• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

secundaire as plaatsen in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je.
(Bijna) alles is te automatiseren, maar als je hier een vraag voorgeschoteld krijgt, dan is voor ons onbekend of het voor éénmalig of meervoudig gebruik is.
Met andere woorden, is het idee belangrijk en kan/wil de TS dat dan zelf verder ontwikkelen of moet het kant en klaar zijn.
Dus was ik op optie 1 blijven wachten.
In het bestandje zitten er 2 macros, de ene reduceert je 8 reeksen tot 2, 1 voor elke vertikale as.
De andere kleurt de verschillende balkjes en de datums eronder om en om.
Dit is nu gemaakt zodat het voor dit probleem zou werken. Waar wil je naar toe ?
Wil je nog meer gegevens erin verwerken zowel kwa datums als kwa soorten metingen, dan blijft het programma wel werken, maar moeten gewoon wat zaken als parameters aangepast worden.
Wil je zelf de kleurtjes van de balken kiezen, dat kan, als uitbreiding, ook.
Maar handwerk zoals je hierboven beschreef, daar zou ik toch niet aan beginnen.
Wil je de macros zelf er op na lezen, druk dan even ALT-F8, kies een macro en bewerken.
 
Laatst bewerkt:
In principe is dit wat ik wil, zeker als het met macro`s werkt (en dus niet handmatig kleurtjes er bij moet bij gaan zetten). Ik ga er morgen eens rustig voor zitten en kijken of ik er uit kom!
Er komen niet meer parameters bij, alleen meer data`s, maar ik denk daar wel uit te komen, ik ben hier in ieder geval erg blij mee!
 
je roept maar als het niet lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan