• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inspiratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberstefke

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Ik heb zo'n nieuwe flashy baas waarbij ik na z'n passage steeds al m'n papieren moet goed leggen van de hoeveelheid wind die hij maakt.

Hij wil alles flashy als hijzelf.

Ik leverde maandelijks één Excel'etje aan z'n voorganger af dat gegenereerd wordt door een query over de stand van zaken van dossiers.

Er staan amper 6 kolommen in: het type dossier, de naam van de dossierbeheerder, de datum van het dossier, de nr, de titel, en de status ervan.

Hij vindt dat maar niks.

Ik ben een totale Excel-leek. Het heeft me al moeite gekost om van de hoofding boven de kolommen een datafilter te maken zodat men kan sorteren en filteren.

Ik heb even gekeken naar power BI maar dat lijkt me heel complex voor wat ik maar doe.

Buiten het ding wat kleurtjes geven door een tabelstijl toe te passen, ben ik compleet inspiratieloos om hier iets 'dynamisch' van te maken.

Iemand enige tips?

Alvast dank!

En wat wil je nu dat wij doen?
De vraag is totaal niet duidelijk.
Een excelbestand geeft misschien wat licht in deze duisternis.

Even een vraag aansluitend op de vragen van Popipipo: Worden deze gegevens al vast gelegd in een softwarepakket ( ERP-systeem of iets dergelijks ), omdat je aangeeft dat je naar power BI gekeken heb? Zo ja, welk pakket is. Vaak hebben dit soort pakketen al heel veel rapportage mogelijkheden ( de standaardsjablonen ). En het belangrijkste is: Wat wil de grote baas weten aan info? Is de info die je aanlevert voldoende of wil hij meer weten.

Met een beetje mazzel weet jouw nieuwe baas niet dat helpmij.nl bestaat :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan