adresboek Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olbers5

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Berichten
27
Gegevens van contacten in het adresboek van Thunderbird veranderen soms als ik van dat contact een mail heb gekregen.
Die persoon heeft dan een ander manier van noteren. Hoe kan ik mijn eigen notering behouden ?
 
door eigen adresboeken te maken.
De adressen worden nu opgeslagen in verzamelde adressen.
Als je zoals ik bijv. zelf adressenboeken maakt en daar adressen in gaat zetten die jij wilt, dan veranderd dat niet.

zie screenshot (is een oud voorbeeld maar zo heb ik het)

Krijg je nu mail van iemand die je nog niet hebt en je wilt hem in een speciaal gemaakt adresboek, dan klik je met rechts op het emailadres van die persoon en dan contact bewerken, en dan kies je je adresboek.

Kan natuurlijk ook met adressen die je al hebt, die verhuis je naar het juiste adresboek.

Zo behoudt je je eigen adressen. Thunderbird doet trouwens niet zelf adressen veranderen, dat kan niet.
 

Bijlagen

  • steun60.jpg
    steun60.jpg
    23,6 KB · Weergaven: 62
  • steun61.jpg
    steun61.jpg
    30 KB · Weergaven: 62
  • steun62.jpg
    steun62.jpg
    19,7 KB · Weergaven: 55
Adresboeken

femke 98
ik heb nu eigen adresboeken gemaakt, maar dat verandert niet veel aan mijn probleempje.
Als iemand mij iets heeft gestuurd, is er iets gewijzigd in de opstelling ....
 
Kan je een voorbeeld geven, want ik snap het niet goed.

Als ik je een mail stuur vanaf mijn adres info@........nl
dan maakt jouw thunderbird er iets anders van?
Dat kan niet.
 
In Windows Live Mail had je een optie > Personen opnemen in adresboek. Als Thunderbird dat ook heeft zou je die moeten uitschakelen.
 
Je bedoelt, dat als de afzender in jouw adresboek staat onder naam Pietje Puk en het e-mailadres ppuk@email.nl is, je de naam Pietje Puk soms ziet veranderen?
Kijk dan eens bij
opties->weergave->geavanceerd of daar soms een vinkje staat bij 'van personen in mijn adresboek alleen de weergavenaam weergeven'
 
adres wijziging

Een voorbeeld:
Ik wil een mail sturen naar tsvanrijn@gmail.com, maar bij het aanklikken van deze naam in het adresboek verschijnt:
Trees van Rijn <tsvanrijn@gmail.com>
Kijk ik bij deze persoon in het adresboek dan staat er
Voornaam: Trees van
Achternaam: Rijn
Weergave: Trees van Rijn.
Dat laatste haal ik steeds weg, zodat de mail gaat naar tsvanrijn@gmail.com
Bij de meeste adressen blijft alles zoals ik het wil, maar een paar muteren steeds.
 
maestro12 bedankt !

Inderdaad stond daar een vinkje !
Hopelijk is het hiermee opgelost !
 
Dat is toch precies zoals je het ingesteld hebt.
Als jij een persoon in je adresboek hebt staan met e-mailadres en 'weergave' naam en je hebt een vinkje staan (zie bericht eerder) bij 'van personen in mijn adresboek alleen de weergavenaam weergeven' dan zal thunderbird keurig netjes de weergave naam laten zien, de e-mail gaat vanzelf naar het daarbij behorende e-mail adres, is dus alleen optisch, als je dat niet wilt zul je het vinkje weg moeten halen.
 
Weergave: Trees van Rijn.
Dat laatste haal ik steeds weg, zodat de mail gaat naar tsvanrijn@......

1. haal eerst dat email adres weg, ook al is het misschien geen echte ;)
2. Thunderbird stuurt NIET de mail naar Trees van Rijn maar dat is de weergave bedoeld in je adressenboek.
Als jij dan een mail stuurt naar Trees zie je wel die naam inderdaad, maar de mail gaat naar tsvanrijn@.........

Dus zo is het gewoon,net zoals maetro12 het uitlegt. De email blijft ten aller tijde hetzelfde. Zoals ik dus al schreef dat Thunderbird nooit en te nimmer een e-mailadres kan veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan