Tv met het kaartje van Telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
158
Ik heb een redelijk oud tv toestel (Philips 52pfl9704h). Ik wens voortaan te werken via de CI module, meer bepaald met het kaartje van Telenet.

Het plaatsen van het kaartje is geen probleem, de tv detecteert ook het kaartje en doet één of andere activatie.

Wanneer ik nu echter de zenders laat opzoeken, dan vind de televisie enkel de analoge zenders...

Mis ik iets ?

PS
Kaartje werkt weldegelijk (getest in andere tv toestel)
 
Vergelijk het eens met deze Philips of je dan wat in het menu ziet wat je nog niet gebruikt hebt.
Je hebt een H type dat zou volgens hen OK moeten zijn.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/145747

oja, ze zenden nu digitaal op hoge kanalen uit, daarom moest ik zelf een andere versterker kopen (voor TV boven).... en die hogere kanalen worden niet ondersteund door jouw TV.
https://community.ziggo.nl/van-anal.../philips-tv-vindt-geen-digitale-zenders-31268

Dus bij Ziggo?
Kastje aan vragen (via HMDI of SCART?) aan de module heb je blijkbaar niks....
De kastjes zijn deels gratis.
 
Laatst bewerkt:
Het proberen waard: heb je het echt zo gedaan....
https://tpvcrmplus.force.com/Philip...hannels-on-a-Philips-TV-Vestel?language=nl_NL
Checklist
Zorg dat:
De coax- of antenne-antennekabel is stevig op de tv aangesloten
De (CI +) CAM-module wordt pas geplaatst nadat de kanalen zijn geïnstalleerd

Maar als dit het echt is... dan gaat andere firmware niet helpen, ook niet mijn antwoord van hoe het moet... de tuner kan niet naar die ca 1200 MHz waar de digi kanalen nu bij Ziggo veelal zitten ..... het houdt meestal bij ca 865MHz op.
Ik heb een Philips 32PFL7404 TV en deze heeft een ingebouwde digitale ontvanger. Via het stappenplan van Ziggo doorloop ik de stappen om alvast de digitale zenders te installeren......................
Ziggo gaf aan dat alles gewoon hoort te werken en Philips gaf aan dat de digitale ontvanger in mijn TV ouder is dan 2012 en dat de frequentie die vandaag de dag gebruikt wordt om digitale zenders door te geven niet wordt ondersteund door de ontvanger..

Deels off-topic:
Mijn oude antenneversterker ging maar tot ca 900 MHz, dus dat ging boven mis...
Kreeg een tip: Zoek er een die tot ca 1200MHz gaat en met meerdere uitgangen met verschillende versterkingen zodat je kunt kiezen welke versterking je voor welke kabel afstand tot een bepaalde ruimte noig hebt.
Een zoekactie leverde deze op:
https://www.salemedia.nl/technetix-fra-752x-kabelkeur-ziggo-antenne-verster.html
Dat helpt je nu niet maar het triggerde me wel zo te zoeken...
 
Laatst bewerkt:
De man heeft Telenet en op een andere tv werkt het dus waar heb je het in hemelsnaam allemaal over, tis een help forum en geen borstklopperij forum.
 
@Route99 Ik denk dat je niet in België woont en helemaal niet op de hoogte bent van de kabelopstellingen in ons land. Zowel voor Proximus als voor Telenet gebruik je overigens die digitale ontvanger in je TV helemaal NIET !
Het enige dat je op je TV aansluit gebeurt via een DIGICORDER/BOX bij Proximus en ik weet niet welke naam Telenet daaraan geeft, maar principe is hetzelfde.

Die box (geleverd door de provider) neemt alles voor zijn rekening en stuurt dat over een AV aansluiting naar je TV - die box kiest ook de zenders etc.. etc... heeft aparte afstandsbediening en is volledig 'black-box'.

Dus alles wat je tot nu toe schreef slaat - in de Belgische situatie wel te verstaan - nergens op !
 
Dat stond er niet ....Belgie.... dus... ik voel me niet aangesproken....
Een zin was genoeg geweest om me dat duidelijk te maken. Verder geen punt... je kunt nu eenmaal niet alles weten...
Bedankt voor uw bijdrage.
 
Hallo ? Moet er nog zand zijn ?

Niet erg hé ..; iedereen kan eens iets over het hoofd zien. Ik trek je technische kennis niet in twijfel hoor !
 

Bijlagen

  • 2020-04-27 23_12_08-Window.jpg
    2020-04-27 23_12_08-Window.jpg
    34,8 KB · Weergaven: 75
@Route99 Ik denk dat je niet in België woont en helemaal niet op de hoogte bent van de kabelopstellingen in ons land. Zowel voor Proximus als voor Telenet gebruik je overigens die digitale ontvanger in je TV helemaal NIET !
Het enige dat je op je TV aansluit gebeurt via een DIGICORDER/BOX bij Proximus en ik weet niet welke naam Telenet daaraan geeft, maar principe is hetzelfde.

Die box (geleverd door de provider) neemt alles voor zijn rekening en stuurt dat over een AV aansluiting naar je TV - die box kiest ook de zenders etc.. etc... heeft aparte afstandsbediening en is volledig 'black-box'.

Dus alles wat je tot nu toe schreef slaat - in de Belgische situatie wel te verstaan - nergens op !

Lees toch eens wat de ts schrijft, Telenet kan ook met een C+ module werken hoor......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan