Windows 10 pc herkent geen draadloze netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik heb mijn Windows 10 pc standaard op de netwerkkabel voor internet, omdat er voorheen altijd een instabiele wifiverbinding was.

Maar als ik hem op een draadloos netwerk wil instellen, lukt dit niet. Hij vindt geen enkel draadloos netwerk en als ik zelf een netwerk wil maken, zegt hij telkens dat hij een kabel mist. Kijk ik bij welke netwerken er zijn, dan herkent hij 2 ethernet en that's it.

Wat kan ik hieraan doen?
 
Je geeft wel erg weinig informatie. Hoe heb je de WiFi ingesteld bijvoorbeeld.
 
zegt hij telkens dat hij een kabel mist. Kijk ik bij welke netwerken er zijn, dan herkent hij 2 ethernet en that's it.

Klinkt bij mij als een niet aanwezige/uitgeschakelde wifi op de pc.
 
Inderdaad, klinkt als een pc die helemaal geen WiFi adapter heeft..
Kijk in Apparaatbeheer onder Netwerkcontrollers of daar iets van WiiFi staat of maak er een screenshot van en plaats die, dan wordt het snel genoeg duidelijk...
 
Binnen een straal van een paar honderd meter moeten netwerken gevonden worden in de stad maar als u wat afgelegen woont, dan zou het kunnen dat er een WiFi knopje op de router zit en het WiFi lampje daarvan niet brandt. Tegenwoordig heb je ook stroombesparings/eco stand van de router, bij mij een blauw lampje en dan is er misschien ook geen WiFi. Hangt er wel een antenne aan de netwerkkaart? Anders moet ik passen.
 
Moi, U heeft denk ik alleen een LAN 1Gigabit aansluiting en geen WiFi. Dat kan worden verholpen met een USB WiFi adapter stick of een WiFi netwerkkaartje dat tussen de 5 en 10 Euro al wel te krijgen is.

Let op het volgende, een WiFi kaartje biedt vaak een stuurprogramma maar het kan wel eens beter zijn om de Windows Wireless Service in te schakelen bij services en dan Windows de nieuwe hardware te laten herkennen en Windows setup, desgevraagd, alleen naar de driverbestanden (map met minimaal een .inf bestand maar geen uitvoerbare bestanden) te wijzen, die u even naar een map kopieert.
 
Ik heb mijn Windows 10 pc standaard op de netwerkkabel voor internet, omdat er voorheen altijd een instabiele wifiverbinding was.

Maar als ik hem op een draadloos netwerk wil instellen, lukt dit niet. Hij vindt geen enkel draadloos netwerk en als ik zelf een netwerk wil maken, zegt hij telkens dat hij een kabel mist. Kijk ik bij welke netwerken er zijn, dan herkent hij 2 ethernet en that's it.

Wat kan ik hieraan doen?

En welke wifi werd er dan gebruikt met die instabiele wifi verbinding?
Standaard heeft een desktop pc zelden een wifi adapter.
 
Adapters List
Enabled
Realtek PCIe GBE Family Controller
Er is dus maar 1 netwerkadapter aanwezig ( voor kabel-aansluiting ) en dus geen WiFi...
Zonder WiFi adapter kun je dus ook geen WiiFi netwerken ontvangen, dat lijkt me duidelijk.

Er zijn echter legio adapters verkrijgbaar in zowel PCI-e als usb uitvoering.. ( link )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan