Samsung S9 - na update geen cijfers bij badges meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Beste mensen,

Kom er niet zo goed uit - oftewel, helemaal niet.

Blijkbaar - zo heb ik begrepen - kan het verdwijnen van cijfers/meldingen bij badges het gevolg zijn van een update Samsung.

Inmiddels al 'n keer e.e.a. gereset, wat resulteerde in alle apps weer machtigingen geven - ZONDER resultaat.

Mijn vraag - want dit is nu wel héél onhandig - wat kan ik doen om deze cijfertjes op de 'badges' weer terug te krijgen?
Ik zie nu soms een fractie van een seconde zo'n cijfertje ontstaan, maar hij is ook direct weer weg.

Oneindige dank as usual natuurlijk!
 
Geen idee wat een badge is....of bedoel je soms iconen, dan moet je dat zo verwoorden...dit schept verwarring..?
Over welke Android versie hebben we het en wat is eventueel de firmware-versie daar van..?
 
Nja, bij smartphones noemt men dit blijkbaar 'badges' - als ik het goed heb begrepen. Wij spreken vanuit PC over pictogrammen/iconen.

Ik ga even kijken...

Komt ie:

SM-G960F
Versie One UI: 2.0
Android versie: 10
Niv. Android-beveiligingspatch: 1 april 2020
 
Laatst bewerkt:
Dan staat er nog een Systeemupdate voor je klaar, die is van 20 april.
Meer info hier.
 
Een badge is een getal bij een icoontje die een hoeveelheid nieuwe items weergeeft. Zoals bij mails, voor ongelezen mails.
 
Je kunt bij Instellingen => Over de telefoon ( o.i.d. ) zien welke firmware er nu opstaat en in de meeste gevallen kun je daar ook controleren op nieuwe updates...
Dan zou deze update van 20 april boven water moeten komen, tenzij deze door jouw provider nog niet beschikbaar is gesteld.
Systeemupdates worden nl. eerst door de netwerkprovider gecontroleerd voor ze worden vrijgegeven, bij Beveiligingsupdates is dat niet het geval, deze komen rechtstreeks van Google.
Beveiligingsupdates hebben nl. geen invloed op de firmware-versie, die blijft gelijk en dat is bij Systeemupdates niet zo.
 
Daar heb ik de gegevens ook vandaan.

Bij Software update gekeken: 27 april 2020.

Firmware: (letterlijk) kan ik niet als zodanig vinden, helaas.
 
Dat is dus de update van 20 april.... :D:thumb:
Waarom je die indicatie mist is mij een raadsel.
Ik heb een Google Pixel3a op Android 10 met de laatste updates en ik zie die badges gewoon...
Wellicht heeft Samsung iets in de updates gerommeld...
 
Laatst bewerkt:
Nja, sniffff... beetje lastig.. vertraagde reactie van mijn kant dan maar in sommige gevallen. Misschien in de volgende update weer gecorrigeerd. Thx. voor het meedenken!
 
Ondanks het feit dat alles updated is, bestaat het probleem nog steeds. Ik begrijp niet zo goed dat hier niet flink op 'ingegrepen' wordt, dus dat Samsung hier met oplossingen komt. Dit is toch best ernstig belemmerend in de communicatie?
 
UPDATE: nou, ben er nu toch uit. Had écht alle mogelijke instellingen gecheckt en die stonden goed, óók in Clean master (multitool).

Vanmorgen maar 'ns gedeïnstalleerd en voilá, ik had alle meldingen die je maar kunt bedenken weer terug.

Wilde hem voor de check direct daarna weer installeren, maar heet nu blijkbaar Super Clean met dezelfde interface - Clean master is niet meer in de app store te verkrijgen.
 
Soms is een glazen bol toch handig om te kunnen zien welke wazige , overbodige apps er soms geïnstalleerd zijn die verder niet genoemd worden...:rolleyes:
Maar fijn dat je het probleem uiteindelijk getackeld hebt :thumb:
 
Ok, lijkt er wel op. Maar met Super Clean misschien 'n beter 'gevoel' :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan