Er is een nieuwe versie van Boeket

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSr

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
240
Boeket is een gratis boekhoudprogramma, geschreven in Access voor Windows 10
Nu is er een nieuwe versie uit. Daarin is het help-programma geïntegreerd, en wel door het in een tabel onder te brengen.
Voorts is het importeren van bank-sheets-boekingen verder uitgewerkt en is er een voorbeeld van toegevoegd. In het help-scherm wordt uitgelegd hoe je dit verwerkt.

Dit is de manier om Boeket handmatig te installeren (windows 10).
1, Maak de map C:Boeket aan
2. Haal hier https://app.box.com/s/ara5int9dgqaptqn59aax16ltqzxgbkv Boeket op
3. Plaats de vier bestanden in de map C:Boeket
Toelichting:
Ad 1.
Zoek in de Verkenner Locale schijf (C: )
Kies in de kop voor “Start” en klik op “Nieuwe map“
Geef deze map de naam “Boeket“
Ad 2.
Klik hier https://app.box.com/s/ara5int9dgqaptqn59aax16ltqzxgbkv
Nu zie je in Box de 4 bestanden.
Selecteer alle 4 door (CTRL+A) en klik vervolgens op “download“
Kies in de pop-up nu voor “bestand opslaan“
Ad 3.
Zoek hierna op je computer in de map “download“ naar het bestand “boeket-selected.zip“ en klik daarop.
Selecteer de 4 bestanden die je nu ziet door (CTRL+A) en bewaar ze met vervolgens met (CTRL+C)
Ga vervolgens naar de bij 1, gemaakte map “Boeket“ en plaats ze daar in middels (CTRL+V)
Klaar. Klik nu op het bestand “boeket.accdb“ en je bent in Boeket!
Klik op het helpscherm (linksboven, knop met een vraagteken). Daar zie je, om te beginnen,hoe je, middels Boekings-voorbeelden moet boeken.
Wil je me vertellen wat je er van vindt? Mail me; m'n adres vind je in het help-scherm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wil dat wel eens bekijken, maar moet dat écht in de root van de C: - schijf staan ?
Want dat is tegen alle veiligheidsnormen en doe ik liever niet ... Kan het ook in een andere map ?
 
Ik zou niet weten wat daar mis mee is, ikzelf doe dat al vanaf 2002. Maar probeer het maar, voor zover ik me kan herinneren moet dat wel kunnen.
 
Heb ‘m zelf ook altijd op een andere schijf staan, zonder problemen.
 
Werkt dit in Access 2013 ?
Ik heb het opgestart, zie menu ..; maar geen enkele knop geeft ook maar enige reactie ..
 
Ik heb het op een andere locatie plaatsen even getest en dat gaat bij mij wel goed, als.... je reageert op het zoekscherm. Initieel bestaat het pakket uit twee delen, de programma-database Boeket en de data-database, in dit geval Voorbeeldadministratie. Als je het totaal in een andere map plaatst, zoekt Boeket zijn data-database tevergeefs in de map C:Boeket. Je moet dus in dit zoekscherm verwijzen naar de geïmporteerde Voorbeeldadministratie. Dan moet het wel goed gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je Boeket opent, zie je toch een zoekscherm? Waar, in welke map heb je alles geplaatst?
 
Ik ben benieuwd hoe dit tot stand gekomen is? Was je op zoek naar een boekhoudpakket en was er niets op de markt wat aan jouw eisen voldeed?

Ik kan zien dat je er veel tijd en energie ingestoken om tot dit resultaat te komen. Ik heb wel een paar dingetjes als medewerker financiele administratie. Gebruik het om je pakket nog beter te maken.

Ik mis namelijk een paar, in mijn ogen, crusiale onderdelen van een financiele administratie. Ja, ik ben werkzaam op de financiele administratie van het bedrijf.

- Diverse dagboeken ( o.a. memoriaalboek )
- Diverse sub-administraties ( debiteuren, crediteuren )

Voor je komende updates zou ik kijken naar de indeling van je rekeningschema. In de boekhouding worden deze namelijk ingedeeld in rubrieken ( 0 t/m 9 ). Voor kleine ondernemingen zijn dit 4 positief en is dat ruim voldoende. Voor inspriratie kan je zoeken op "Referentie GrootBoek" schema ( RGB sschema ). Hier staat de onderverdeling in die je kan gebruiken voor je grootboek en dat deze ook te gebruiken is voor je controle door de acccountant.
 
Boeket gaat uit van een rekeningschema Bakker/Schmalenbach als beschreven "HET REKENINGSTELSEL ALS ADMINISTRATIEF-ORGANISATORISCH HULPMIDDEL" door Prof. A. B. Frielink -te vinden op Internet-en is het vervolg op IBIM, het eerste boekhoudprogramma dat ik in 1979 schreef in BASIC voor een Tandy TRS80-computer. In de jaren '80 ging mijn bedrijf Infocient over van Basic naar Acces. In 1999 verhuisde ik naar Frankrijk en begon daar -met de ervaring die ik in de Infocient tijd, en vanaf 1989 als freelance Acces-ontwikkelaar had opgedaan- met de ontwikkeling van Boeket. Als je dit pakket bekijkt, dan zul je zien dat de Voorbeeldadministratie alles biedt
 
Laatst bewerkt:
Ik bekijk het niet verder omdat het - bij mijn eerste indrukken - héél erg Nederlands landafhankelijk lijkt. Kan er waarschijnlijk in BE toch niet mee verder.
Wens je alle succes ...
 
Maar is het wel gelukt, kon je er wel in?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bekijk het niet verder omdat het - bij mijn eerste indrukken - héél erg Nederlands landafhankelijk lijkt. Kan er waarschijnlijk in BE toch niet mee verder.
Wens je alle succes ...

Ter verduidelijking van de post van DigiCafee: De Belgische overheid heeft de indeling van het rekeningschema vastgelegd. Ieder bedrijf dient deze in haar administratie te gebruiken.
 
Dat weet ik.Ik had eerder Belgische gebruikers. Maar ik wilde alleen weten of het gelukt was.
 
Beste BartSR: Je kan je eigen berichten aanpassen daar heb je geen mod voor nodig. Als ik kijk heb je dat al vaker gedaan.
 
Waar je op 24 april 2020 om 14:19 ook op heb geklikt. M.a.w. klik op Bericht aanpassen van het bewuste bericht.
 
dat bericht niet meer; kijk zelf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan ik niet zien. Iets met rechten. Bericht aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan