Aankoop Smartphone buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.

flippero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2020
Berichten
3
goede middag,

Ik zou een smartphone willen aankopen, zou deze werken met de volgende specificaties in Belgie ?

Net-Work: GSM850/900/1800/1900MHz, 3G: WCDMA850/1900/2100MHz, 4G,5G

bedankt
 
Moet geen enkel probleem zijn. Maar waarom eentje uit het buitenland kopen?
 
omdat ik denk dat ik een deal kan doen ,daarom wil ik eerst van sommige zaken zeker zijn.

Bedankt
 
Ligt er natuurlijk helemaal aan welke banden betreffende, onbekende, telefoon gebruikt en welke er in België door jouw provider gebruikt worden...
Zonder die gegevens valt er geen zinnig woord over te zeggen..
Met name de 3 en 4 G banden zijn lang niet overal hetzelfde.
Kwestie van gegevens naast elkaar leggen en vergelijken, dan weet je het snel genoeg..
 
Laatst bewerkt:
zonder gegevens kunnen wij (lees ik) geen zinnig woord zeggen of het werkt.
Vaak kan je zien aan de specificaties hoe of wat, en wat de smartphone ondersteund. Dus lees eerst die eens door of geef ons een link naar de betreffende phone.
 
CPU: MTK6889 Deca Core (Latest 10 Core)
SIM/TF: 2 SIM Card Slots (Nano SIM) + 1 TF Card Slots (Maximum support extension 128GB)
Screen: 6.5 Inch 2K Screen
Resolution :1440*3200
Camera: Front Camera 16MP+ Rear Camera 32MP
Memory: 12GB RAM+512GB ROM
System: Android 10.0 System
Battery: 5000mAh High Density Lithium-ion battery
Unique Back Cover: Hot Bend 3D Plating Gradient Glass Back Cover. It is art, it is also technology!
Net-Work: GSM850/900/1800/1900MHz, 3G: WCDMA850/1900/2100MHz, 4G,5G
Vibration:Support
Multi Media: MP3/MP4/3GP/FM Radio/Bluetooth
Multi Function: Full screen, Face recognition,Screen finger print, Dual SIM, Wifi, GPS, Gravity Sensor, Alarm ,Calendar,Calculator,Audio recorder ,Video recorder, WAP/MMS/GPR, Image viewer,E-Book,World clock
Languages: Multi-language support
 
Zoals reeds eerder opgemerkt: je moet de netwerk-freq. vergelijken met die van jouw provider.
Pas dan weet je of alle freq-banden gaan werken en dus of je overal goede dekking zult hebben of niet.
Daarbij, een Mediatek processor..?
Bbbbrrrrr....ik niet hoor..
 
De telefoon heeft geen merk en type?
Maar als ik alle specs door google laat zoeken kom ik verdacht vaak uit op verkoop adressen in India en China, of ik daar nou een telefoon vandaan wil hebben....
Denk eens aan garantie, eventuele software/beveiligings updates etc.
 
Die discussie heeft al vaker gelopen, das een keuze, maar wel met een bepaald risico. Er zijn altijd mensen die reageren dat het geen probleem is, maar die gaan jouw extra kosten nooit betalen als het wel mis gaat...
Dus daar zit jouw keuze...

Imho is dit dus een betere route:
Een voorlopige keuze is toch in de Pricewatch te maken.
https://tweakers.net/categorie/215/...kovRJZ7shKCCEYsyn_91EuOEVFpVafNUL-vXMqS6yX5QU

Ik heb Android 10 aangevinkt. Android 9 ook maar dan moet je zelf via Google uitvinden of er een 10-update komt.
De smart phone uit #6 zonder merk of link... heeft 10, maar met een link kunnen we meer zien, ben het dan ook met @maestro12 eens.

Lees de reviews bij de Pricewatch en knutsel wat met de filters en vraag verder advies hier als je er niet zeker van bent.

Je bent in NL altijd iets duurder uit maar in geval van problemen ben je blij dat je je mobiel niet naar China, India oid terug hoeft te sturen... en je bent wellicht maanden kwijt...
Als je ziet hoe druk de reparatie firma's het hebben in NL, (BE ook?) ... is de kans toch reeel dat een mobiel stuk kan gaan...
Buiten de garantie is naar China terugsturen dan extra duur.....
En als je na iets meer dan 2 jaar al weer een nieuwe moet kopen dan is goedkoop toch duurkoop...
Tuurlijk kun je met o een geval geluk hebben, en gaat ie 5 tot 6 jaar mee.... maar dan mag je de meer prijs die je in NL/BE betaalt ook delen door 5 of 6 en dan praat je per jaar nog maar over ca een 10-tje extra... als je hem hier koopt....
Wil je dat risico lopen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Hou ook rekening met bijkomende douane kosten ....

Peter
 
Hmm
"Vraag is opgelost Aankoop Smartphone buitenland"
Zo kan het ook, is ook een keuze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan