WiFi niet altijd gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

p3t3r

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
48
Hoi,

Niet 100% zeker dat dit op de juiste plaats staat, maar hier gaat het dan.

Een tijdje geleden heb ik grote kuis gedaan en heel mijn laptop geherinstalleerd, alle partities verwijderd en windows 10 en drivers opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien doet de WiFi raar. In de lijst van de gevonden WiFi netwerken staat het mijn verbinding er zelden bij, zelfs als ik vlak naast de modem zit. Soms staat die er wel tussen en dan kan ik de laptop verbinden en online gaan.

Ik heb een asus laptop (R752LDV) en heb dus alle drivers gedownload van de asus website, omdat de drivers niet beschikbaar waren voor windows 10 heb ik de windows 8 versie gedownload. Dit wordt ook door asus aangeraden.

Heeft iemand een idee of een suggestie waarmee ik misschien verder kan?

Alvast bedankt,
Peter
 
Kijjk in Apparaatbeheer welk merk & type WiFi adapter er in de laptop zit en download daarna de meest recente driver daarvoor van de website van de fabrikant.
Als je deze info niet uit Apparaatbeheer kunt halen kun je ook Speccy daarvoor gebruiken.
 
Dat lijkt niet te helpen. Ik heb meermaals de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (via asus support, microsoft update catalog en andere sites). Op de website van de fabrikant lijk ik niet direct iets te vinden.

De hardware-id's van de 802.11n Wireless LAN Card zijn:

PCI\VEN_1814&DEV_5390&SUBSYS_E054105B&REV_00
PCI\VEN_1814&DEV_5390&SUBSYS_E054105B
PCI\VEN_1814&DEV_5390&CC_028000
PCI\VEN_1814&DEV_5390&CC_0280

Verder heb ik ook nog alle suggesties geprobeerd die hier: https://answers.microsoft.com/en-us...d-doesnt/27e306df-3e76-4483-a51c-fe214baff80d werden gedaan.
 
De chip op de WiFi kaart zou van Ralink komen.
Ralink bestaat echter niet meer, dat is overgenomen door Mediatek.
Dit zip-bestand zou echter de juiste driver moeten bevatten....
Scan het wel even met een virusscanner voor alle zekerheid...
Kaspersky vond bij mij niets verdachts..
 
Bedankt! Die lijkt het precies wel te doen. Ik kan terug verbinding maken met mijn WiFi.

Ik ga nog even wachten met dit topic als opgelost te markeren. De afgelopen weken kon ik soms nog verbinding maken waarna die dan plots weg viel. Dus als dit tegen morgen terug gebeurd hoor je hier terug van mij.
 
Hou het driver-bestand nog even bij de hand, op een usb-stick ofzo.
Het kan nl. gebeuren dat Microsoft een generieke driver installeert via Windows Update en daardoor het probleem weer terug komt, dan kun je alsnog deze driver terug installeren.
Hopen dat het zo blijft werken, succes :thumb:
 
Top, het werkt nog steeds! Ik ga dit nu als opgelost zetten.

Goede tip om de driver nog wat bij te houden en een kopie te bewaren.

Nog eens bedankt voor de hulp Scrapheap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan