Hoe kan ik een mkv-bestand afspelen op een Blue-Ray speler ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
250
Hoe kan ik een mkv-bestand afspelen op een Blue-Ray speler ? Ik heb een mkv-bestand gezet op een usb-stick met NTFS indeling. Hoe kan ik dit nu afspelen op een Blue-Ray speler ? Ik ben echt benieuwd naar het antwoord.
 
Zou wellicht makkelijk zijn als je merk, model en type van die speler zou vermelden..?
Anders pak je de gebruiksaanwijzing erbij...
Als er een media-speler functie op het apparaat zit staat daar ook vermeld welke bestandsformaten die ingebouwde speler ondersteunt.
 
Mee eens, u kan op Internet zoeken naar de specificaties van uw model en de bestandsformaten (de extensies) die afgespeeld kunnen worden maar wil daar nog aan toevoegen dat NTFS een formattering is die bedoeld was voor het Windows besturingssysteem en sommige andere en oudere apparaten ondersteunden dat nog lange tijd niet. Zoek voor uitsluitsel daarom ook in de handleiding naar het hoofdstuk USB.

De vraag doet vermoeden dat de speler niet reageert op de USB stick en in het opgeroepen Menu geen keuze geeft dat USB de bron of "source" kan zijn. Het bestandssysteem NTFS zou dan een oorzaak kunnen zijn en dan is FAT32 formattering misschien de betere keuze.
 
Sorry hij kan wel mkv-bestanden lezen. Ik ging er vanuit dat hij het niet kon lezen. Sorry dat ik niet eerst heb gekeken.
 
Fijn dat alles klopt en graag gedaan.

Vaak worden er voor video bestanden en films .srt ondertitel bestanden gemaakt of gedownload. Deze moeten de zelfde naam hebben of gegeven worden als het videobestand en in de zelfde map staan. Mijn tip is dat deze mogelijkheid ook bestaat wanneer u vanaf USB of op schijfjes gebrande bestanden gaat afspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan