Nieuwe Western Digital HD 1TB bestanden niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi 1mnd geleden heb ik een nieuwe WD 1TB Harddisk 03FZEX-00k 3CAO gekocht.
Dit omdat een oude Samsung 1TB leesfouten in windows gaf op een partitie bij het aansluiten en een fout gaf bij Crystal Disk info. Als ik mij goed herinner was het fout no 5.
Dus ik maak 4 partities op de nieuwe WD HD met Paragon Partition Manager 15 prof en ik kopieer de bestanden van de Samsung naar de WD. Alles zichtbaar in de verkenner.
Vandaag sluit ik de WD aan met de externe usb docking station de sharkoon quickport. Nu zie ik de 4 partities niet in de verkenner van windows 10 maar wel in Crystal Disk info waar het geen fouten aangeeft en ik zie de partities ook in Paragon. Ook al sluit de WD HD rechtstreeks op het moederbord aan wordt het niet zichtbaar in de verkenner.
Wat kan er hier fout zijn? Graag zie ik oplossingen tegemoet. Met dank Lowa.
 
Laatst bewerkt:
Update: Op mijn laptop wordt de WD Harddisk en partities en mappen wel weergegeven met de sharkoon.
ik heb de universal Serial Bus-controllers in apparaat beheer allemaal geupdate maar geen resultaat.
 
Al in Schijfbeheer gekeken of die schijf ook schijfletters krijgt toegewezen op het systeem waar hij niet zichtbaar is..?
 
Kan dat typenummer niet vinden. Geef eens de link van die schijf. Aparte voeding? Voeding Docking station?
 
Laatst bewerkt:
Hang de schijf weer in de PC en maak een duidelijk screenshot van schijfbeheer want de eerder getoonde is erg vaag.
Partities in Windows dienen een schijfletter te hebben en die krijg je niet zomaar en dan is die ook niet in verkenner te zien.
Ook al sluit de WD HD rechtstreeks op het moederbord aan wordt het niet zichtbaar in de verkenner.
Wat dan ook logisch is.

Via een enclosure geeft Windows wel schijfletters aan een de partities op de harde schijf.
 
Hang de schijf weer in de PC en maak een duidelijk screenshot van schijfbeheer want de eerder getoonde is erg vaag.
Partities in Windows dienen een schijfletter te hebben en die krijg je niet zomaar en dan is die ook niet in verkenner te zien.

Wat dan ook logisch is.

Via een enclosure geeft Windows wel schijfletters aan een de partities op de harde schijf.

Hier een screenshot van schijfbeheer en de verkenner
ScreenShot.jpg
Deze pc.jpg

Zoals je ziet alleen windows C heeft een schijfletter.

Hoe komt het dat de partities op mijn laptop wel bereikbaar met de sharkoon externe dockingstation.

Misschien zal ik toch proberen een backup van windows vorige maand gemaakt met acronis terug te zetten om te kijken of de schijfletters tevoorschijn komen.
Trouwens ook usb sticks verschijnen niet in de verkenner op alle ingangen 2 en 3 alleen mijn draadloze toetsenbord en muis werken via usb.
Bij apparaatbeheer is de WD schijf ook te zien.
WD.jpg
Of kan ik de universal serial bus controllers even verwijderen en opnieuw opstarten om te zien wat er gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Zoals al eerder was geopperd, de partities schijfletters geven..

Hoe komt het dat de partities op mijn laptop wel bereikbaar met de sharkoon externe dockingstation
Externe schijven en USB sticks die juist zijn ingedeeld en geformatteerd krijgen van Windows een schijfletter, indien niet op de PC dan zijn de schijfletters op, zijn onterecht toegewezen.
Kijk met deze tool en schoon de boel eventueel op.
https://www.nirsoft.net/utils/drive_letter_view.html
 
Prog wel geopend als admin?
Kan ze hier gewoon wissen, wel alleen de die niet in gebruik zijn.

Je kunt ook in het register bij "Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices" niet gebruikte "dos" schijven wissen.
 
Prog wel geopend als admin?
Kan ze hier gewoon wissen, wel alleen de die niet in gebruik zijn.

Je kunt ook in het register bij "Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices" niet gebruikte "dos" schijven wissen.

Ja ik ben de administrator. Okay ik zal probeten.
 
Neuh, je hebt sommige admin rechten maar niet veel, rechtermuisklik op de exe en dan kiezen voor admin.
 
Ja ik ben de administrator. Okay ik zal probeten.

Gelukt de niet gebruikte stations zijn verwijderd maar nog steeds zie ik een aangesloten usb stick niet in de verkenner. Bij de taakbalk hardware veilig verwijderen staat de usb stick wel vermeld en ook bij USB safely remove zie pic.ScreenShot a.jpg
SS 4 C.jpg

Verontschuldiging voor de pic heb ik met me mobiel moeten maken want screenshot werkt niet als usb safely remove aan is.

Ik denk dat ik gewoon en image van vorige maand terugzet om te kijken of het wel werkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan