Externe Harde schijf Samsung HM160HX leest niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriskruis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Berichten
3
Goede dag,

Na 12 jaar maar me externe schijf geopend om te kijken wat er mis mee is.

Misschien dat iemand hier meer verstand van heeft. Hij draait wel maar wordt niet gelezen door de computer.

Zocht een zelfde schijf maar helaas niet tegengekomen om met alle hoop van zegen de disk over te gooien.

Iemand misschien een ander idee om de data eraf te krijgen. Alles wil ik proberen. Als het niet lukt helaas.

Weet niet hoe ik een video kan toevoegen aan dit bericht dus hier een video:
=https://www.youtube.com/watch?v=HtjVX2uDf9o&feature=youtu.be
 

Bijlagen

  • thumbnail_20200414_135508.jpg
    thumbnail_20200414_135508.jpg
    273,7 KB · Weergaven: 72
Hallo

Volgens mij zijn dit de symptomen van een defekte leeskop .....

De drive klikt .

Een drive waarvan je nog data wil recupereren start je geopend niet op.

De leeskoppen zweven immers op luchtmoleculen in een gesloten drive.

Geopend is de aerodynamica volledig weg , tevens is de leeskop niet uitgelijnd d.m.v. schroef in de cover.

Dit mag je volgens mij vergeten.

Hopelijk heb je een backup genomen van deze h.d.d.

Dit model bezit een u.s.b. poort direkt op het printplaatje gemonteerd.

Peter
 
Jaja, een HDD openschroeven en dan aanzetten...:shocked::shocked:
Niet echt bij-de-hand....
Door de stofdeeltjes die er na het openen in zijn gekomen kun je deze schijf wel een enkele reis bodem kliko geven.
Hopelijk heb je, zoals @VDK_P opmerkt, een backup van de data want deze schijf is reddeloos verloren.
 
Dat overzetten kunnen ze bij een recovery bedrijf voor je doen. Heb je toch echt een cleanroom voor nodig en wat andere zaken. Schijf is voor ons normale mensen nu niet meer te herstellen.

Blijven 3 keuzes over:
-Bestanden uit backup terughalen
-Opsturen naar recovery bedrijf
-Data als verloren beschouwen en schijf weggooien
 
Gecondoleerd alvast met je schijf. Door het binnenwerk bloot te leggen is er geen vacuüm meer en zullen alle vele stofdeeltjes in de lucht je bits en bytes verpletteren.

Het doodsvonnis van je trouwe schijf heb je met het losdraaien van de schroeven definitief getekend.
"Harde schijf, rust zacht"

Zo, dan is het nu tijd voor de koffie met cake.

Of je moet honderden tot duizenden euro's neerleggen voor herstel door een recovery-bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Na 12 jaar maar me externe schijf geopend om te kijken wat er mis mee is.

Misschien dat iemand hier meer verstand van heeft. Hij draait wel maar wordt niet gelezen door de computer.

Rommelen met rommel, dat is het.
 
Daar ben ik niet helemaal van overtuigd.
We hebben een demo hdd die we even geopend hebben laten lopen en daarna een plexiglas kapje er op hebben gezet. Loopt na jaren nog steeds.

Verder kijk hier eens https://www.youtube.com/watch?v=p-JJp-oLx58 en https://www.youtube.com/watch?v=XIUn03p8fkY
Zo snel begeeft een hdd het niet.
Maar een aanrader voor data die je nog wilt gebruiken is het niet.

Dat die nog loopt is wat anders dat de performance hard ingezakt kan zijn. Ik durft te wedden dat het aantal 'bad sectors' na het openen hard zal zijn uitgebreid.
Verder zal het ook aan het model en het merk van de schijf liggen.

Trouwens, de koffie en cake smaakt goed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan