scanprogramma, welke op smartphone (Samsung) installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
Ik heb een samsung smartphone. Ging er vanuit dat deze automatisch op mijn smartphone zit. Scannen dus.
Nu gebruik ik al jaren mobielbankieren en het ging allemaal lekker vlot. Nu dus niet. Voor de veilighheid heeft de bank iets anders verzonnen. Stukje van je paspoort scannen voor je identiteit.
Kan me er iets bij voorstellen.
en op een of andere manier lukt dat niet, dus alleen het scangedeelte. Dan ben ik klaar.
Wil gewoon stukje van mijn paspoort scannen.


Heb wel icoon QR reader op smartphone staan. Is niks?
Welke dan?

Scannen gewoon via mijn HP printer gaat prima.

:rolleyes:

Thx alvast.
 
Laatst bewerkt:
En wat moet je dan precies scannen, de chip in je paspoort of een stuk van de gedrukte gegevens...?
Voor het 1e heb je een NFC chip in je telefoon nodig...
Gaat het om een stuk van de gedrukte gegevens, lees dat dit eens door...
 
bij welke bank is dit?
abn-ing-rabo....noem het eens.
 
En is dit echt het advies van je bank? Hoe en wanneer werd je hierop geattendeerd?

Voor mij voelt het alsof je in een scam bent gevallen, en identiteitsfraude aan het doorzetten bent.

Het hoeft misschien niet zo te zijn, maar vertel graag even wat meer details.
 
Laatst bewerkt:
Wat @PHP4U zegt: lijkt ook mij een phishing poging...
Heb nog nooit eerder gehoord dat een bank vraagt om een deel van je ID te scannen....
Dat kàn gewoon niet waar zijn.....ze controleren je ID als je een rekening opent of sluit dus die gegevens hebben ze reeds...
Voor een online betaling is dat dus niet nodig.
 
En wat moet je dan precies scannen, de chip in je paspoort of een stuk van de gedrukte gegevens...?
Voor het 1e heb je een NFC chip in je telefoon nodig...
Gaat het om een stuk van de gedrukte gegevens, lees dat dit eens door...
Hallo,
De gevens onder mijn foto. De codes. NFC chip?
Weet niet eens wat dit is. Net weer geprobeerd, weer niet gelukt. Maar weer Amsterdam bellen voor de zoveelste maal, baal ervan. Heb gelukkig miin laptop, waar ik op internet bankier. Je wilt immers zien wat plus en min is.
Ik mobielbankierde al jaren en nu dit. typisch ING. Altijd wat.
 
En is dit echt het advies van je bank? Hoe en wanneer werd je hierop geattendeerd?

Voor mij voelt het alsof je in een scam bent gevallen, en identiteitsfraude aan het doorzetten bent.

Het hoeft misschien niet zo te zijn, maar vertel graag even wat meer details.
Fraude? Fishing? Nee, ben nb zelf bij ING geweest.

Ben vorige week nog naar het ING_kantoor geweest om mobielnr te registreren, dat dus gedaan. Moest hoogstperssoonijk. Probleem weg, niet dus vwb mobielbankieren. Voordien kon ik niet eens interbankieren via mijn laptop.
Dat gaat goed dus, krijg je nu een soort code via SMS. Voordien veel gedaan via hun TANlijst, maar is ouwerwets en niet velig meer. OK.

Emmer nu dus met het mobielbankieren. Vind ik gewoon lekker gemakkelijk met de pincodes.

:evil:
 
Ik weet alleen bij het activeren van de mobiel bankieren app van ING er wordt gevraagd om je ID te scannen met NFC
NFC staat voor Near Field Communication, wat dus inhoud dat je telefoon op korte afstand (een paar centimeter) chips kan scannen, ook voor contactloos betalen wordt NFC gebruikt.
Hoe controleer je of dit aanstaat op je telefoon, heel simpel, veeg aan de bovenkant van je scherm het menu naar beneden en controleer daar of NFC aanstaat.
nfc-uitleg-300x151.png


Maar ik zou nogmaals goed nakijken of het geen phising is, want ik hoef bij betalingen etc. niet mijn ID te scannen bij de ING!!!

[edit] niet alle telefoons zijn uitgerust met NFC, om dat zeker te weten zul je het type van de telefoon moeten doorgeven[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Het scannen van een ID gebeurd vanuit de ING app zelf als je met de activatie-procedure bezig bent, dat gebeurd d.m.v. de NFC-chip in je telefoon.
Daar heb je dus geen aparte app voor nodig....
Deze scant de chip die in je paspoort of ID-kaart zit.....
Heb je geen NFC in je telefoon dan kun je dus niet zelf activeren.

@meastro12: klopt, is alleen ter activatie, niet bij betalingen.
 
Laatst bewerkt:
Het scannen van een ID gebeurd vanuit de ING app zelf als je met de activatie-procedure bezig bent, dat gebeurd d.m.v. de NFC-chip in je telefoon.
Daar heb je dus geen aparte app voor nodig....
Deze scant de chip die in je paspoort of ID-kaart zit.....
Heb je geen NFC in je telefoon dan kun je dus niet zelf activeren.

@meastro12: klopt, is alleen ter activatie, niet bij betalingen.

Ik zie het nu ook.
In het eerste bericht verteld TS dat die al 'jaren mobielbankieren gebruikt' en in bericht #8 wordt er verteld dat er een nieuw GSM nummer aangemeld is, dus verwarring..
Maar dan klopt het verhaaltje, inderdaad scannen/activeren met NFC!!
 
OK ..het is opgelost. Icoon/APP van mijn smartphone helemaal verwijderd. Men verbaasde zich in Amsterdam erover waarom er een stukje tekst van paspoort gescanned moest worden omdat 1. ik al jaren met mobielbankieren bekend ben 2. was volgens de call_man beste oplossing. Dus maar gedaan, je moet wat. Nieuwe APP opnieuw gedownloaded (de NL) en geactiveerd dan en warempel zie mijn gegevens nadat ik pincode had ingetoetst.
Er zijn nog andere functionaliteiten. Allemaal geruis en van later zorg.
Toeters en bellen hoef ik niet.

IIG ben nu uit de brand...gelukkig.
En julllie bedankt voor het meedenken.Het werkt!! Joepie.

:thumb: :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik weet alleen bij het activeren van de mobiel bankieren app van ING er wordt gevraagd om je ID te scannen met NFC
NFC staat voor Near Field Communication, wat dus inhoud dat je telefoon op korte afstand (een paar centimeter) chips kan scannen, ook voor contactloos betalen wordt NFC gebruikt.
Hoe controleer je of dit aanstaat op je telefoon, heel simpel, veeg aan de bovenkant van je scherm het menu naar beneden en controleer daar of NFC aanstaat.
nfc-uitleg-300x151.png


Maar ik zou nogmaals goed nakijken of het geen phising is, want ik hoef bij betalingen etc. niet mijn ID te scannen bij de ING!!!

[edit] niet alle telefoons zijn uitgerust met NFC, om dat zeker te weten zul je het type van de telefoon moeten doorgeven[/edit]
ok, heb eerlijk gezegd nog nooit contactloos met NFC betaald, zal het bekijken. OK Scraphead heb je commentaar ook gelezen. Thx.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan