Monitor aan/uit via docking station

Status
Niet open voor verdere reacties.

mostmaster

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2001
Berichten
905
Ik heb een Lenovo Thinkpad T560 laptop aangesloten op een docking station van StarTech.

Daar heb ik mijn externe monitor op aangesloten. Deze monitor heeft alleen een VGA optie en docking station alleen HDMI aansluiting. Ik heb er dus een verloop-stukje tussen zitten.

Wat er gebeurt is dat de monitor het signaal wel ziet, want ik zie 1 sec het scherm gewoon normaal tevoorschijn komen, maar dan lijkt de monitor het signaal te verliezen en gaat weer op 'zoekstand' of schakelt naar de andere input. Dan komt een aantal seconden later het signaal weer terug voor 1 seconde. Dit blijft zo doorgaan.

De laptop detecteert het scherm overigens wel gewoon in de display settings.

Ik heb werkelijk waar geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Hopelijk heeft iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
En wat voor verloopstukje gebruik je dan ( merk & type )..?
 
En kan je monitor de instellingen aan die de Lenovo heeft ingesteld voor het tweede beeldscherm?
 
En wat als je de HDMI met verloop rechtstreeks aan je laptop koppelt? Zelfde probleem of anders?
 
Bedankt voor de reacties. Ik denk toch dat het aan het verloop stekkertje lag, misschien geen goed contact. Heb nu een HDMI -> DVI gekocht en via die optie werkt het wel. Zal dus denk ik even een ander VGA verlengstukje moeten kopen en kijken of dat wel werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan