vb 2010 foto opvragen uit database access

Status
Niet open voor verdere reacties.

bogwer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2020
Berichten
3
Goede dag,

ik hoop dat ik deze vraag hier goed plaats.

Kan iemand mij misschien helpen met een probleempje in de opvraag van een foto in visual basic 2010
Mij is gevraagd om een door iemand anders gemaakt zoek programma voor geregistreerde AED bij te houden,
Er zou bij aanwijzen van een record in de database een foto gezien moeten worden, nu zie ik alleen in een textveld de plaats waar het staat. B:\aed\plaats\foto1.png
Graag zou ik in een picturebox deze foto ook zien.
Wie kan mij opweghelpen?
Alvast bedankt.
 
ik zie dat ik een type fout heb gemaakt B:\AED\plaats\foto1.png moet zijn C:\AED\plaats\foto1.png in de directerie staat deze foto ook.
 
Je kunt een Afbeeldingselement op een formulier zetten, dat je dan laadt met de betreffende afbeelding. Ik heb bijvoorbeeld een formulier met daarin een veld met het pad (zoals in jouw voorbeeld) en een afbeeldingsobject. Dat vul ik dan op deze manier bij het bladeren door het formulier:
Code:
Private Sub Form_Current()
    If Dir(Me.FotoPad & "\" & Me.FotoNaam) <> "" Then
        Me.imgAfbeelding.Picture = Me.FotoPad & "\" & Me.FotoNaam
    Else
        Me.imgAfbeelding.Picture = ""
    End If
End Sub
 
visual basic 2010
...
Er zou bij aanwijzen van een record in de database een foto gezien moeten worden, nu zie ik alleen in een textveld de plaats waar het staat.
Even voor de zekerheid een check: heb je het over Visual Basic, of over Visual Basic (for) Applications? De eerste variant is een eigen programmeertaal, waarin je zelf formulieren ontwerpt, en er dus een database achter hangt. De tweede (en daar gaf ik antwoord op) is een VB variant die in de Office pakketen zit, en waarvan de taal dus is toegesplitst op specifieke pakketten. Ik ging er, vanwege de verwijzing naar een database, vanuit dat je het over VBA voor Microsoft Access hebt. En dat je de foto op een formulier wilt zien, en niet in een tabel. Dat laatste kan sowieso niet, tenzij je de foto als object binnen de database opslaat, wat ik op voorhand al afraad.
 
Visual basic 2010

hartelijk dank voor de reactie,

misschien ben ik niet duidelijk geweest.
het is gemaakt met visual basic 2010.
in het formulier staat een dataview met de gegevens naam adres plaats en foto
in het veld foto staat dus C:\aed\plaats\foto1.png
dit is de plek op de harde schijf waar de foto van de aed staat.

in het formulier zie ik de database met alle gegevens, en een veld met de plaats gegevens.
kun je nu het veld foto in een picturebox plaatsen als de juiste foto.

hopelijk is dit iets duidelijker.
ik heb geprobeerd een schermuitdraai te plaatsen maar dat lukt me niet.
 

Bijlagen

  • 1.png
    1.png
    26,8 KB · Weergaven: 63
  • 2.jpg
    2.jpg
    56 KB · Weergaven: 59
Je vraag staat dus in het verkeerde forum, want voor VB is een apart forum beschikbaar. Daar zitten ook meer programmeurs te kijken. Ik neem aan dat de door mij aangegeven techniek in VB ook wel zal werken. Maar ja, ik ben geen VB programmeur :). Stuur even een berichtje via de knop <Attendeer moderator> om je vraag naar het juiste forum te verplaatsen.
 
Verplaatst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan