Afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

brockie

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Berichten
62
Hey aan iedereen.

Mijn probleem is,
Als mijn pc bekabelt is verbonden met het internet sluit mijn pc niet af, ook als ik
updates doe loopt de pc vast op 30%.
Als ik draadloos internet gebruik heb ik deze problemen niet.
Daar ik veel download is voor mij het beste bekabelt internet te gebruiken is veel sneller.

MVG
 
Dag, Heeft het eerst wel gewerkt? Overweeg dan om terug te gaan naar een systeemherstelpunt wanneer er bij Systeemherstel schijfruimte voor gereserveerd werd. Windows kan zichzelf trouwens controleren met de opdracht sfc /scannow.

Het meest voor de hand liggend is een Wake on LAN instelling die je beter niet hebt kunnen zetten. Ga naar Apparaatbeheer en klap Netwerkadapters uit. Kies dan van jou LAN netwerk kaart Eigenschappen en kijk op het tabblad Energiebeheer. Hier mag de LAN verbinding niet de computer uit slaapstand halen. In de BIOS kan je bij Power opties alles moeten uitschakelen om een conflict met die van het besturingssysteem te vermijden. ERP (Energy-Related Products) ingeschakeld laten want dat voorkomt stroomverbruik wanneer een apparaat uit staat.

De netwerkadapter mag natuurlijk geen uitroepteken in het kleine pictogram hebben of de driver werkt niet goed. Ik vraag mij trouwens af wat er gebeurt wanneer je eerst de netwerk kabel los haalt of wanneer je de netwerkverbinding eerst verbreekt bij netwerkcentrum (via het netwerk icoon in het systeemvak rechts op de taakbalk en dan rechts klikken op de verbinding en Eigenschappen en Uitschakelen kiezen.

Misschien is Slaapstand van Windows wel jou probleem. Sommige computers hebben nu bij Energiebeheer standaard Fast boot ingeschakeld staan, wat een uitgeklede slaapstand is. Het uitschakelen van de computer is dan natuurlijk uitgebreider omdat verschillende dingen op schijf moeten worden opgeslagen.

Daarmee samenhangende zou een fout kunnen blijven bestaan wanneer de computer steeds in een slaapstand gaat en updaten wordt ook daardoor bemoeilijkt. Verschillende reden dus. Kijk zelf bij Windows Update en Geschiedenis van Updates weergeven. Het gaat alleen om de LAN verbinding maar volgens mij is het de moeite.

Kijk anders eens in Logboeken van Windows, zoek de tijd van het niet willen afsluiten. Hiervoor voer je het best "logboeken" in bij Help en ondersteuning.

Laatste redmiddel is het controleren van wat er opstart en mogelijk de LAN verbinding gebruikt. Een veilig idee bovendien. Draai daarvoor het programma AutoRuns van Sysinternals en laat het die lijst opstellen. Rood en roze gekleurde regels zijn programma's die geen geldig certificaat hebben of onbekende uitgever en groene zijn nieuw sinds de laatste opgestelde lijst.

Anders kan je proefondervindelijk misschien er achter komen waar het probleem zit. In veilige modus opstarten slaat drivers en het register over en misschien heb je dan toch een verkeerde netwerk driver of een kapotte adapter. Schakel in AutoRuns of onder Windows bij Systeemconfiguratie (opdracht "msconfig" bij Uitvoeren) op het tabblad Opstarten eens dingen uit. Is het niet zo terwijl je nog geen programma hebt gebruikt, richt je dan vooral op zaken die je zelf opent.
 
Beste Alfred;
Heb in de bios bij power opties alles uitgeschakeld mijn pc
2 keer afgesloten en dat ging goed, nu nog afwachten als gat zo blijft.
Bedankt voor het snelle antwoord en de hulp.
Zal je binnen een paar dagen laten weten of het nog werkt.
mvg.
 
Beste Alfred:
Wat moet ik doen met die in roze en gele gekleurde items?

grtjs
 
Meerdere forums gebruiken maakt niks uit.

Als u AutoRuns wilt gebruiken, dan zijn de gekleurde regels als beschreven; geen geldig certificaat van dat opstartende programma en onbekende uitgever. De groene regels zijn nieuwe programma's sinds de laatste scan en dat maakt het controleren gemakkelijker. De betekenissen (geen geldig certificaat of onbekende uitgever) staan trouwens op deze regels opgemerkt, verder naar rechts ziet u dat staan.

Als u denkt goed geholpen te zijn of iets geleerd te hebben, kom dan voor de volgende vraag terug op Helpmij.nl.
 
Meerdere forums gebruiken maakt niks uit.
Dat maakt wel uit. Wordt ook vaak aangegeven. Op dit forum geen bezwaar maar wel ook met het onderstaande.

Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site.

Dat is wel zo netjes.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je nuchter kunnen blijven in plaats van cynisch en geen misbruik maken van emoticons. In dat geval kan ik mij bij de gedragsregels aansluiten maar anders kom ik sceptisch over.
 
Met alle respect Alfred 2,

Ik maak geen MISBRUIK van EMOtIcons. Deze zijn namelijk door het forum(beheer) toegankelijk gemaakt om EMOTIES weer te geven, zonder te vloeken of te wenen.

De emoticons die ik gebruikt heb in mijn bericht aan brockie weerspiegelen mijn vrije meningsuiting. Bezwaar?
Natuurlijk raakt dit U zelf niet. U zit enkel hier, in uw ivoren toren. Mij raakt het wel, omdat ik op verschillende fora help, en brockie daar misbruik van maakt.

U zou dus in al uw oneindige wijsheid mogelijk ook rekening kunnen houden met de gevoelens van helpers die op verschillende fora willen helpen, maar vragen dubbel en driedubbel gesteld zien worden.

Groeten,

Rikja
 
Op sommige fora mag je geen dezelfde vragen op andere fora stellen, wordt idd gezien als crossposten, tis ook onfatsoenlijk naar de gebruikers op de andere fora, je kunt op z'n mist het melden dat je ook op andere fora de vraag hebt gesteld.
 
Hartelijk dank, Lange pier en Senso voor de steun en ingesteldheid :love:

hopelijk kunnen we het imago van "helpers" hierdoor wat verbeteren.

We worden meer en meer aanzien als "werkslaven" van sommige vraagstellers.

Alle helpers vragen aan het beheer duidelijkheid in verband met "cross-posting".

Negeer je de helpers? Of ga je een standpunt innemen?

Met vriendelijke groet,

Rikja
 
mijn oprechte excuses.

Aan iedereen wil ik excuses aanbieden.
wist echt niet van dat dubbel posten.
Maak niet zo veel gebruik van deze forums.
Zal er in de toekomst rekening mee houden.
Nog maal mijn excuses
 
Fijn voor hen ook. En zo hoort het ook! Zo kan het ook. Aan iedereen veel plezier, en blijf gezond in deze moeilijke tijden!

Rikja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan