraard ... maar is een programmatie die het bestek van een helpforum overstijgt, omdat er meteen veel behulpzame mensen met diverse oplossingen door mekaar komen.
Ik stel voor dat ik het even zo laat voor het moment : vind je géén goede werkbare oplossing binnen de paar dagen dan wil ik er wel eens meer diepgaand en grondig op gaan werken ! Laat me dan maar iets weten.. (vind het een mooie uitdaging....)
 
Ik zou je willen adviseren alles in die ene tabel te laten en te kijken of je niet met wat slim filteren uit de voeten kunt. Voor rapportage is het veel simpeler als alles in 1 tabel staat namelijk.
 
Ik zou je willen adviseren alles in die ene tabel te laten en te kijken of je niet met wat slim filteren uit de voeten kunt. Voor rapportage is het veel simpeler als alles in 1 tabel staat namelijk.

Het een sluit het andere niet uit , hé ...
 
en een draaitabel met slicers op een volgende blad doet de rest
 
Ik zou je willen adviseren alles in die ene tabel te laten en te kijken of je niet met wat slim filteren uit de voeten kunt. Voor rapportage is het veel simpeler als alles in 1 tabel staat namelijk.

Hoi! Bedankt voor je advies. Ik heb dit inderdaad geprobeerd met advanced filters. Maar dan werkt het niet automatisch en dat lukt me alleen per werkblad. Ik zou graag willen dat wanneer een order is afgerond en ik dat dus aangeef volgens de filter dat het dan dus ook naar dat werkblad gaat. Filteren lukt mij alleen per werkblad.
 
Ik bedoel niet advanced filter, maar gewoon filteren, dan "zie" je alleen de afgeronde orders, of de openstaande, of .... Als je er een tabel van maakt en een slicer toevoegt, dan filtert dat makkelijker.
 
Attachment verwijderd. Kreeg een melding dat er gevoelige info in staat.
 
Even voor de duidelijkheid, ik heb dat gemeld, want ik zag er klantgegevens in staan of in ieder geval iets dat er veel op leek. Leek mij beter om dat even te melden. Is dus nadrukkelijk niet bedoeld om "af te straffen", maar om de privacy te waarborgen.
 
Nee dat begrijp ik, bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook allemaal een PM gehad? Onduidelijk bestand en onduidelijke vraagstelling.

Plaats een representatief voorbeeldbestand en dat hoeven geen + 1000 rijen te zijn. En laat even zien wat de verwachte uitkomst is. Lege rijen en kolommen zijn over het algemeen niet bevorderlijk voor als je iets wil automatiseren. Niets zeggende gekleurde rijen of cellen lijken mij het geheel ook niet te verduidelijken.

Voor zover ik kan zien staat er geen data in die niet mag volgens de AVG dus waarom het bestand dan maar klakkeloos verwijderd is zal een reden hebben.
 
Dat kan uiteraard ... maar is een programmatie die het bestek van een helpforum overstijgt, omdat er meteen veel behulpzame mensen met diverse oplossingen door mekaar komen.
Ik stel voor dat ik het even zo laat voor het moment : vind je géén goede werkbare oplossing binnen de paar dagen dan wil ik er wel eens meer diepgaand en grondig op gaan werken ! Laat me dan maar iets weten.. (vind het een mooie uitdaging....)

Beste DigiCafee,
Ik zou graag gebruik willen maken van uw hulp. Ik kom er zelf niet uit..
 
Ook allemaal een PM gehad? Onduidelijk bestand en onduidelijke vraagstelling.

Plaats een representatief voorbeeldbestand en dat hoeven geen + 1000 rijen te zijn. En laat even zien wat de verwachte uitkomst is. Lege rijen en kolommen zijn over het algemeen niet bevorderlijk voor als je iets wil automatiseren. Niets zeggende gekleurde rijen of cellen lijken mij het geheel ook niet te verduidelijken.

Voor zover ik kan zien staat er geen data in die niet mag volgens de AVG dus waarom het bestand dan maar klakkeloos verwijderd is zal een reden hebben.

Ik had u een PM gestuurd, omdat ik uw eerdere reacties bij een gelijk soort vraag had gezien. Vandaar dat ik uw had benaderd, verder heb ik niemand een PM gestuurd want ik ben namelijk nieuwe op dit platform. Excuses als u dat als vervelend hebt ervaren.

Ik ben bezig met een representatief voorbeeldbestand te maken.
 
Ik heb het niet als vervelend ervaren alleen jouw erop gewezen dat je de vraag beter op het forum zelf kan stellen. Je hebt nu al meer suggesties gehad dan ik ooit zou kunnen verzinnen.

Nb. Het quoten van volledige berichten is niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Eerste stap : verplaatsen

Graag even testen of je dit zo aanvaardbaar vindt ...

* gegevens anoniem gemaakt
* slechts deel van rijen overgenomen voor deze test

Hoe werkt het ?

* kies één of meerdere rijen die je wil verplaatsen door links in eerste kolom voor 'Closed' te opteren ;
* druk dan op het kleine koppen bovenaan midden.
* check wat er gebeurd is op de bron (Current) en op het doel (Closed)

indien goed bevonden even terugkoppelen en dan werk ik het verder uit ...
 

Bijlagen

  • Projectmap ORDERS_dev.xlsm
    66,2 KB · Weergaven: 24
@ Pleunnnnn Ik heb al verschillende berichten van je aangepast omdat je onnodig quote. Dat wil zeggen, als je direct op een bericht reageert hoef je niet te quoten. Je laatste bericht verwijderd omdat dit alleen een quote betrof.
 
Funktioneel aangepaste versie

Kun je nog eens deze versie testen aub ...
 

Bijlagen

  • Projectmap ORDERS_dev.xlsm
    66,7 KB · Weergaven: 28
Hier kan je zo mee aan de slag denk ik ... lees eerst het Word-document !
 

Bijlagen

  • PROJECTMAP ORDERS.docx
    69,2 KB · Weergaven: 25
  • Projectmap ORDERS_1.0.xlsm
    54,8 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan