Tekst printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivoe

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Berichten
146
Hallo,

Bij het afdrukken in Word (2010) van tekst komt die tekst verkleind
en alleen in de rechter bovenhoek.

Om toch een fatsoenlijk document te krijgen save ik
hem eerst in PDF om daarna te printen, dat werkt goed.

Het zal wel aan de instellingen liggen, maar de vraag is welke.

Bedankt
 
Één keer eerder gezien toen had het persoon bij papier formaat 29,7 mm x 21,0 mm aangegeven want hij dacht dat het in centimeters stond.
Moet natuurlijk 297 mm x 210 mm zijn
 
Bedankt Maestro,

De papierinstellingen staan op 29,7 cm x 21 cm, dus dat is goed.

Wim
 
Je bedoelt: het stond goed, of het staat nu goed? En staat je zoom percentage anders niet op 10% of zoiets?
 
Hallo OctaFish,

Ik bedoelde 'het stond goed'. De 'zoomschuifregelaar'
staat op 100%.

Wim
 
Je bedoelt: het stond goed, of het staat nu goed? En staat je zoom percentage anders niet op 10% of zoiets?

Zoom percentage slaat overigens enkel op weergave op het scherm, heeft geen invloed op afgeprint resultaat.
 
Staan de printer instellingen goed?
Dus niet de instellingen in Word, maar bij de eigenschappen van de printer zelf


En anders eens proberen om 'normal.dot' opnieuw te laten maken door word.

Ga als volgt te werk om de naam van het bestand Normal.dot te wijzigen:

-Sluit alle exemplaren van Word af en sluit ook Mail af.
-Klik op Start op de taakbalk van Windows, wijs Zoeken aan en klik op Bestanden of mappen.
-Typ Normal.dot in het vak Naam.
-Selecteer in het vak Zoeken in de lokale vaste schijf (of de locatie van een andere gebruikerssjabloon als u Word uitvoert vanaf een netwerkserver).
-Klik op Nu zoeken om het bestand te zoeken.
-Klik met de rechtermuisknop op elk exemplaar van het bestand Normal.dot dat in het dialoogvenster Zoeken wordt weergegeven. Klik op Naam wijzigen in het snelmenu. Geef een nieuwe naam op voor het bestand, bijvoorbeeld OudNormal.dot of Normal-1.dot.
-Minimaliseer het dialoogvenster Zoeken.
-Start Word opnieuw op.


Als Word nu wel op de juiste wijze afdrukt, hebt u het probleem opgelost.
 
maestro12,

Bedankt voor de uitvoerige hulp, maar ik krijg de melding
'Geen resultaten gevonden voor Normal.dot'.

Wim
 
Dat kan, ga naar verkenner, zet in het tabblad 'beeld' een vinkje bij 'verborgen items' en bij 'bestandsnaamextensies'.
 
maestro12

Heb de 2 vinkjes geplaatst en de PC opnieuw opgestart
maar krijg toch de melding 'Geen resultaten gevonden voor Normal.dot'.

Wim
 
In nieuwere Office versies heet je Normal geen .dot meer, maar .dotx of .dotm. Afhankelijk of je macro’s gebruikt. Kijk ook eens naar je pagina-instellingen (dubbelklikken op de liniaal) of daar je instellingen goed staan. En wat je ook nog kan doen: kijk in je Standaardstijl of je alinea ruimte wel goed staat ingesteld. Beste tip: plaats een voorbeeld documentje,want ik wil wel eens zien hoe het er bij mij uit ziet.
 
maestro12
Ook uw mogelijke oplossing heeft niets uitgehaald.

OctaFish
Uw tips gaven ook geen resultaat, bijlage als het goed ging, bijgevoegd.

Wim
 

Bijlagen

  • TestNormal.docx
    13 KB · Weergaven: 44
Ik heb je document geopend: niets aan de hand, ziet er prima uit. Kun je een schermafdruk maken van je standaard profiel?
 
OctaFish,

Hier de schermafdruk.

Wim
 

Bijlagen

  • Schermafdruk.docx
    465,1 KB · Weergaven: 39
Ik zie aan het document ook niets bijzonders/afwijking. Begrijp ik het dan goed en is het alleen bij de afdruk/print dat de tekst kleiner is. Dan is het de printerinstelling.
 
Dat is correct Senso, de afdruk is alleen bij het afdrukken in Word.

Als ik het Word document saved in PDF en vanuit PDF print is
het wel correct.

Wim
 
Dus het afdrukvoorbeeld is normaal. Kijk dan onder Eigenschappen in het scherm van Afdrukken
Daar staat bij mij een optie/tabblad Effecten en op Ware grootte ingesteld maar daar staan ook opties > Afdrukken op A4 en % van werkelijk formaat. Dus even controleren.
 
Ik zie ook niks vreemds aan het document; noch in de afdrukweergave, noch in de gewone weergave. Alle pagina-instellingen staan dus goed. Ik zou eens kijken of je standaardprofiel wel goed staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan