inloggegevens netwerkcomputer kloppen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
112
Weer iets wat ik niet begrijp. Ik heb een thuisnetwerk wat prima functioneerde. Bij controle met "Have I Been Pwned?" bleek dat de inloggegevens of e-mailgegevens van 1 netwerk computer niet veilig waren zodat het beter zou zijn om het wachtwoord van dat account te wijzigen. Dat heb ik gedaan en als ik nu met de bewuste computer inlog met het nieuwe wachtwoord dan is dat okay. Als ik met de andere (netwerk)computers via het netwerk contact wil maken met de bewuste computer dan wordt gevraagd om in te loggen. Inloggen met het nieuwe wachtwoord lukt dan niet (wel met het oude). Met de bewuste computer via het netwerk contact maken met de andere netwerkcomputers gaat overigens wel. Iemand een idee wat ik moet wijzigen om ook met het nieuwe wachtwoord in het netwerk te kunnen inloggen?
 
"Have I Been Pwned?" is een verzameling gelekte data, die je aangeeft of je inloggegevens ergens gelekt zijn. Wat is volgens jouw de relatie met jouw netwerk? Ik neem aan dat jij jouw netwerk niet naar buiten opent.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat klopt. Maar ik ben nu wel iets verder. Als ik op die computer bij mijn account inlog met het nieuwe wachtwoord dan zie ik onder andere de andere "netwerkcomputers" dus ik was in de veronderstelling dat ik mijn microsoft account had gewijzigd (en daar lijkt het ook op). Ik zie in de kop van dat blad de gegevens "Microsoft, account, your info, privacy, securety, rewards en payments & billing". Ik heb daarna het wachtwoord gecontroleerd door op die computer de veilige modus te benaderen omdat ik weet dat je daar moet inloggen door het wachtwoord van je account te gebruiken. Daar kom ik ook alleen in met het oude wachtwoord (dus dan denk ik weer dat ik het wachtwoord van het microsoft account niet heb gewijzigd).
Maar als ik de voorgaande opmerking lees dan zou ik het (thuisnetwerk)wachtwoord van die computer eigenlijk helemaal niet hoeven te veranderen.
 
Eén van de redenen waarom ik voor inloggen op computers vér weg blijf van MS Account! Voor apps OK voor mij, maar niet voor computers als je nog iet of wat controle over je thuisnetwerk wil houden. Ik heb hier 3 NAS en zo'n 8-tal PC's voor 4 verschillende gebruikers/gezinsleden in gebruik en daarbij MS account gebruiken is een nachtmerrie.
 
In ieder geval bedankt voor de reactie. Maar, zoals je wellicht al heb begrepen heb ik er niet zoveel verstand van en ben ik allang blij dat ik op deze manier een een thuiswerk kon maken. De computers zijn ook geinstalleerd met een microsoft account dus ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen (wat mij betreft zou een thuiswerk zonder microsoft account en zonder de verplichte inloggegevens van mede netwerkcomputers ook prima zijn). Maar eigenlijk weet ik nog steeds niet hoe ik het microsoft account wachtwoord kan wijzigen (wat ik dan ook zou moeten gebruiken om in te loggen bij de veilige modus).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan