MP3 luisteren op website vanaf ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Berichten
491
Langs deze weg een vraagje..
Ik wil op een website een mp3 zetten, zodat mensen die kunnen beluisteren en/of ook downloaden.
Is het mogelijk dat ie dan die mp3 van de ftp server pakt?
Of heeft iemand een ander idee, om dit te doen.
Ik gebruik websitemaker van mijndomein.

Alvast bedankt

Gr. Pieter
 
Als je in je link gewoon verwijst naar de FTP server dan zal dat werken -> <a href="ftp://www.jouwserver.nl/muziek.mp3">Download</a>
 
Als je in je link gewoon verwijst naar de FTP server dan zal dat werken -> <a href="ftp://www.jouwserver.nl/muziek.mp3">Download</a>

........... zolang browsers deze functionaliteit er niet uitslopen, wat ik wel op termijn zie gebeuren. FTP is zo oud, het liefst zie ik dit ook de nek omgedraaid!
Laat de mp3's dus gewoon via een webserver benaderbaar maken.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf de ftp server lijkt mij niet zo handig.
Als de ftp hetzelfde domein heeft als de website dan kan je de mp3 beter op de webserver zetten.
Met de download in het linkje kan je de mp3 downloaden, zie achor download (klik)

Dit werkt goed in de meeste browsers maar Firefox heeft in sommige versies problemen en gaat de muziek afspelen i.p.v. downloaden. Als je een goede download wilt in elke browser dan zal je op zoek moeten gaan naar een een Javascript download script.

Wat betreft de audio afspelen kan je deze html gebruiken (klik) . Wil je een goede vormgeving op smartphones dan zal je ook hier op zoek moeten naar een Javascript audiospeler
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan