Site geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
398
Hallo,
Ik ben al jaren lid van onze schaakvereniging en nu kan ik opeens niet meer kijken op die site.
Foutmelding geeft aan dat ie geblokkeerd is door Firewall / AntiVirus. Ik heb een betaalde versie van McAfee en daarin niets te vinden.

begrijp er niets van...
Alle andere sites werken prima, alleen deze ene niet. Mag geloof ik niet de URLnoemen, maar is SVD in Doetinchem.
Op mijn smartphone wel, niet op de PC.

Foutmelding heb ik als afbeelding toegevoegd.

Wie helpt..?

Jos
 

Bijlagen

  • svd.png
    svd.png
    14,5 KB · Weergaven: 100
De URL mag je best noemen.
En heb je de suggesties van die melding al uitgevoerd?
 
https://www.svdoetinchem.nl/

ik zie deze gewoon, maar ik heb dan ook geen virusscanner, wel een firewall.

Met welke browser kijk je? Leeg je cache en cookies ens, dat wil weleens helpen.

Gevonden via google ;)

Probleem
Wanneer u probeert naar een website te navigeren die volgens u betrouwbaar is, voorkomt McAfee Firewall-functie Net Guard dat u de website kunt bezoeken.

Deze functie gebruikt een opslagplaats van bekende goede en bekende slechte domeinnamen en IP-adressen. Als u probeert naar een bekende slechte website of naar een bekend slecht adres te gaan, beschermt Net Guard u door de verbinding te blokkeren.

Bekijk de informatie in dit artikel om een classificatiegeschil in te dienen, en/of geblokkeerde inhoud toe te staan.

Oplossing
Als u problemen ondervindt wanneer u naar een locatie navigeert die volgens u betrouwbaar is, volgt u deze stappen.

Bekijk de beoordeling van de webpagina op de TrustedSource-startpagina:

Open een webbrowser en ga naar http://www.trustedsource.org/en/home.
Op het scherm Check Single URL (Eén URL controleren) gaat u als volgt te werk:
Selecteer in de vervolgkeuzelijst Please select (Selecteren) de optie Real-time Database (Realtimedatabase).
Voer de domeinnaam, URL of het IP-adres in het tekstvakje in, en klik op Check URL (URL controleren).

Bekijk de categorisatie. Als u het niet eens bent met de categorisatie, volgt u de onderstaande stappen om een geschil in te dienen.


Een IP-reputatiegeschil indienen
Als u van mening bent dat de beoordeling fout-positief is, kunt u als volgt een wijzigingsaanvraag indienen:

Bekijk de categorisatie zoals hierboven besproken.
Onder de categorisatiedetails geeft u tot drie categorisatiesuggesties die volgens u toepasselijker zijn.
Voer optionele opmerkingen in het toepasselijke vakje in.
Klik op Submit URL for Review (URL indienen voor beoordeling).

Als u de pagina moet bezoeken terwijl deze wordt beoordeeld, voert u de stappen van de onderstaande tijdelijke oplossing uit.
Tijdelijke oplossing
Als u deze website wilt bezoeken, kunt u het website- of IP-adres onder Net Guard wijzigen in Toestaan.

BELANGRIJK: Intel Security raadt aan dat u Net Guard ingeschakeld laat, en beveelt ten sterkste aan om te wachten tot de site opnieuw is getest in plaats van de instelling te wijzigen naar Toestaan. De site is mogelijk beschadigd, en uw computer kan risico lopen als u verbinding maakt met de site. Als u dit risico accepteert en de mogelijk schadelijke site toch wilt bezoeken, moet u deze stappen uitvoeren:

Dubbelklik op het pictogram M in het systeemvak om het SecurityCenter te openen.
Klik op Navigatie (of klik op het tandwiel in de rechterbovenhoek).
Klik op Firewall, scrol omlaag en klik op Net Guard.
Selecteer het IP-adres dat wordt weergegeven voor de site die u wilt bezoeken. OPMERKING: Als u het IP-adres op naam wilt identificeren, moet u een DNS-/IP-opzoekprogramma gebruiken.
Klik op Bewerken, en wijzig Blokkeren in Toestaan.
Klik op Opslaan of Toepassen.


OPMERKING: nadat de website is beoordeeld en de status is gewijzigd, kunt u deze van uw lijst wissen door het item te selecteren en op Verwijderen te klikken.Als de status blijft aangeven dat de website onbetrouwbaar is, wordt het IP-adres opnieuw geblokkeerd.U moet de bovenstaande stappen uitvoeren voor niet-vertrouwde IP-adressen.

Overzicht

Net Guard bewaakt alle inkomende verbindingen met uw pc en blokkeert de riskante verbindingen, zodat uw persoonlijke gegevens veilig zijn.

Net Guard in- of uitschakelen:

Open uw McAfee-software.
Selecteer Internet- en e-mailbeveiliging.
Selecteer Firewall.
Selecteer Net Guard.
Schakel Net Guard in of uit met behulp van het selectievakje naast Net Guard inschakelen (aanbevolen).

U kunt ook een lijst met geblokkeerde inkomende verbindingen op IP-adres weergeven. Als u de blokkering voor een site in deze lijst wilt opheffen, selecteert u de site, klikt u op Bewerken en heft u de blokkering voor de site op.

Als u een site uit de lijst wilt wissen, selecteert u het item en klikt u op Verwijderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ook alle stappen doorlopen die femke98 aandroeg.
Nog steeds werkt het niet.

Ook andere browser geprobeerd, hetzelfde..

Ga straks McAfee pauzeren. Dank tot zover,

Jos
 
Had inderdaad ook al https geprobeerd, ook niets.

Maar...ik ben een stap verder! :D

Ik schakelde de Firewall van McAfee uit en nu doet ie het wel!
Kan ik in die Firewall duiken om de site weer als betrouwbaar aan te merken?

gr.
Jos
 
Misschien is het ook handig om even na te (laten) gaan waarom die site geblokkeerd wordt. Misschien is die site wel gehackt, en verspreidt deze malware.

Heb je dit probleem ook al teruggekoppeld aan de beheerders van de website? En als hun het niet weten, laat hun even contact opnemen met hun webhosting.
 
Laatst bewerkt:
De eerste vraag is natuurlijk van wie komt die melding? En als die geblokkeerd wordt door McAfee dan zou die met een rapport moeten komen. Dat rapport krijg ik standaard van alle websites die ik bezoek.
 
Geen idee wat je bedoelt met "Rechterbovenhoek van mijn startpagina ?"
Ik verwees alleen naar een hulp site van McAfee m.b.t. je probleem.
 
Geen idee wat je bedoelt met "Rechterbovenhoek van mijn startpagina ?"
Ik verwees alleen naar een hulp site van McAfee m.b.t. je probleem.

Nou dat staat in jouw link onder kopje In quarantaine geplaatste items verwijderen:)
 
Het lijkt me toch logisch dat daar niet je browser wordt bedoeld maar de startpagina van het McAfee programma.
 
Het lijkt me toch logisch dat daar niet je browser wordt bedoeld maar de startpagina van het McAfee programma.

O ja haha sorry.
Maar ik heb een totaal andere versie. Dus hier heb ik niets aan.
In mijn versie staat wel Items in quarantaine, maar dat zijn progjes en geen sites
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan