Alleen in koptekst even en oneven pagina's verschillend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredweetniet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2020
Berichten
3
Ik ben bezig met het opmaken van een boekje.
In de koptekst op de oneven pagina's komt de titel van het hoofdstuk (Ontwerpen > Info over document > Veld > StyleRef) en op de even pagina's de titel van het boek en in de voettekst komen de paginanummers.
Het lukt me om de koptekst op even en oneven pagina's verschillend te maken, maar als ik dat doe verdwijnen de paginanummers op de even pagina's.
Als ik voor de koptekst "Even en oneven pagina's verschillend" onder Ontwerpen aanvink, dan geldt het voor de kop- als voor de voettekst, maar dat wil ik juist niet, want in het boekje wil ik de paginanummers in de voettekst gewoon door laten lopen.
Is daar een mogelijkheid voor?
 
Kopteksten en voetteksten stel je apart in. Dus een optie die je voor de Koptekst instelt, moet je apart voor de voettekst ook instellen.
 
Wat heb je precies gedaan? Altijd fijn als andere lezers hier wat meer kunnen lezen dan de wetenschap dat ze jou kunnen bellen als ze hetzelfde probleem hebben :).
 
Uitleg

Je hebt gelijk.
In het boekje werk ik met secties: 'Indeling > Eindemarkeringen > Volgende pagina'. Ik had de voettekst (paginanummers) ingesteld. 'Ontwerpen > Aan vorige koppelen' heb ik uitgezet. Daarna heb ik de koptekst geplaatst waarbij ik 'Even en oneven pagina's verschillend' heb aangevinkt. Hierdoor verdwenen de paginanummers op de even pagina's, wat natuurlijk niet de bedoeling was. Ik ging terug naar de voettekst en kopieerde het paginanummer op de oneven pagina en plaatste mijn cursor op de even pagina. 'Aan vorige koppelen' heb ik weer moeten uitklikken en vervolgens plakte ik het paginanummer. Op die manier is het gelukt. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan