USB aansluit bij opstart lam

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Berichten
120
Ik heb 10 USB-HDDs, op mij Windows 7 computer.

Op een van de USB 3,0 slots aan de achterkant van mijn ACER X3470 computer bedient 3 van de HDDs. Ze werken goed, tot ik ze 's avonds de computer uitzet. 's Morgens als ik de computer aanzet gaan deze 3 HDDs niet aan. Ik moet de USB uittrekken, en in een andere slot steken. Dan werken ze weer. Morgen steek ik weer terug in de ande andere slot. Het heeft dus niets met de slot te maken, maar het uittrekken en in steken (morgen dus in de omgekeerde slot). De afgelopen 4 jaar was dit geen probleem. Wie weet hoe ik dit oplos?

Groet, Karel
 
Ik neem aan dat het gaat om 3 HDD's die vanuit die usb3 poort gevoed worden..?
Dan zou ik er voor kiezen om het aantal HDD's op die poort te verminderen of er een usb-hub met eigen voedings-adapter tussen te hangen.
Waarschijnlijk is het probleem daarmee opgelost want 3 opspinnende HDD's op 1 poort vragen meer stroom dat de poort kan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Scrapheap,

Mijn systeem draait zoals je aanbeveelt. De hub heeft een eigen voeding. Overigens vandaag is het voor het eerst sinds weken dat ze WEL meteen actief zijn. We zien het morgen weer wel. Groet, Karel
 
Neen, hij is niet beter, ik moet bijven ompluggen. Helaas weet niemand raad mee. Van mij mag het afgesloten worden.
 
Om welke hub gaat het? Dat is niet vermld?
Heb je in het bios en in Windows wel het energie beheer van de USB poorten zo aanpast dat zie niet "uit mogen gaan"? Uiteraard daar waar het mogelijk is.
 
route99,
Ik heb 6 hubs, hoe moet ik weten om WELKE het gaat? Ik kan via de kabel tracen, maar dan weet ik alleen dat het een hub van 7 aansluitingen is. Neen, de poorten mogen NOOIT uitgaan. Ik herhaal, ze functioneren goed (als ze functioneren). Ik moet de USB 's morgens verzetten, naar een andere slot (dus opnieuw inpluggen).
 
Dat ze verder goed functioneren was dus allang bekend.
Welke hub? Ja, als je het niet weet dan houdt het haast op.

De energie instellingen in het bios en Windows nalopen zijn algemene instellingen van aangesloten usb aapparaten, heb je dat nog wel kunnen nalopen?
Voor Windows is dit de algemene procedure om alles na te lopen: https://support.microsoft.com/nl-nl...evice-problems-that-may-occur-after-a-pc-that
Voor het bios, zie de handleiding van het moederbord.

Lukt het dan nog niet, dan houdt het ook voor mij op afstand op.
 
Het zijn dus altijd dezelfde hdd's op dezelfde hub die niet opstarten?
Dan zou ik toch eens een andere hub gaan proberen.
 
maestro 12
de hub is OK, maar wellicht is er iets met de kabel. Heb een nieuwe erop gezet en hij doet het goed. Pas morgen ochtend weet ik of het goed blijft. Zou ik nu ook kunnen testen, maar nu is hij voor de hele dag goed.
 
:thumb: mss komen we er samen toch......:cool:
 
Kwam nog een stukkie tegen bij MS


Dit probleem doet zich voor omdat het Plug en Play-bewerking die wordt uitgevoerd wanneer de computer uit de slaapstand of de sluimerstand terugkeert niet de USB-apparaten herkent of energiebesparende instellingen zijn ingeschakeld. Wanneer de computer is verbonden met veel USB-apparaten en cv's uit de slaap- of sluimerstand, meerdere en gelijktijdige Plug en Play-processen zijn vereist. In dit scenario wordt soms de herkenning en werking van de Plug en Play van niet alle USB-apparaten goed voltooid
Als andere methoden het probleem niet is opgelost, kunt u de waarde voor de registervermelding AdditionalCriticalWorkerThreads wijzigen. Ga hiervoor als volgt te werk.

Belangrijk Deze sectie, methode of taak bevat stappen voor het wijzigen van het register. Echter, er kunnen ernstige problemen optreden als u het register onjuist bewerkt. Daarom is het belangrijk de volgende stappen zorgvuldig te volgen.
Als extra beveiliging maakt u een back-up van het register voordat u wijzigingen aanbrengt. Vervolgens kunt u het register herstellen als er een probleem optreedt. Voor meer informatie over hoe u een back-up van het register kunt maken en terugzetten, kijkt u in de Microsoft Knowledge Base

  • Klik op Start,
  • typ regedit in het vak Zoekopdracht starten en klik vervolgens op regedit in de lijst programma's .
    Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of om bevestiging, typt u uw wachtwoord of klikt u op Doorgaan.
  • Zoek en klik op de volgende registersubsleutel:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Executive
  • In het detailvenster met de rechtermuisknop op AdditionalCriticalWorkerThreadsen klik vervolgens op wijzigen.
  • Typ in het vak Waardegegevens en klik op OK
    Opmerking U kunt een waarde tussen 1 en 16.
  • Sluit Register-editor.
 
Laatst bewerkt:
maestro 12, dank je, ik ga het proberen, aan de andere kant: de vele USB HDDs gaan een dezer van W7 naar W10. Bedankt voor de hulp, vraag mag dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan