Vreemde berichten van m'n SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik zie vreemde aantekeningen op m'n SSD via CrystalDisk.info

Hebben jullie een idee hoe ik deze weg krijg?


KINGSTON SSD-2020-04-27 - kopie.png
 
Ik gok een bug in CrystalDiskInfo.
Al een nieuwe versie getest?
 
Hallo PHP4U

Dat denk ik niet want andere schijven hebben dit verschijnsel niet
 
Dat is toch helemaal de verkeerde vraag. Blijkbaar kan CrystalDiskInfo de schijf niet goed "lezen". Dat kun je zelf ook zien, want de schijfletter ontbreekt en rechtsboven ontbreken ook belangrijke gegevens. Aan de gegevens is te zien dat de schijf niet nieuw is. Eerder problemen mee gehad? Probeer eens Engels als taal in te stellen. Kijken wat die dan doet.
 
Hallo Seenso.

Ja, dat heb je goed opgemerkt. De Schijfletter ontbreekt, aangegeven wordt schijf 5

Maar nadat ik in Schijfbeheer meer een lSchijfletter had toegevoegd (I:), bleek dat verschijnsel met die "Concrete Leverancier" niet over, ze stonden er nog allemaal.

Nu ben ik dat schijfje aan het Low Formatteren.
Hoewel ik zelf denk dat dit niet zal helpen
"Maar niet geschoten is altijd mis"
 
Is dat juist niet schadelijk voor een SSD? Volgens mij gewoon formatteren via schijfbeheer en dan quick format.
 
Hallo Senso

Low Format is gewoon formatteren + het schrijven van éenen op de schijf. (Heeft Lange Pier mij al meerdere keren uitgelegd)

We zullen het zo meteen wel zien, het Low Formatteren is nu al op 84% van het klussie.

Na afloop zal ik weer een Schermafdruk maken, en die zal ik hier publiceren
 
Ruik je al een brandlucht?:eek::d:d:d
 
Brandlucht??? Ben je mal?
 
Hallo Senso

Hier heb je je antwoord.

Het Low Formatteren heeft dus geen sylabe geholpen

Afb.(2) Na test 2020-02-16.png

En hij is dus NIET in rook opgegaan, zo als beloofd
 
Low Format is gewoon formatteren + het schrijven van éenen op de schijf. (Heeft Lange Pier mij al meerdere keren uitgelegd)
Zou die term dan ook maar niet meer gebruiken want dat is toch echt heel wat anders, heet low level format overigens, tis het schrijven 0'en, geen 1'en, en dat meerdere keren, noemen ze een HDD wipe.

SMART wordt ook niet op de schijf bewaard, de info staat in een chip en dan heeft het ook geen zin om de platters leeg te maken.

Reseat de SSD eens of gebruik een andere sata kabel, zelfde resultaat? chippie corrupt.

Of schaf een betrouwbare snelle SSD zoals die van Samsung of Crucial, die dingen van Kingston heb ik iets tegen.
 
Probeer dan de gewone quick format onder schijfbeheer. Kijk even naar deze.
 
Heeft toch helemaal geen nut allemaal, doet toch helemaal niets met SMART waar je ook de info ervan niet kunt veranderen.
 
Je wilt Dukkel toch van de straat houden? Ik gebruik zelf altijd Intel SSD's, niet kapot te krijgen.
 
Probeer dan de gewone quick format onder schijfbeheer. Kijk even naar deze.

Die gebruik ik al jaren, maar heeft geen uitwerking op de problemen op deze KINGSTON_SSD
 
Zou die term dan ook maar niet meer gebruiken want dat is toch echt heel wat anders, heet low level format overigens, tis het schrijven 0'en, geen 1'en, en dat meerdere keren, noemen ze een HDD wipe.

SMART wordt ook niet op de schijf bewaard, de info staat in een chip en dan heeft het ook geen zin om de platters leeg te maken.

Reseat de SSD eens of gebruik een andere sata kabel, zelfde resultaat? chippie corrupt.

Of schaf een betrouwbare snelle SSD zoals die van Samsung of Crucial, die dingen van Kingston heb ik iets tegen.
 
Had je dus al problemen met die SSD? Knikker die schijf dan weg. Wie gaat/kan er nu met rommel werken? In deze tijd moet geld rollen. Druk gewoon wat geld bij en koop een nieuwe SSD!
 
Screen van Cystaldiscinfo laat een WD Sata schijf zien, geen Kingston SSD dus nutteloos....maar toe maar, zo blijf je inderdaad wel van de straat :thumb:
Tja van die Kingston betreft: t'mag niks kosten hè, maar dan krijg je ook weinig....:shocked:
 

Hallo Lange Pier

Je hebt helemaal gelijk het is en blijft een prutding, maar IK heb hem.
In die Kingston SSD manager kun je alles bekijken, maar er zit GEEN Firmware in.
Ik ik kan het ook niet elders vinden.
Weet jij daar een oplossing voor?

Herstel, ik heb de Firmware update wel gevonden, toch in die manager !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan