WD my pasport ulta 1 TB herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritzthefox

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
137
Ik heb onlangs mijn WD my pasport ulta 1 TB uitgeleend aan mijn dochter
Die heeft per ongeluk met haar smartphone(hoe weet ik ook niet)alles gewist dat er op stond
Ik heb intussen met Ease Us data recovery wizard alles terug maar het lukt me niet om iets terug te plaatsen op de harde schijf.
Ook geen nieuwe data?
Moest er iemand zijn die mijn probleem kan oplossen dan zou ik er zeer dankbaar voor zijn.
Misschien de fabrieksinstellingen terugplaatsen of zoiets.
Indien het mogelijk is kan de hulp in een soort van stappenplan gegeven worden want met mijn 63 jaar ben ik echt een leek op computergebied92210491_311614439801272_1267573942881615872_n.jpg
 
De data die je hersteld hebt staat nu dus op een andere schrijf? Als je al je data terug het kunnen krijgen tot zover het lukt, kan je proberen om jouw externe schijf vanuit Windows te formatteren.
 
Screenshot is te klein, tekst van de foutmelding is niet leesbaar..
Ik zou eens in Schijfbeheer kijken of de schijf daar goed wordt weergegeven, klinkt nl. als de MFT beschadigd is..
 
dank u wel voor alle aangeboden hulp maar dat is voor mij latijn,weet echt niet hoe ik er moet aan beginnen,zoals reeds gemeld ben ik echt een leek

Aantekening 2020-04-10 113626.png
 
kun je me zeggen wat ik juist moet intikken voor de schijfcontrole,bij mij lukt het niet deharde schijf is lokale schijf G
 
Ga op Deze computer staan > Klik rechtermuisknop > Beheren> Open Schijfbeheer (links) Maak screenshot en plaats die hier. Via paperclip in balk.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt Crystal DiscMARK gedraaid, dat is niet hetgeen om gevraag werd.
Je moet Crystal DiscINFO downloaden ( hier ) en uitvoeren.
Dat analyseert alle aanwezige schijven.
Kijk naar de G schijf en maak een screenshot en plaats die.
Screen zou er zo uit moeten zien:
CrystalDiskInfo-7.6.1-Mac-Full-Version-Free-Download2.png
 
Ik zie niets bijzonders. Schijf G staat gewoon aangegeven. Gebruik eens een andere USB-poort en andere kabel. Probeer nog eens wat bestanden te kopiëren. Anders moet je deze gewoon formatteren als de schijf leeg is. Staat ook in post 2.

Schijfcontrole kun je ook doen vanaf de opdrachtprompt. Type cdm in het zoekvenster > Opdrachtprompt > Als administrator uitvoeren
type achter de >
cd\
G:
en dan chkdsk /f
laten scannen geduld
 
Mooi. Doe dan
chkdsk /f/r
staat verder in post 17
dus dan komt er
G:\>chkdsk /f/r
op het scherm te staan
controleer daarna weer met ChrystalDiskInfo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan