smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

edson56

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
101
goedemorgen ik ondervind het volgende probleem op onze tv , een lg 55uk6400lpf ,als wij npo start plus willen kijken hebben we last dat het beeld hapert echter alleen op de tv ,in een vorige situatie kon ik kijken vanaf de pc naar de tv dmv een kabel en dat ging goed zonder mankeren .
ik denk dat het aan de tv ligt maar kan niet bedenken wat want dit gebeurt alleen bij npo plus en niet bij andere zenders .
Maar op de pc doet het programma het goed dus waarom op de tv niet ?



Goeten Eddy .
 
zo te zien zou ik upload te kort komen npo zegt minimaal 8 mbps en ik heb maar 4 mbps , blijft wel overend waarom het wel goed gaat op de pc en niet op de tv .
 
De snelheid die NPO aangeeft voor de dienst is 8 mbps en dat betreft de downstream snelheid, niet de upload zoals jij schrijft.
Hoe kijk je naar NPO Plus, via de browser van de tv of via de app...?
Verder geeft NPO aan dat:
* Wanneer je npostart.nl bezoekt via de browser van je Smart TV, dan kunnen we de werking niet garanderen.
en
* Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid aanzienlijk langzamer is, wanneer meerdere mensen in huishouden tegelijk gebruik maken van het netwerk. Mocht je NPO Start willen kijken, terwijl een ander gezinslid iets downloadt, uitzendingen streamt, online gamet, etc. dan kun je alsnog problemen ervaren met het bekijken van onze content.
 
Heb je gekeken in de LGstore (op je TV) of er een update is vd NPO app, of misschien wel vd LG firmware?
Probeer eens te verbinden via WIFI (en trek de netwerkkabel uit de TV), dan weet je of het aan de kabel ligt.
Reset het modem, dat lost het probleem misschien op.
Is het probleem van heel recent?
 
Ik kijk via een browser op de tv ik ga even kijken of er een app is
 
ja opgelost app erop gezet en alles werkt nu naar behoren , ik dank jullie voor het meedenken!
 
Mooi....tja, het is soms niet altijd even duidelijk onder welke gebruikscondities je het beste resultaat behaalt...
Ook worden dit soort zaken niet altijd even duidelijk vermeld maar het is wel duidelijk dat je pc een veelvoud aan rekenkracht heeft als je smart-tv waarin over het algemeen altijd trage ( en dus goedkope ) SoC's worden gebruikt.
Daarom is de ervaring tussen pc en tv een beetje appels en peren vergelijken.
Op een smart-tv gebruik je bij voorkeur apps, die zijn daarvoor geoptimaliseerd, dat je er mee kunt browsen is leuk maar puur bijzaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan