Mijn microfoon lijkt niet te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulwesselius

Verenigingslid
Lid geworden
18 aug 2012
Berichten
31
Ik bezit een Acer Aspire laptop en probeer in deze corona tijden te videobellen. Ik kan de persoon aan de andere kant goed zien en horen, maar deze persoon kan mij wel zien, maar niet horen. ik heb bij Instellingen, Microfoon gekeken en het lijkt alsof daar niet mis mee is: 'Toegang tot de microfoon voor dit apparaat is ingeschakeld'. Apps hebben toegang tot mijn microfoon.

Kan iemand me adviseren hoed ik mijn microfoon operationeel krijg?
 
Is die andere persoon z'n audio wel in orde?
 
Ook wel handig om te weten met welk programma je gaat videobellen.
In windows kan het wel goed lijken te staan, maar in de instellingen van het programma die je gebruikt kan het anders zijn.
 
Skype en jitsi

Ten ik Skype zelf installeerde ontdekte ik dat de zelftest niet opleverde dat ik mezelf terughoorde. Net probeerde ik via jitsi met iemand te praten en hij zag me wel, maar hoorde me niet en zijn geluidsbox stond aan. Ik hoord een zag hem.
 
Kijk eens bij het Configuratiescherm.
-Klik in Windows 10 eerst op Starten en typ 'Configuratiescherm'. Klik vervolgens op Configuratiescherm.
-Klik op Hardware en geluiden.
-Klik op Geluid.
-Klik op het tabblad Opnemen.
-Klik met de rechtermuisknop op 'Microfoon'. (zie je daar geen microfoon staan is er waarschijnlijk een driver probleem)
-Klik op Inschakelen.
Klik op OK.
 
Twee microfoons

Dat heb ik allemaal al gedaan. Eén microfoon is wel aangesloten en de andere niet, maar die lijk ik ook niet te hebben.

Nog iets anders te bedenken?
 
Typ > Voicerecorder in het zoekvak en open deze en neem een stukje op, kun je altijd zien of die in Windows geluid opneemt. Anders ligt het aan Skype. Overigens als je op dat speakertje rechtsonder op de desktop rechtsklikt staan daar ook nog opties.
 
uitvoer Speccy en Microsoft aanwijzingen

Voor zover ik kan nagaan zou de microfoon het moeten doen. Maar, de andere partij zegt me niet te horen?? Ik probeer dat eerst eens opnieuw.
 

Bijlagen

  • Uitvoer Speccy 20-4-20.docx
    98,4 KB · Weergaven: 53
Staat in post 8 hoe je jouw microfoon d.m.v. een opname kunt controleren. Heeft de andere partij wel de speakers aanstaan?

Type problee (moplosser) in het zoekvak zie dan optie linksboven en die kan ook problemen oplossen.
 
Voicerecorder

Als ik Voicerecorder intyp word ik verwezen naar mijn browser om op internet te zoeken.
 
Je moet ook niet het hele woord typen maar voice en dan links in het venster kijken wat er komt te staan. Dat doe je ook met problee
 
probleem opgelost?

Als ik met iemand communiceer hoort die me wel via Zoom, maar niet via Jitsi. Ik kan deze persoon wel horen via Jitsi, maar hij mij niet??

We gebruiken nu maar Zoom
 
Ik ken geen Zoom en Jitsi ook niet. Maar duidelijk is dat je je in de instellingen van die programma's moet verdiepen. Ik dacht ook dat je je in eerste instantie richtte op Skype. Dus ik kan dan verder niets doen.

Met de GodMode kun je sneller bij de Geluidsinstellingen van Windows komen. Maak een map > Nieuw en geef die de volgende naam
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan