Dropbox op Ubuntu Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb al vele malen Dropbox geïnstalleerd op Ubuntu Server 18.04 LTS en maakte daarbij gebruik van deze handleiding.
Echter, door nog onduidelijke reden, lukt het mij nu niet meer.

Wie kan mij vertellen waardoor het nu fout gaat?

Code:
# ~/.dropbox-dist/dropboxd
dropbox: locating interpreter
dropbox: logging to /tmp/dropbox-antifreeze-HgdzBn
dropbox: initializing
dropbox: initializing python 3.7.5
dropbox: setting program path '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/dropbox'
dropbox: setting python path '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441:/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/python-packages.zip'
dropbox: python initialized
dropbox: running dropbox
dropbox: setting args
dropbox: applying overrides
dropbox: running main script
dropbox: load fq extension '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/cryptography.hazmat.bindings._constant_time.cpython-37m-x86_64-linux-gnu.so'
dropbox: load fq extension '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/cryptography.hazmat.bindings._openssl.cpython-37m-x86_64-linux-gnu.so'
dropbox: load fq extension '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/cryptography.hazmat.bindings._padding.cpython-37m-x86_64-linux-gnu.so'
dropbox: load fq extension '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/psutil._psutil_linux.cpython-37m-x86_64-linux-gnu.so'
dropbox: load fq extension '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/psutil._psutil_posix.cpython-37m-x86_64-linux-gnu.so'
dropbox: load fq extension '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/apex._apex.cpython-37m-x86_64-linux-gnu.so'
dropbox: load fq extension '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/tornado.speedups.cpython-37m-x86_64-linux-gnu.so'
dropbox: load fq extension '/root/.dropbox-dist/dropbox-lnx.x86_64-95.4.441/PyQt5.QtWidgets.cpython-37m-x86_64-linux-gnu.so'
Traceback (most recent call last):
  File "dropbox/client/main.pyc", line 265, in <module>
  File "dropbox/foundation/navigation_service/factory.pyc", line 22, in <module>
  File "dropbox/foundation/navigation_service/navigation_service_impl.pyc", line 58, in <module>
  File "dropbox/foundation/html_views/electron/manager_factory.pyc", line 12, in <module>
  File "dropbox/foundation/html_views/local/common/manager.pyc", line 33, in <module>
  File "dropbox/client/features/model_registry.pyc", line 13, in <module>
  File "dropbox/client/features/generated_models.pyc", line 279, in <module>
  File "dropbox/client/features/previews/view_anchor.pyc", line 107, in <module>
  File "<_bootstrap_overrides>", line 153, in load_module
ImportError: libglapi.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
!! dropbox: fatal python exception:
['Traceback (most recent call last):\n', '  File "dropbox/client/main.pyc", line 265, in <module>\n', '  File "dropbox/foundation/navigation_service/factory.pyc", line 22, in <module>\n', '  File "dropbox/foundation/navigation_service/navigation_service_impl.pyc", line 58, in <module>\n', '  File "dropbox/foundation/html_views/electron/manager_factory.pyc", line 12, in <module>\n', '  File "dropbox/foundation/html_views/local/common/manager.pyc", line 33, in <module>\n', '  File "dropbox/client/features/model_registry.pyc", line 13, in <module>\n', '  File "dropbox/client/features/generated_models.pyc", line 279, in <module>\n', '  File "dropbox/client/features/previews/view_anchor.pyc", line 107, in <module>\n', '  File "<_bootstrap_overrides>", line 153, in load_module\n', 'ImportError: libglapi.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory\n'] (error 3)
Aborted (core dumped)

Vriendelijke groet,
Guido
 
Laatst bewerkt:
Mede door de eerdere "aanbevelingen" om meer op Google te zoeken, heb ik dat voor dit probleem ook gedaan. De link die Route99 hier noemt, heb ik gisteren ook gevonden en de opdrachten uitgevoerd, maar het heeft bij mij nog niet geleid tot een goede oplossing.

Oh ja, Debian en Ubuntu lijken misschien wel op elkaar, maar het zijn niet voor niets 2 verschillende distro's.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je wat packages mist:

Code:
sudo apt-get install libc6
sudo apt-get install libglapi-mesa
sudo apt-get install libxdamage1
sudo apt-get install libxfixes3
sudo apt-get install libxcb-glx0
sudo apt-get install libxcb-dri2-0
sudo apt-get install libxcb-dri3-0
sudo apt-get install libxcb-present0
sudo apt-get install libxcb-sync1
sudo apt-get install libxshmfence1
sudo apt-get install libxxf86vm1
 
Ik denk dat je wat packages mist:

Code:
sudo apt-get install libc6
sudo apt-get install libglapi-mesa
sudo apt-get install libxdamage1
sudo apt-get install libxfixes3
sudo apt-get install libxcb-glx0
sudo apt-get install libxcb-dri2-0
sudo apt-get install libxcb-dri3-0
sudo apt-get install libxcb-present0
sudo apt-get install libxcb-sync1
sudo apt-get install libxshmfence1
sudo apt-get install libxxf86vm1

Dank voor je suggestie. Deze lijst had ik al gelezen (het was een hint van Salven), maar het lost mijn probleem niet op.
 
Dropbox op Ubuntu (of Mint) is heel makkelijk!!

Download dropbox https://www.dropbox.com/install-linux
Neem de .deb

Dan moet je GDebi pakketinstaller hebben op je computer. Heb je die niet ,installeer deze even via Synaptic.
Daarna kan je Dropbox installeren en inloggen.
Simpel dus.

Let er wel op dat je maar 2 computers mag heben met dropbox erop, met de gratis versie.
En anders kan je via online inloggen en daar je bestanden uploaden, inzien etc. etc.

https://www.dropbox.com/login?cont=https://www.dropbox.com/h

Edit:
ships, het gaat om een server Ubuntu.

Dropbox installeren via de opdrachtregel

De Dropbox-daemon werkt goed op alle 32-bits en 64-bits Linux-servers. Voor de installatie voer je de volgende opdracht uit op je Linux-terminal.

32-bits:

cd ~ && wget -O - "https://www.dropbox.com/download?plat=lnx.x86" | tar xzf -

64-bits:

cd ~ && wget -O - "https://www.dropbox.com/download?plat=lnx.x86_64" | tar xzf -

Voer vervolgens de Dropbox-daemon uit vanuit de nieuw gemaakte map .dropbox-dist.

~/.dropbox-dist/dropboxd

Als je Dropbox voor het eerst op de server uitvoert, wordt je gevraagd om een link te kopiëren en te plakken in een werkende browser om een nieuw account te maken of om je server toe te voegen aan een bestaand account. Zodra je dat hebt gedaan, wordt je Dropbox-map in je basismap gemaakt. Download dit Python-script om vanaf de opdrachtregel met Dropbox te werken. Voor eenvoudige toegang kun je overal in PATH een symbolische link naar het script invoegen.
 
Laatst bewerkt:
Deze lijst had ik al gelezen (het was een hint van Salven), maar het lost mijn probleem niet op.
Mss een idee om dit soort links te posten dat je dit al geprobeerd hebt.
Je kunt dan beter geholpen worden....
Salve ;)
 
Laatst bewerkt:
Dropbox onder Ubuntu 20.04 Server

Ik ben op zoek naar een manier om Dropbox onder Ubuntu 20.04 Server (dus geen GUI) aan de praat te krijgen.
Op internet heb ik diverse handleidingen gevonden, maar die werken geen van alle.
Wie heeft hiermee praktijkervaring?

Vriendelijke groet,
Guido
 
@Femke,
Het zijn juist de door jou genoemde links die ik ook heb uitgeprobeerd. Alleen de eerste link heb ik niet kunnen uitproberen. Ik heb het immers over Ubuntu Server en die heeft geen GUI.
Omdat de door mij geteste links niet werken, meende ik voorzichtig te vragen om praktijkervaring.

Ja, een dergelijke vraag heb ik eerder al gesteld, maar omdat de reacties volgens mij vanaf websites kwamen die (dus) niet meer actueel zijn, maakte ik er een nieuw topic van. Ik zal een verwijzing plaatsen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
je hebt gelijk over de eerste link, heb de verkeerde geplaatst hahahaah.
Tja, ik heb geen ervaring met servers. maar zo'n handleiding moet toch echt wel werken lijkt me.

Ik zou zeggen, probeer het eens opnieuw, op je gemak. Lees het zorgvuldig door, doe het stap voor stap. Neem de tijd!
 
Dit is een praktijk ervaring van een ander mag dat ook?...
https://www.fosslinux.com/17023/how-to-install-dropbox-and-setup-sync-on-ubuntu.htm
Er staan heel veel terminal schermen bij wat je kunt zien wat er gedaan/gebeurd is.

Welke links heb je zelf mogelijk nog meer gebruikt?

PS: Ik heb mijn eigen Debian webdav-dropbox en als extra altijd nog mijn gratis Stack ruimte, dus er is geen behoefte aan nog een soort Dropbox, maar ik snap jouw probleem wel...
 
Laatst bewerkt:
De vraag is dan ook op welk punt je in de genoemde handleidingen vastloopt. Want met deze informatie is het onmogelijk om ook maar enige gok te wagen.

@Femke. Was de wereld maar zo mooi dat alle handleidingen 1-op-1 werken in iedere situatie. Praktijk is dat er heel veel variabelen zijn en dat een handleiding meestal niet meer is dan een richting waarin je de oplossingen moet zoeken. Welkom in de wereld van systeembeheer :)
 
Een punt is bijvoorbeeld... dat je in bepaalde plaatsen als user geen mappen al dan n iet met submappen aankunt maken..
Stel je wilt een data map buiten je Home, zodat je andere er ook gebruik van kunt laten maken, zonder dat je aan rechten zit t rommelene van de Home of een submap er van..
Bijvoorbeeld een data map in de root van de hierarchy : /data
Dat kun je als user niet eens, daar dat moet je als root doen, nl iets als
Code:
sudo cd ..
kan niet want geen executable, cd is alleen een shell builtin....
Dat soort zaken dat je eerst echt root moet zijn worden vaak niet vermeld.
In een aantal distros kun je wel sudo gebruiken maar
su of su -
dus niet want dan moet je eerst het root account activeren....
sudo passwd root
Bij is Bunsenlabs ((Debian based) en Ubuntu is dat zo.
Als je dit soort zaken dagelijks doet of als je weer een tijdje intensief bezig bent .. dan weet je dat wel, maar mensen die onregelmatig dit doen, weten het niet of ze raken het weer kwijt.

Idd dus... complete handleidingen voor een ander... lastig...
Ik probeer bij mijn webdav verhaal er op te letten en ik weet dat er nog een paar checks moeten komen tav dat punt.
Dat verlaagt de drempel voor een aantal mensen enorm... en eenmaal de smaak te pakken hebbende... gaat men wel weer door.. maar als de eerste zaken alleen maar mislukken is dat best lastig bij Linux als je wellicht niet de tijd hebt om die energie er in te steken die eigenlijk nodig zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Beide topics samengevoegd.
Succes verder met je vraag. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan