geluid werkt pas na tijdje

Status
Niet open voor verdere reacties.

joriosje

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
37
Hallo,

Bij m'n oude configuratie had ik hetzelfde probleem ik heb dus m'n pc, monitor en speakers van logitech en deze staan standaard ingesteld.
Ook heb ik via een DVI to HDMI kabel m'n tv verbonden en het geluid gaat ook via deze kabel (beeld en geluid dus...)
Dus bij m'n hardware van geluid staan dus 2 speakers, m'n gewone standaard speakers waar de logitech speakers op zijn aangesloten en de speakers van de tv.
Als ik m'n pc gewoon opstart werkt in 90% van de gevallen m'n geluid niet meteen, ik kan dus muziek afspelen, filmpje bekijken,.. ik heb geen geluid via m'n logitech speakers.
Toch staat deze als standaard ingesteld. als ik via configuratiescherm naar geluid ga en ik doe test geluid begint het geluid wel te werken, doe ik deze handeling niet kan het zijn dan midden in een filmpje of muziek het geluid toch ineens begint.
M'n oude configuratie was met windows 7 en windows 10.

Ondertussen heb ik ook een nieuwe desktop gebouwd met windows 10 erop en dus ook nieuw moederbord enz en hier heb ik hetzelfde probleem.
Heb ook andere speakers aangesloten gehad en daarmee heb ik hetzelfde dus het ligt ook niet aan de speakers zelf...
Iemand enig idee wat dit kan zijn? het lijkt dat bij het opstarten van het systeem er een ENORME vertraging zit van de aansturing van het geluid...
Driver enz zijn ook al geupdate, windows updates zijn gebeurd,...
 
Kijk of het volgende helpt:
Kijk of je Windows 32- of 64bits is. Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt

64bit:
Stap 1:
Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
takeown /f %windir%\SysWOW64\audiosrv.dll
icacls %windir%\SysWOW64\audiosrv.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\audiosrv.dll
takeown /f %SystemRoot%\SysWOW64\umpnpmgr.dll
icacls %SystemRoot%\SysWOW64\umpnpmgr.dll /reset
sfc scanfile =C:\windows\SysWOW64\umpnpmgr.dll



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:repairaudio.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → repairaudio.batAls administrator uitvoeren



Stap 2:
Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
ECHO Reconfigure Services>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%S in (
"Audiosrv"
"AudioEndpointBuilder"
"PlugPlay"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto))
START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.


32bit:
Stap 1:
Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
takeown /f %windir%\System32\audiosrv.dll
icacls %windir%\System32\audiosrv.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\System32\audiosrv.dll
takeown /f %SystemRoot%\system32\umpnpmgr.dll
icacls %SystemRoot%\system32\umpnpmgr.dll /reset
sfc scanfile =C:\windows\system32\umpnpmgr.dll



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:repairaudio.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → repairaudio.batAls administrator uitvoeren



Stap 2:
Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
ECHO Reconfigure Services>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%S in (
"Audiosrv"
"AudioEndpointBuilder"
"PlugPlay"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto))
START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet
 
In dat soort gevallen altijd even probleemoplosser toepassen. Je kunt nooit weten.
 
Hoe zit het als je -voor je opstart- de DVI kabel eruit trekt, heb je dan wel meteen geluid? Je computer is misschien in de war door de 2 opties van audio, volgens mij gaat je geluid in het geval van de DVI-HDMI route via de videokaart. Zitten er in de instellingen van die videokaart geen audio-opties waar je wat aan hebt?
 
het lijkt momenteel opgelost.
eerste oplossing heeft helaas niet geholpen, probleemoplosser van windows reeds geprobeerd maar die vind zoals te denken was geen probleem, en steeds m'n dvi kabel in en uit halen is geen optie aangezien ik bijna dagelijks switch tussen monitor en tv...

maar had de recentste driver geinstalleerd via site van msi (msi moederbord) en ook via windows update nog geupdate... uiteindelijk een oudere driver gevonden bij realtek zelf die geïnstalleerd en tot nu toe werkt alles perfect.
heb 5-6 X toestel herstart en geen probleem meer... hopelijk gaat windows update het niet weer ver*****n door driver te updaten maar dat zien we dan wel weer :) heb de oude driver mooi opgeslagen :)

alvast thnx voor de snelle voorstellen en voorgesteld oplossingen.
 
uiteindelijk een oudere driver gevonden bij realtek zelf die geïnstalleerd en tot nu toe werkt alles perfect.
heb 5-6 X toestel herstart en geen probleem meer... hopelijk gaat windows update het niet weer ver*****n door driver te updaten maar dat zien we dan wel weer :) heb de oude driver mooi opgeslagen :)

alvast thnx voor de snelle voorstellen en voorgesteld oplossingen.
Voorkom dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt op de volgende manier:
Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'. Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan