Keuzelijstjes in formulier maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik begin de eerste schreden te zetten in het automatiseren van Word....

Voor een brief heb ik een keuzelijstje gemaakt waarbij ik alleen de voornaam wil selecteren om vervolgens de volledige naam uit te kunnen lezen. Ik had gedacht dat op te kunnen lossen door Weergavenaam en Waarde te gebruiken, zie voorbeeld. Helaas blijkt dat niet te werken.
Ook zou ik graag willen dat door de keuze van de persoon het juiste telefoonnummer daaronder wordt vermeld, alsmede zijn/haar e-mailadres.
Tot slot zou ik de gemaakte keuze in de rechterkantlijn ook in de tekst terug willen zien. Zie in bijgesloten voorbeeld de gele tekstblokken.

Iemand een idee hoe dit aan te vliegen?
 

Bijlagen

  • voorbeeld Standaardbrief.docx
    37,8 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Je zult dat op zijn minst moeten programmeren, want Word kan dit nooit zonder VBA. Vraag is: wil/kan je dat?
 
Ik heb tamelijk veel ervaring met VBA met Excel (je hebt me daar ook al vaak geholpen trouwens). Maar in Word weet ik niet waar en hoe te beginnen. Maar graag dus. Als ik maar een voorbeeldje heb, dan kom ik wellicht wel verder.
 
Ik zal een opzetje maken. Vraag is dan: is het een eenmalig document, of maak je er een sjabloon van?
 
Het is eigenlijk een standaarddocument (dus sjabloon) waar op bepaalde plaatsen wordt gestopt om iets in te vullen (gemeente bijvoorbeeld; dus wordt rolmenu) en hele tekstblokken worden gewist naar gelang nut en noodzaak om in de brief op te nemen. Wordt zeer veel gebruikt (paar duizend keer per jaar) maar waar nooit technisch aandacht voor is geweest. Nu ik het wat rustiger heb probeer ik wat zaken iet efficiënter en minder foutgevoelig te maken.
 
Ik ben er nog niet aan toegekomen, maar zal er vandaag een blokje voor vrijmaken :).
 
Ik heb alle geduld.

Ik zou trouwens al heel erg geholpen zijn als de inhoud van een 'vervolgkeuzelijst' verderop ook in het document uitgelezen kan worden. De belangrijkste is 'Gemeente'. Hiervoor heb ik het voorbeeldje iets aangepast met een eerste regel met zo'n vervolgkeuzelijstje: Gemeente x, gemeente y en gemeente z. Op verschillende plaatsen in het document wil ik daar naar linken.
 

Bijlagen

  • voorbeeld Standaardbrief.docx
    38,3 KB · Weergaven: 62
Vraag nog niet beantwoord

Kom je er nog aan toe OctaFish?
 
Zal hem naar boven schoppen op mijn activiteitenlijstje :).
 
Sterker nog: heb er een voorbeeldje van gemaakt. Kijk maar eens of je er wat aan hebt.
 

Bijlagen

  • Standaardbrief.zip
    40,2 KB · Weergaven: 52
Bedankt Octafish, dit is zeker bruikbaar! Ik ga kijken of ik de initiële vraag van de rechterkantlijn (keuze naam, dan e-mail en telefoon automatisch toegevoegd) zelf geregeld krijg aan de hand van jouw voorbeeldje. Zal nog wat studie vragen denk ik.

Nogmaals hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan